Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Wiosenne kwiaty"

Drodzy Rodzice i Dzieci !!! W tym tygodniu będziemy poznawać wiosenne kwiaty oraz budowę i funkcje roślin. Będziemy tropić głoskę „c” a w domu założymy hodowlę roślin. Dzieci przygotują dla domowników pyszne wiosenne kanapki.

„Łapiemy kolory” – zabawa ruchowa.Dziecko maszerują, podskakują, bądź biegają po pokoju,( rytm można wyklaskiwać )  w zależności od rytmu podawanego przez R. Na przerwę w akompaniamencie R. głośno podaje nazwę jakiegoś koloru, np. żółty. Wówczas dziecko odnajduje podany kolor w pokoju  i dotyka  przedmiotu w tym kolorze. 

„Kwiaty” – oglądanie na stronach internetowych ilustracji kwiatów wiosennych. Zwrócenie uwagi na różnorodność kwiatów – ich kolorów i kształtów; próby wskazywania tych, które rosną w grodach, tych, które rosną w domach, tych, które kwitną wiosną.

Nasze kwiaty – rozmowa na podstawie wiersza M. Konopnickiej R. przed rozpoczęciem czytania wiersza pokazuje  obrazki przedstawiające kwiaty, o których jest mowa w wierszu,  dodatkowo obrazki  tulipana, krokusa, przebiśniegów:

przebiśnieg https://pl.depositphotos.com/22890578/stock-photo-spring-snowdrop-flowers.html

sasanka https://pl.depositphotos.com/150541232/stock-photo-blue-primrose-sleep-grass-flowers.html

krokus https://pl.depositphotos.com/333448618/stock-photo-first-spring-flowers-crocus-background.html 

przylaszczka https://st.depositphotos.com/1227027/2428/i/450/depositphotos_24282997-stock-photo-anemone-hepatica.jpg

stokrotka https://static8.depositphotos.com/1038117/901/i/450/depositphotos_9013152-stock-photo-field-of-daisy-flowers.jpg

fiołki https://pl.depositphotos.com/259013878/stock-photo-blooming-violets-green-leaves-sunlight.html

tulipan https://static8.depositphotos.com/1261297/974/i/450/depositphotos_9740163-stock-photo-yellow-tulip-flowers.jpg

„Nasze kwiaty”  Maria Konopnicka
Jeszcze śnieżek prószy,

Jeszcze chłodny ranek,

A już w cichym lesie

Zakwita sasanek.

A za nim przylaszczka

Wychyla się z pączka

I mleczem się żółtym

Złoci cała łączka.

I dłużej już dzionka,

I bliżej słoneczka...

A w polu się gwieździ

Biała stokroteczka.

A dalej fiołki,

Wskroś trawy, pod rosą,

W świeżych swych czareczkach

Woń przesłodką niosą.

- O jakich kwiatach jest mowa w wierszu?

 Posłuchaj  jeszcze raz wiersza  i powiedz, który kwiatek zakwitł jako pierwszy, który jako drugi (trzeci, czwarty), a który jako piąty? Następnie dziecko:

-dzieli nazwy kwiatów na sylaby z jednoczesnym wyklaskiwaniem np. tu-li-pan;

-wyróżniają pierwszą głoskę w każdej nazwie (s-asanka, p-rzylaszczka, , s-tokrotka,

f-iołek, k-rokus, p-rzebiśnieg, t-ulipan );

- wyróżniają ostatnią głoskę( sasank-a, przylaszczk-a, stokrotk-a, fiołe-k, kroku-s, przebiśnie-g, tulipa-n).

  • Jeśli dziecko ma z tym problem to R. mówiąc na nazwy kwiatów wydłuża pierwszą głoskę np. sssssssssssssss-asanka, wtedy dziecku łatwiej wysłuchać głoskę. Postępujemy analogicznie z ostatnią głoską ( sasank-aaaaaaaaaaaaaaa ) ze wszystkimi nazwami kwiatów.

„Kwiaty rosną – kwiaty więdną” – zabawa ruchowa.Dziecko  reaguje  na polecenie R.: Kwiaty rosną! – dzieci stają na palcach jak najwyżej i wyciągają ręce do słońca; Kwiaty więdną! – dzieci kulą się i przykucają.

 „Wiosenna grządka” – zabawa dydaktyczna. Rodzic na przygotowanej karce formatu A4 rysuje siedem prostopadłych linii. Przygotowuje  dowolne liczmany np. klocki ,fasolę, można zrobić małe kuli z papieru średnicy np. 5mm . Wyjaśnia, że linie proste to grządki w ogródku, a klocki /fasola/kulki papierowe to cebulki różnych roślin. Policzcie grządki w ogródku

 Na pierwszej grządce -posadźcie 1 cebulkę.;

 Na każdej następnej grządce posadź o jedną cebulkę więcej niż na poprzedniej.

- Posadź proszę o jedną cebulkę więcej na drugiej grządce

- Ile cebulek jest na drugiej grządce?;

Spróbujcie policzyć cebulki na pierwszej grządce i drugiej grządce razem :

- Policz proszę ile jest razem cebulek na pierwszej i na drugiej grządce?

Analogicznie na każdej grządce dokładamy o jedną cebulką więcej. Pamiętajmy aby za każdym razem zadawać właściwe pytania. To bardzo ważne. Kiedy pytamy o sumę cebulek  na grządce, pytajmy zawsze o dwie sąsiadujące grządki (druga-trzecia; trzecia czwarta; itp.)

  • Praca indywidualna z Karty Pięciolatka 3 str. 16 – tworzenie zbiorów z rosnącą liczbą elementów, uzupełnianie kwiatowego rytmu. Zadanie dodatkowe – rysowanie wazonu w kratce w odbiciu lustrzanym (na drugiej stronie)

„Wiosenne kwiaty” – praca plastyczna. Proszę przygotować 4 kwadraty – niebieskie, 2 kwadraty białe, dwa zielone o wymiarach 5cm na 5cm; 5 kwadratów zielonych o wymiarach 2cm na 2cm (kwadraty  można narysować na białej kartce a dziecko może je pokolorować np. kredkami, farbami), klej, kartkę papieru.Dziecko zagina kwadraty na połowę tak aby powstał trójkąt, z powstałych figur układa kielich, łodygą i liście. Pracę przykleja na kartkę. Jeśli nie macie Państwo odpowiednich materiałów można wydrukować ilustrację https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krokus-wiosenny/ a zadaniem dziecka jest pokolorowanie kwiatka kredkami / można samemu narysować kwiat. Wykonane prace (dla chętnych) można  wstawić na naszą grupę .

„Kwiatki do mety” – zabawa ruchowa z elementem skoku.Dziecko i Rodzic ustawiają się na linii startu , wyznaczają  metę. Na sygnał rodzica skaczą do wyznaczonego miejsca.

Jestem pewna, że wygracie ze swoimi rodzicami.

Życzę miłej zabawy i przesyłam wielki uśmiech J.    Pani Dorota i Pani Asia