Nasz temat na dziś to: " Wszystko rośnie"
Witajcie. Dzisiaj kontynuujemy temat o wiośnie. Utrwalimy wiadomości o wiosennych kwiatach, trochę poćwiczymy i policzymy. Utrwalimy sobie głoskę którą poznaliśmy w tym tygodniu. Pamiętajmy o częstym myciu rąk. Zaczynamy!!!
Zabawa „ Głowa, ramiona, kolana, pięty” https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
"Już przyszła wiosna” oglądanie filmu edukacyjnego. https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY R. rozmawia z dzieckiem na temat obejrzanego filmu edukacyjnego. Utrwalenie wiadomości o wiosennych zwiastunach.
„Kwiaty rosną – kwiaty więdną” – zabawa ruchowa. Na hasło R.: Kwiaty rosną! dzieci wspinają się na palcach jak najwyżej, wyciągają ręce do słońca. Na hasło R.: Kwiaty więdną! – przykucają i się kulą. Zabawę można wykonać przy dowolnej spokojnej muzyce.
„Przeciwieństwa – memory” – gra z W 35,36 . R. daje dziecku karty do gry. Dziecko wypycha karty. Odszukuje przeciwieństwa i je określa. (potem można zagrać kartami w memory).
Zabawa „ Na Ziemi zostaję” https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
Zabawa „ Wiosenne przeliczanie” Potrzebne będą kartoniki z kropkami z wypychanki, liczmany: klocki/kredki/fasola/spinacze do wyboru. Korzystamy z kartoników minimum od 1 do 7, ale można wykorzystać wszystkie z kropkami. Kładziemy dowolny kartonik a zadaniem dziecka jest:
- Ułożyć/przypiąć do kartki, tyle przedmiotów ile wskazuje kartonik (można robić to na czas, dzieci bardzo lubią się ścigać)- analogicznie kilka przykładów w ten sposób utrwalamy liczenie.
- Układamy dwa kartoniki z kropkami , zadaniem dziecka jest ułożyć/przypiąć tyle spinaczy ile wynosi wynik - analogicznie kilka przykładów w ten sposób utrwalamy działania na dodawanie.
- Układamy ciąg kartoników od 1 do 7 to nasze minimum (można do 9) pomijając niektóre (w miejscu pominiętych zostawiamy wolne miejsce. Zadaniem dziecka jest uzupełnić luki kartonikami. Analogicznie można zrobić to ćwiczenie z klockami/ spinaczami/kredkami/fasolą.
- Układamy siedem różnych przedmiotów w rzędzie na dywanie: R. pyta: Który z kolei jest Miś? Dziecko odpowiadając posługuje się liczebnikiem porządkowym. Dz odpowiada: Miś jest czwarty.
Kartoniki z kropkami możecie Państwo zastąpić cyframi, można je przygotować samodzielnie z dzieckiem – napisać każdą cyfrę na karteczce. Po zabawie wykorzystujemy kartę pracy z K3., nr 14 (obie strony) .
„Wiosenna muzyka” – zabawa rytmiczna. Dzieci dostają do ręki dwa drewniane klocki. Chodzą po sali zgodnie z tempem dowolnej melodii w rejestrze wysokim, średnim, niskim. Gdy usłyszą rytm w rejestrze wysokim – uderzają klockami o ścianę; w średnim – uderzają klockiem o klocek; w niskim – wystukuj go klockiem o podłogę.
Zabawa „Łączymy głoski” R. pisze na karteczkach literami drukowanymi następujące sylaby : AC, EC, OC, UC, IC, , YC. Najpierw wybrzmiewa samogłoskę długo a potem dodaje spółgłoskę np.: AAAAAAAAAAAAAAAC. R. pyta co dziecko słyszy. Takie ćwiczenia robiliśmy w przedszkolu, lecz jeśli dziecko odpowie błędnie to R. udziela odpowiedź, potem powtarza razem z dzieckiem. Na koniec pokazujemy obraz graficzny wypowiedzianej sylaby. Ćwiczenie wykonujemy analogicznie z każdą sylabą.
Zabawa ruchowa „Ram, sam, sam”https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdK
Praca indywidualna K3., str.18 – rozwijanie logicznego myślenia. Łączenie wazonów z odpowiednimi wzorami. Zadanie dodatkowe – łączenie obrazków przedstawiających przeciwne cechy.
„Coś na c” – Dziecko na kartce rysuje przedmioty/ owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.
Życzę miłej i owocnej zabawy. Pani Dorota i Pani Asia.
Zabawa dla chętnych:
„Kartki z kwiatami” – puzzle. R. przygotowuje dla dziecka kolorowankę z wiosennymi kwiatami. Na odwrocie rysuje linie dzielące kolorowankę na 4–8 części (w zależności od umiejętności dziecka). Dziecko ma za zadanie pokolorować kartkę, potem przyjrzeć się karcie, pociąć ją na części zgodnie z narysowanymi liniami, ponownie złożyć i nakleić na kartkę.