Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Wiosna do nas przybywa- swe kolory odkrywa”

1.Zapraszam Was do zabawy ruchowej do piosenki „ Lewa, Prawa”. Utrwalamy sobie przy tej zabawie stronę lewa i prawą.

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

2.Wiersz M. Brykczyńskiego „ Kto się ukrył w ogrodzie?”

Tam, gdzie kończy się ogródek

Mieszka sobie krasnoludek,

Który gości prosto z drogi,

Lubi prosić w niskie progi.

Ten kto poznał krasnoludka,

Chętnie wpada do ogródka

I powiada o tym malcu,

Że ma wszystko w małym palcu.

 

Na śniadanie je ryż z prosem,

Potem śpiewa niskim głosem,

Imponując swoim bliskim

Bo głos ma niezwykle niski.

Zwiedził wszystkie wielkie miasta,

Nikt do pięt mu nie dorasta.

A gdy z prawda się rozminie,

To o mały włos jedynie.

3.Chciałabym Wam wytłumaczyć , co oznaczają niektóre powiedzenia w wierszu, a może już Wiecie?. To zaczynamy.. Jak myślicie co to znaczy „prosić kogoś w niskie progi?”- to zapraszać kogoś do swojego skromnego domu , A co oznacza „ mieć wszystko w jednym palcu?”- to  znaczy, że ktoś wszystko wie.Porozmawiajcie z rodzicami na temat treści wiersza : „ Kto zamieszkał w ogródku?”, „ Co zjadał na śniadanie?”, „ Czy często podróżował?”, „ Zwiedzał różne miasta?”. Ponieważ Krasnoludek mieszkał w ogródku to jak myślicie , co robimy w ogródku, jakie prace trzeba wykonywać , żeby nasz ogródek był ładny?, jakie rośliny możemy posadzić w ogródku?.Obejrzyjcie sobie film , wspólnie z naszym znajomym, Skrzatem Borówką. Opowie Wam o tym co zobaczył podczas swojej wędrówki?. Potem łatwiej Wam będzie odpowiedzieć na te pytania. Zapraszam!!!

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo&t=611s

4.Zabawa matematyczna utrwalająca dodawanie. Przygotujmy sobie tylko kredki albo guziki do  przeliczania. W trakcie czytania przez rodziców zadania, Wy układajcie sobie po kolei kredki  albo guziki. Na zakończenie  przeliczycie kredki i wyjdzie Wam gotowy wynik dodawania.
W ogródku Oli wyrosły wiosenne kwiatki : 2 bratki, 2 tulipany i 1 żonkil. Ile kwiatów wyrosło w ogródku Oli?

Po podwórku biegały 3 kaczki i 2 kury. Ile ptaków domowych biegało po podwórku?

Do ogródka Zosi przyleciały 3 wróbelki i 2 sikorki. Ile ptaków jest w ogródku Zosi?

Nad łąką fruwają 4 motyle i 1 pszczoła. Ile owadów fruwa nad łąką?.

5.Na zakończenie otwórzcie książki do czytania ( str. 126, 127). Porównajcie ze sobą obrazki i  odszukajcie szczegóły, którymi różnią się te ilustracje. Wykonajcie również zadanie z KP 4( str. 35  zad.1) . 

6. J.angielski- zapoznajemy dziecko z nazwami wybranych ubrań:

jumper(dżamper)-sweter

dress-sukienka

shorts(szorts)-spodenki

hat-kapelusz,czapka

trousers(trauses)-spodnie

sandals-sandały

t-shirt(tiszert)-podkoszulka

coat(kołt)-płaszcz

Możecie zgromadzić ubrania dzieci i wskazując na nie powtarzać ich nazwy. Proszę, żeby dzieci wymieniały również kolory po angielsku tych ubrań. Włączcie dziecku piosenkę „I’m going out to play” ze strony www.englishplaybox Play Box 3 w temacie „Ubrania, które noszę”, zachęć dziecko, żeby pokazywało treść poszczególnych zwrotek. Poproście dziecko o wykonanie zadania w podręczniku ze strony 35. Bye,bye Pani Ola

Miłej Zabawy!!!!

Ewelina N.