Nasz temat na dziś to: „ Wiosna do nas przybywa- swe kolory odkrywa”
1.Zapraszam Was do zabawy ruchowej do piosenki „ Lewa, Prawa”. Utrwalamy sobie przy tej zabawie stronę lewa i prawą.
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
2.Wiersz M. Brykczyńskiego „ Kto się ukrył w ogrodzie?”
Tam, gdzie kończy się ogródek
Mieszka sobie krasnoludek,
Który gości prosto z drogi,
Lubi prosić w niskie progi.
Ten kto poznał krasnoludka,
Chętnie wpada do ogródka
I powiada o tym malcu,
Że ma wszystko w małym palcu.
Na śniadanie je ryż z prosem,
Potem śpiewa niskim głosem,
Imponując swoim bliskim
Bo głos ma niezwykle niski.
Zwiedził wszystkie wielkie miasta,
Nikt do pięt mu nie dorasta.
A gdy z prawda się rozminie,
To o mały włos jedynie.
3.Chciałabym Wam wytłumaczyć , co oznaczają niektóre powiedzenia w wierszu, a może już Wiecie?. To zaczynamy.. Jak myślicie co to znaczy „prosić kogoś w niskie progi?”- to zapraszać kogoś do swojego skromnego domu , A co oznacza „ mieć wszystko w jednym palcu?”- to znaczy, że ktoś wszystko wie.Porozmawiajcie z rodzicami na temat treści wiersza : „ Kto zamieszkał w ogródku?”, „ Co zjadał na śniadanie?”, „ Czy często podróżował?”, „ Zwiedzał różne miasta?”. Ponieważ Krasnoludek mieszkał w ogródku to jak myślicie , co robimy w ogródku, jakie prace trzeba wykonywać , żeby nasz ogródek był ładny?, jakie rośliny możemy posadzić w ogródku?.Obejrzyjcie sobie film , wspólnie z naszym znajomym, Skrzatem Borówką. Opowie Wam o tym co zobaczył podczas swojej wędrówki?. Potem łatwiej Wam będzie odpowiedzieć na te pytania. Zapraszam!!!
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo&t=611s
4.Zabawa matematyczna utrwalająca dodawanie. Przygotujmy sobie tylko kredki albo guziki do przeliczania. W trakcie czytania przez rodziców zadania, Wy układajcie sobie po kolei kredki albo guziki. Na zakończenie przeliczycie kredki i wyjdzie Wam gotowy wynik dodawania.
W ogródku Oli wyrosły wiosenne kwiatki : 2 bratki, 2 tulipany i 1 żonkil. Ile kwiatów wyrosło w ogródku Oli?
Po podwórku biegały 3 kaczki i 2 kury. Ile ptaków domowych biegało po podwórku?
Do ogródka Zosi przyleciały 3 wróbelki i 2 sikorki. Ile ptaków jest w ogródku Zosi?
Nad łąką fruwają 4 motyle i 1 pszczoła. Ile owadów fruwa nad łąką?.
5.Na zakończenie otwórzcie książki do czytania ( str. 126, 127). Porównajcie ze sobą obrazki i odszukajcie szczegóły, którymi różnią się te ilustracje. Wykonajcie również zadanie z KP 4( str. 35 zad.1) .
6. J.angielski- zapoznajemy dziecko z nazwami wybranych ubrań:
jumper(dżamper)-sweter
dress-sukienka
shorts(szorts)-spodenki
hat-kapelusz,czapka
trousers(trauses)-spodnie
sandals-sandały
t-shirt(tiszert)-podkoszulka
coat(kołt)-płaszcz
Możecie zgromadzić ubrania dzieci i wskazując na nie powtarzać ich nazwy. Proszę, żeby dzieci wymieniały również kolory po angielsku tych ubrań. Włączcie dziecku piosenkę „I’m going out to play” ze strony www.englishplaybox Play Box 3 w temacie „Ubrania, które noszę”, zachęć dziecko, żeby pokazywało treść poszczególnych zwrotek. Poproście dziecko o wykonanie zadania w podręczniku ze strony 35. Bye,bye Pani Ola
Miłej Zabawy!!!!
Ewelina N.