Nasz temat na dziś to: "Wiosenne zabawy z literką Ł,ł"
Dzień dobry Kochani !!!
- Posłuchajcie wiersza, który przeczyta wam Mama lub Tata
„Wiosna i moda”
Pod koniec zimy wiosna
wyjęła żurnali stosik.
– W co mam się ubrać? – dumała
– co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami –
wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem –
i tak już zostało do lata.
- Porozmawiajcie o wierszu, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jaki problem miała wiosna ?
-W co postanowiła się ubrać ?
-Jak ona wygląda ?
- Pobawcie się w zabawę „Słońce-deszcz’’
- gdy zobaczycie obrazek słońca, który pokaże na przykład Mama podnieście ręce do góry i klaśnijcie trzy razy, gdy zobaczycie deszcz zróbcie przysiad i naśladujcie dźwięk padającego deszczu.
- Fajna jest też zabawa w określanie na podaną głoskę, np. Rodzice wymieniają głoskę a wy wymyślacie określenie zaczynające się na nią, np. k-wiosna kolorowa, p-wiosna pochmurna itd.
- Spróbujcie z Rodzicami ułożyć z wcześniej przygotowanych cegiełek czerwonych i niebieskich model wyrazów: łodyga, Łatka podzielcie je na sylaby, poćwiczcie głoskowanie, rozpoznajcie te litery, które już znacie, napiszcie po śladach litery ł, Ł (książka)
- Wspólnie z Rodzicami pobawcie się :
- Dorosła osoba wyznaczy miejsce naszej zbiórki, gdy usłyszycie hasło dzieci na spacer - biegnijcie po całym pokoju. Dzieci do domu – wracacie do wyznaczonego miejsca.
- Zróbcie wyprost ze skłonu „Słonko wschodzi ” i z wyprostu skłon „Słonko zachodzi”.
- Spróbujcie teraz z Rodzicami naśladować chód bociana ( łąką może być, np. wasz dywan )
- Narysujcie dwa obrazki – jeden niech przedstawia zimę, drugi wiosnę. Czym one się różnią ?
- Opowiedz Rodzicom, który miesiąc pozwalał królować tym porom roku i dlaczego ?
- Pamiętacie ? Mówiłam wam o tym.
- Poproście Mamę lub Tatę o muzykę do walczyka- spróbujcie go zatańczyć. Jaka to muzyka ?
Zadanie :
Nauczcie się na pamięć jednej dowolnie wybranej zwrotki wiersza „Wiosna i moda”.
Nie zapominamy o j.angielskim. Utrwalamy słownictwo związane z nazwami członków rodziny: mummy,daddy,sister,brother,granny,grandpa,baby. Włącz dziecku ze strony www.englishplaybox piosenkę „Walking with my family”, zachęć aby pokazywało ruchem czynności w momencie pojawienia się ich w utworze. Dziecko może również zagrać w gry zaproponowane na powyższej stronie do tematu „Moja rodzina”.(Play Box 3) Życzę miłej zabawy. See you soon!!Bye,bye A.Kasierska
D.Siuda