Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: " Wszystko rośnie"

Witajcie. Dzisiaj kontynuujemy temat o wiośnie. Utrwalimy wiadomości  o wiosennych kwiatach, trochę poćwiczymy i  policzymy. Utrwalimy sobie głoskę którą poznaliśmy w tym tygodniu. Pamiętajmy o częstym  myciu rąk. Zaczynamy!!!

Zabawa  „ Głowa, ramiona, kolana, pięty”  https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

"Już przyszła wiosna”   oglądanie filmu edukacyjnego.   https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY  R. rozmawia z dzieckiem na temat obejrzanego filmu edukacyjnego. Utrwalenie  wiadomości o wiosennych zwiastunach.

„Kwiaty rosną – kwiaty więdną” – zabawa ruchowa. Na hasło R.: Kwiaty rosną! dzieci wspinają się na palcach jak najwyżej, wyciągają ręce do słońca. Na hasło R.: Kwiaty więdną! – przykucają i się kulą. Zabawę można wykonać przy dowolnej spokojnej  muzyce.

„Przeciwieństwa – memory” – gra z W 35,36 . R. daje dziecku karty do gry. Dziecko wypycha karty. Odszukuje przeciwieństwa i je określa. (potem można zagrać kartami w memory).

Zabawa  „ Na Ziemi zostaję”  https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

Zabawa „ Wiosenne przeliczanie” Potrzebne będą kartoniki z kropkami z wypychanki, liczmany: klocki/kredki/fasola/spinacze do wyboru. Korzystamy z kartoników minimum od 1 do 7, ale można wykorzystać wszystkie z kropkami. Kładziemy dowolny kartonik a zadaniem dziecka jest:

  • Ułożyć/przypiąć do kartki,  tyle przedmiotów  ile wskazuje kartonik (można robić to na czas, dzieci bardzo lubią się ścigać)- analogicznie kilka przykładów w ten sposób utrwalamy liczenie.
  • Układamy dwa kartoniki z kropkami , zadaniem dziecka jest ułożyć/przypiąć tyle spinaczy ile wynosi  wynik - analogicznie kilka przykładów w ten sposób utrwalamy działania na dodawanie.
  • Układamy ciąg kartoników od 1 do 7 to nasze minimum (można do 9) pomijając niektóre (w miejscu pominiętych zostawiamy wolne miejsce. Zadaniem dziecka jest uzupełnić luki  kartonikami. Analogicznie można zrobić to ćwiczenie z klockami/ spinaczami/kredkami/fasolą.
  • Układamy siedem różnych przedmiotów w rzędzie na dywanie: R. pyta: Który z kolei jest Miś? Dziecko odpowiadając posługuje się liczebnikiem porządkowym. Dz odpowiada: Miś jest czwarty.

Kartoniki z kropkami możecie Państwo zastąpić cyframi, można je przygotować samodzielnie z dzieckiem – napisać każdą cyfrę na karteczce. Po zabawie wykorzystujemy kartę pracy z K3., nr 14 (obie strony) .

 „Wiosenna muzyka” – zabawa rytmiczna. Dzieci dostają do ręki dwa drewniane klocki. Chodzą po sali zgodnie z tempem dowolnej melodii w rejestrze wysokim, średnim, niskim. Gdy usłyszą rytm w rejestrze wysokim –  uderzają klockami o ścianę; w średnim – uderzają klockiem o klocek; w niskim – wystukuj  go klockiem o podłogę.

Zabawa „Łączymy głoski”  R. pisze  na karteczkach literami drukowanymi następujące sylaby : AC, EC, OC, UC, IC, , YC. Najpierw wybrzmiewa  samogłoskę  długo a  potem dodaje spółgłoskę np.: AAAAAAAAAAAAAAAC. R. pyta  co dziecko słyszy. Takie ćwiczenia robiliśmy w przedszkolu, lecz  jeśli dziecko odpowie błędnie to R. udziela  odpowiedź, potem powtarza razem z dzieckiem. Na koniec pokazujemy  obraz graficzny wypowiedzianej sylaby. Ćwiczenie wykonujemy analogicznie z każdą sylabą.

Zabawa ruchowa „Ram, sam, sam”https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdK

Praca indywidualna K3., str.18 – rozwijanie logicznego myślenia. Łączenie wazonów z odpowiednimi  wzorami. Zadanie dodatkowe – łączenie obrazków przedstawiających przeciwne cechy.

„Coś na c” – Dziecko na kartce rysuje przedmioty/ owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.

Życzę miłej i owocnej zabawy. Pani Dorota i Pani Asia.

Zabawa dla chętnych:
„Kartki z kwiatami” – puzzle. R. przygotowuje dla dziecka kolorowankę z  wiosennymi kwiatami. Na odwrocie rysuje linie dzielące kolorowankę na 4–8 części (w zależności od umiejętności dziecka). Dziecko  ma za zadanie pokolorować kartkę, potem przyjrzeć się karcie, pociąć ją na części zgodnie z narysowanymi liniami, ponownie złożyć i nakleić na kartkę.