Nasz temat na dziś to: "Wszystko rośnie"
Dzień dobry rodzice, Cześć dzieciaki !!!
Nasze dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy od zabawy, by się troszeczkę rozruszać. Jesteście gotowi? No to zaczynajmy !!!
1.„ Wiosenne kwiaty” – zabawa pobudzająco – hamująca
Dzieciaki poproście rodziców o przygotowanie wesołej muzyki. Razem z rodzicem biegajcie po pokoju. Rodzice na przemian przyciszają muzykę i podgłaszają, dzieci natomiast wykonują improwizację:
Dzieci:
ciche dźwięki tamburynu kwiaty śpią, pozostają w przysiadzie,
dźwięki coraz głośniejsze kwiaty się budzą, powoli przechodzą do pozycji stojącej,
unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się kielichy
kwiatów,
dźwięki coraz cichsze kwiaty idą spać, powoli przechodzą do przysiadu
2.„ Łączka krokusów” – zabawa dydaktyczna
Dzieciaki poproście rodzica by wydrukował wam ilustrację krokusa. W miarę możliwości spróbujcie opisać jak ten krokus wygląda. Pamiętajcie wypowiadajcie się całym zdaniem. Rodzicu przekaż ciekawostki na temat krokusów:
Odmiana krokusa (szafran spiski) rosnącego w górach jest pod ochroną i nie wolno go zrywać. Inne gatunki krokusów można uprawiać w ogródkach. Najczęściej spotyka się krokusy o płatkach fioletowych, pomarańczowych i białych.
3.„ Mój krokus jest jak…” – zabawa słowna
W oparciu o ciekawostki o krokusach dziecko kończy zdanie.
Mój krokus jest żółty jak… cytryna.
4.Gąsienica w wiosennych kolorach – praca plastyczna
Poproście rodzica by wydrukował wam sylwetę gąsienicy do wypełnienia w dowolny sposób. Możecie użyć farb, kredek, plasteliny, bibuły, pasteli co tylko macie w domu. Następnie ozdóbcie Waszą gąsienicę. Efektami swojej pracy pochwalcie się na naszej stronie grupowej.
5.Karta pracy strona 24. Proszę na zakończenie wykonajcie kartę pracy na stronie 24.
Ściskam Was mocno – K. Witkowska