Nasz temat na dziś to: " Z wiosną dzieci rosną"
Witajcie kochane „jeżyki”!
Dzisiaj, tematem naszych zajęć będzie dalej Wiosna. Temat dnia to: "Z wiosna dzieci rosną".
Pamiętajcie dalej o naszej zasadzie-zawsze przed zabawą pamiętamy o myciu rąk, tak jak robiliśmy to w przedszkolu.
Na początku zabawa:
„Czego brakuje?” – Dziecko siedzi na dywanie w siadzie klęcznym. R. rozkłada na środku dywanu pięć przedmiotów: cebulę, klocek, piłkę, but, lalkę. Dziecko przez chwilę przygląda się kolejności ułożonych przedmiotów. Dziecko odchodzi na bok .W tym czasie rodzic zmienia kolejność dwóch przedmiotów lub zabiera jeden. Na hasło: Prosimy! dziecko, które odeszło na bok, wraca na dywan i musi powiedzieć, jakie zaszły zmiany, czego brakuje.
Wiersz pt. ,,Przedszkolaki” Danuty Gellnerowej
Przedszkolaki wiosną
bardzo szybko rosną.
Potem znów, jak wiecie,
Podrastają w lecie.
A pod jesień
już za małe
są buciki i sandały.
Krzesło w przedszkolu
robi się za niskie -
to znak dla przedszkolaków,
że już niedługo pójdą do starszaków
R. zadaje pytania:
W jakiej porze roku przedszkolaki bardzo szybko rosną?;
W jakiej porze roku znów podrastają?;
W jakiej porze roku są najwyższe?.
A teraz zapraszam dzieciaki do wspólnej zabawy przy piosence „Marcowe Żabki” https://www.youtube.com/watch?v=HEi4wz8L-6o
Tekst piosenki " Marcowe Żabki"
Już wiosna na polach sadzi krokusy,
Zając siedzi pod sosna , marzną mu uszy
Ref: A żaby rechu-rech, żaby się cieszą
Że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał
Raz słońce a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg,
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech
A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste
Ref: A żaby rechu-rech, żaby się cieszą
Że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał
Raz słońce a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg,
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech
Na łące bociany głośno klekocą
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
Ref: A żaby rechu-rech, żaby się cieszą
Że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał
Raz słońce a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg,
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech
Aktywne słuchanie muzyki: dziecko siedzi na dywanie słuchając piosenki wystukuje, rękami ćwierćnuty naprzemiennie: raz klaszcząc, raz uderzając dłońmi o kolana.
Rozmowa na temat treści piosenki:
Co robi wiosna na polach?;
Jak wyglądają drzewa?;
Co słychać na łące?;
Dlaczego żaby się cieszą?.
Zabawa ilustracyjna do piosenki.
Już wiosna na polach sadzi krokusy.
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy. Wiosna – dziecko naśladuje sadzenie kwiatków.
Ref.:Dziecko cwałem bocznym porusza się w prawą a od połowy refrenu w lewą stronę.
A deszczem umyte drzewa są czyste.
Na gałązkach już rosną kotki puszyste. Drzewo – dziecko macha podniesionymi do góry rękoma w lewo i prawo.
Ref.: Dziecko cwałem bocznym porusza się w prawą a od połowy refrenu w lewą stronę.
Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą. Bocian- dziecko wyciąga przed siebie wyprostowane ręce i uderza dłońmi jedna o drugą, wykonując ruchy pionowe.
Gra na domowych instrumentach. Dzieci dostają domowy instrument ( to co macie Państwo w domu np.,: łyżka, dwie kredki. Dzieci akompaniują przy piosence z jednoczesnym śpiewaniem refrenu.
Zabawa „Wyższy – niższy” – zabawa ruchowo-orientacyjna. Dziecko maszerują lub podskakują przy melodii piosenki Marcowe żaby. Podczas przerwy w muzyce szybko R. dobiera się w parę z rodzicem, stają do siebie plecami i oceniają, kto jest wyższy, a kto niższy. Gdy powraca muzyka, dziecko znów poruszają się swobodnie po pokoju.
A teraz… zabawa
„Jak zdrowo rosnąć?” – burza mózgów. R. przygotowuje karton oraz mazak. Zadaje dziecku pytanie: Co zrobić, by być zdrowym i zdrowo rosnąć?. Dziecko udziela odpowiedzi, które R. zapisuje w postaci zdań lub znaków.Na koniec wspólnie dokonują podsumowania np. codziennie bawić się na świeżym powietrzu, zdrowo się odżywiać.
Zapraszam dzieciaki do ruchu poprzez zabawę …może trochę gimnastyki w domku???
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&t=86s
A teraz może żeby było bardziej wiosennie:
„Zielone kanapki” – robienie kanapek. R. przygotowuje produkty do zrobienia kanapek: sałata, zielony ogórek obrany i pokrojony w plasterki, szczypiorek, natka pietruszki, chleb pokrojony w kromki dla dziecka, masło, biały ser, jogurt naturalny lub śmietana, sól. Rozkłada deseczkę, plastikowy nóż, salaterkę, łyżeczkę, talerzyk jednorazowy, fartuszek, nakrycie głowy. R. omawia z dziećmi zasady higienicznego wykonywania posiłków. Następnie wspólnie ustalają kolejność czynności potrzebnych do wykonania kanapek. R. może zadać pytanie: Co należy wykonać i w jakiej kolejności, by przygotować kanapki?. Dziecko wymienia kolejne czynności. Następnie dziecko wykonuje pracę zgodnie z kolejnością czynności: myję ręce, zakłada fartuszek i nakrycie głowy;- z białego sera, jogurtu i soli wyrabia twarożek; chleb smaruje masłem, a następnie twarożkiem; dekoruje kanapki zielonymi warzywami według własnego pomysłu; porządkuje stanowisko swojej pracy; nakrywa stół obrusem, rozkładają talerzyki i serwetki; − i gotowe ! razem z rodzicami wspólnie degustują kanapki.
Na jutro proszę przygotować : ziemię/watę/płatki kosmetyczne; doniczkę/ dowolny pojemnik; rośliny/ nasiona do wsadzenia lub wysiania.(cebula, pietruszka, ziemniak, rzeżucha)
To wszystko na dziś! Podobało się? Mam nadzieje że tak, pozdrawiam Was bardzo cieplutko i życzę Wam i Waszym rodzicom Duuuużo Zdrówka!
Pani Asia i Pani Dorota