Nasz temat na dziś to: "Wiosenne kwiaty"
Dzień dobry Rodzice, Cześć dzieciaki !!!
Jak wiecie przyszła do nas wiosna, a więc wszystko budzi się do życia.
Nasz dzisiejszy temat to: „ Wiosenne kwiaty”. Jesteście gotowi? No to zaczynamy!!
Na początek pobawcie się ze swoimi rodzicami w zabawę ruchową.
1. „ Podlej kwiaty”- zabawa ruchowa
Włączcie dowolną wesołą muzykę i tańczcie tak jak umiecie. Kiedy rodzic zatrzyma muzykę udawajcie, że podlewacie kwiatki ( rodzic jest ogrodnikiem, a dziecko kwiatkiem – na następnej przerwie zamieńcie się rolami). Gdy rodzic będzie ogrodnikiem i będzie podlewał kwiatka ( Ciebie), udawaj że rośniesz wyciągając swoje rączki do góry i rozkładaj na bok.
Teraz kiedy trochę się rozruszaliście poćwiczcie ze swoimi rodzicami prawidłowe oddychanie.
2. „ Kwiatek” – ćwiczenia oddechowe
Poproście rodziców by razem z Wami przygotowali chusteczki higieniczne, które ozdobicie flamastrami w dowolny sposób i zwińcie w kuleczki ( to będą wasze kwiatki). Następnie pochylcie się nad swoimi wiosennymi kwiatkami wdychajcie powietrze nosem, a wydychajcie ustami. Postarajcie się to ćwiczenie wykonać jak najlepiej potraficie . Proste? Jesteście zmęczeni?
3. „ Wiosna” Krystyna Datkun – Czerniak - wiersz
Usiądźcie wraz z rodzicami na kanapie i poproście rodziców o przeczytanie wiersza pt. „ Wiosna” Krystyny Datkun – Czerniak.
„ Wiosna”
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa. I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary –
wiosenny kwiat zostawia. Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe wśród traw zakwitają. Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary.
Uwagi dla Rodzica: Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza. W ten sposób przekonasz się czy dziecko uważnie słuchało. Pomogą Ci w tym następujące pytania:
− Co zakwita tam, gdzie stopę stawia wiosna?
− Jak zmienia się świat po spacerze wiosny?
− Co robią wiosną: kwiaty, ptaki, motyle i świerszcze?
− Jaki byłby świat, gdyby nie czary wiosny?
Odpoczęliście? To teraz dla rozruszania wykonacie z rodzicami ćwiczenia ruchowe.
4. Ćwiczenia ruchowe
- „ Tęcza” – ćwiczenie tułowia, skłony boczne.
Usiądźcie wraz z rodzicami naprzeciwko siebie w siadzie skrzyżnym na podłodze. Podajcie sobie ręce unosząc je do góry . Skłaniajcie się raz w jedną a raz w drugą stronę, nie unosząc się z podłogi. Rysujcie tęczę – słony boczne muszą być obszerne bo tęcza jest szeroka. Powtórzcie ćwiczenie 3 razy.
- „ Zajęcze skoki” – ćwiczenie nóg. Dzieciaki wyobraźcie sobie, że jesteście zajączkami. Poproście rodzica o włączenie wesołej muzyki, skaczcie jak zajączki w rytm muzyki.
5.Nie zapominamy o j.angielskim. Utrwalamy słownictwo związane z częściami ciała: face,eyes,ears,mouth,nose. Pobawcie się w zabawę „Dotknij swojego nosa”-poproś dziecko, aby dotknęło wybranej części swojej twarzy. Włącz dziecku ze strony www.englishplaybox (Play Box 1) piosenkę „My lovely face”, zachęć aby wskazywało części twarzy w momencie pojawienia się w utworze. Dziecko może również zagrać w gry zaproponowane na powyższej stronie do tematu „Moja twarz”. Życzę miłej zabawy. See you soon!!Bye,bye
To dziś na tyle. Do następnego spotkania – widzimy się w poniedziałek.
Pa pa – K. Witkowska, J. Kulesza