Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to:" Wiosna na łące"-zabawa matematyczna

„Wiosna na łące”-zabawa matematyczna

Witajcie!

Zacznijmy dzisiejsze spotkanie od zabawy, w której osoba dorosła opowiada, a wy opowieść ilustrujecie ruchem.

Zapraszamy.

Olek nie mógł doczekać się nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerujcie w różnych kierunkach). Zobaczył drzewo z pąkami, delikatnie poruszającymi się na wietrze (naśladujcie ruch drzew i szum wiatru). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladujcie lot ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (chodźcie jak bocian), a potem chodziły po trawie , wysoko unosząc nogi i rozglądały się w poszukiwaniu żabek. Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladujcie klekot bociana). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (skaczcie jak żabki). Nawoływały się cichutko (cichutko kumkajcie), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie, Olek przeciągnął się aby rozprostować kości (ćwiczcie przeciąganie). Nagle nad uchem usłyszał bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (bzy, bzy). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegajcie i wymachujcie rękami) nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i zaczął je wąchać a potem kichać (naśladujcie tę czynności). Nie muszę już dalej szukać wiosny- pomyślał zadowolony i z uśmiechem wrócił do domu.

Otwórzcie teraz książkę(cz.3) na stronie 54 i narysujcie drogę Ady i Olka do kwiatów. Podajcie ich nazwy. Narysujcie również po śladach kwiaty bez odrywania ręki.

Przygotujcie z Rodzicami liczmany, którymi mogą być, np. klocki, guziki, orzechy, kuleczki itp.

I spróbujcie za ich pomocą zilustrować sytuacje na stronie 55 (k.cz.3)

Następnie wykonajcie drogę pszczoły do ula.

Dodatkowo Rodzice mogą wymyślać dla liczmanów zadania, np. zakwitły na łące dwie stokrotki, następnie jeszcze trzy. Ile stokrotek zakwitło na łące?

Oprócz posługiwania się swoimi liczmanami utrwalajcie również cyfry.

Wykonajcie teraz zabawę „Oznaki wiosny”(książka str. 52)
- jesteśmy bocianami
- jesteśmy motylkami
- rośniemy jak krokusy
- szumimy jak wiatr
- skaczemy jak zające

Nauczcie się wyliczanki : Spadła deszczu kropla plum…(którą znajdziecie w swojej książce)

Narysujcie motyle po śladach (Przypominam, że rysujemy i piszemy od lewej do prawej strony)

Wyklejcie kolorowym papierem wiosenny kwiatek, np. krokus

 

Poproście Rodziców o przygotowanie literek, abyście mogli ułożyć samodzielnie następujące wyrazy:
motyl, biedronka, bocian, skowronek, kret

Odczytajcie je, a literki zachowajcie do innych zabaw.

Pamiętajcie!!!

W wolnej chwili można wykonać również zadania z książek: różowej i turkusowej, bowiem tam również znajdziecie odpowiedniki do naszego dzisiejszego działania.

D.Siuda