Nasz temat na dziś to:" Wiosna na łące"-zabawa matematyczna
„Wiosna na łące”-zabawa matematyczna
Witajcie!
Zacznijmy dzisiejsze spotkanie od zabawy, w której osoba dorosła opowiada, a wy opowieść ilustrujecie ruchem.
Zapraszamy.
Olek nie mógł doczekać się nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerujcie w różnych kierunkach). Zobaczył drzewo z pąkami, delikatnie poruszającymi się na wietrze (naśladujcie ruch drzew i szum wiatru). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladujcie lot ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (chodźcie jak bocian), a potem chodziły po trawie , wysoko unosząc nogi i rozglądały się w poszukiwaniu żabek. Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladujcie klekot bociana). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (skaczcie jak żabki). Nawoływały się cichutko (cichutko kumkajcie), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie, Olek przeciągnął się aby rozprostować kości (ćwiczcie przeciąganie). Nagle nad uchem usłyszał bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (bzy, bzy). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegajcie i wymachujcie rękami) nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i zaczął je wąchać a potem kichać (naśladujcie tę czynności). Nie muszę już dalej szukać wiosny- pomyślał zadowolony i z uśmiechem wrócił do domu.
Otwórzcie teraz książkę(cz.3) na stronie 54 i narysujcie drogę Ady i Olka do kwiatów. Podajcie ich nazwy. Narysujcie również po śladach kwiaty bez odrywania ręki.
Przygotujcie z Rodzicami liczmany, którymi mogą być, np. klocki, guziki, orzechy, kuleczki itp.
I spróbujcie za ich pomocą zilustrować sytuacje na stronie 55 (k.cz.3)
Następnie wykonajcie drogę pszczoły do ula.
Dodatkowo Rodzice mogą wymyślać dla liczmanów zadania, np. zakwitły na łące dwie stokrotki, następnie jeszcze trzy. Ile stokrotek zakwitło na łące?
Oprócz posługiwania się swoimi liczmanami utrwalajcie również cyfry.
Wykonajcie teraz zabawę „Oznaki wiosny”(książka str. 52)
- jesteśmy bocianami
- jesteśmy motylkami
- rośniemy jak krokusy
- szumimy jak wiatr
- skaczemy jak zające
Nauczcie się wyliczanki : Spadła deszczu kropla plum…(którą znajdziecie w swojej książce)
Narysujcie motyle po śladach (Przypominam, że rysujemy i piszemy od lewej do prawej strony)
Wyklejcie kolorowym papierem wiosenny kwiatek, np. krokus
Poproście Rodziców o przygotowanie literek, abyście mogli ułożyć samodzielnie następujące wyrazy:
motyl, biedronka, bocian, skowronek, kret
Odczytajcie je, a literki zachowajcie do innych zabaw.
Pamiętajcie!!!
W wolnej chwili można wykonać również zadania z książek: różowej i turkusowej, bowiem tam również znajdziecie odpowiedniki do naszego dzisiejszego działania.
D.Siuda