Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: " Z wiosną dzieci rosną"

Witajcie  kochane „jeżyki”!

Dzisiaj, tematem naszych zajęć będzie dalej Wiosna. Temat dnia to: "Z wiosna dzieci rosną".
Pamiętajcie dalej o naszej zasadzie-zawsze przed zabawą pamiętamy o myciu rąk, tak jak robiliśmy to w przedszkolu.

Na początku zabawa:

„Czego brakuje?” – Dziecko  siedzi na dywanie w siadzie klęcznym. R. rozkłada na środku dywanu pięć przedmiotów: cebulę, klocek, piłkę, but, lalkę. Dziecko przez chwilę przygląda się kolejności ułożonych przedmiotów. Dziecko odchodzi na bok .W tym czasie  rodzic  zmienia kolejność dwóch przedmiotów lub zabiera jeden. Na hasło: Prosimy! dziecko, które odeszło  na bok, wraca na dywan i musi powiedzieć, jakie zaszły zmiany, czego brakuje.  

Wiersz pt. ,,Przedszkolaki” Danuty Gellnerowej

Przedszkolaki wiosną
bardzo szybko rosną.
Potem znów, jak wiecie,
Podrastają w lecie.
A pod jesień
już za małe 
są buciki i sandały.
Krzesło w przedszkolu
robi się za niskie - 
to znak dla przedszkolaków,
że już niedługo pójdą do starszaków   
 
R. zadaje pytania:

W jakiej porze roku przedszkolaki bardzo szybko rosną?;
W jakiej porze roku znów podrastają?;
W jakiej porze roku są najwyższe?.

A teraz zapraszam dzieciaki do wspólnej zabawy przy piosence „Marcowe Żabki” https://www.youtube.com/watch?v=HEi4wz8L-6o 

Tekst  piosenki " Marcowe Żabki"

Już wiosna na polach sadzi krokusy,
Zając siedzi pod sosna , marzną mu uszy


Ref: A żaby rechu-rech, żaby się cieszą
Że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał
Raz słońce a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg,
Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech


A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste


Ref: A żaby rechu-rech, żaby się cieszą

Że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał

Raz słońce a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg,

Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech


Na łące bociany głośno klekocą
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

Ref: A żaby rechu-rech, żaby się cieszą

Że ten marzec rechu-rech wszystko pomieszał

Raz słońce a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg,

Bo w marcu jak w garncu rechu-rech żabi śmiech

 

Aktywne słuchanie muzyki: dziecko siedzi na dywanie słuchając piosenki  wystukuje, rękami ćwierćnuty naprzemiennie: raz klaszcząc, raz uderzając dłońmi o kolana.

Rozmowa na temat treści piosenki:
 Co robi wiosna na polach?;
Jak wyglądają drzewa?;
Co słychać na łące?;
Dlaczego żaby się cieszą?.

Zabawa ilustracyjna do piosenki.

Już wiosna na polach sadzi krokusy.
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.  Wiosna – dziecko naśladuje sadzenie kwiatków. 

Ref.:Dziecko cwałem bocznym porusza się w prawą  a od połowy refrenu w lewą stronę. 

A deszczem umyte drzewa są czyste.
Na gałązkach już rosną kotki puszyste. Drzewo – dziecko macha podniesionymi do góry rękoma w lewo i prawo. 

Ref.: Dziecko cwałem bocznym porusza się w prawą  a od połowy refrenu w lewą stronę. 

Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.  Bocian- dziecko wyciąga przed siebie wyprostowane ręce i uderza dłońmi jedna o drugą, wykonując ruchy pionowe.

Gra na domowych instrumentach. Dzieci dostają  domowy instrument ( to co macie Państwo w domu np.,: łyżka, dwie kredki. Dzieci akompaniują przy  piosence  z jednoczesnym śpiewaniem refrenu. 

Zabawa „Wyższy – niższy” – zabawa ruchowo-orientacyjna. Dziecko maszerują lub podskakują przy melodii piosenki Marcowe żaby. Podczas przerwy w muzyce szybko R.  dobiera się w parę z rodzicem, stają do siebie plecami i oceniają, kto jest wyższy, a kto niższy. Gdy powraca muzyka, dziecko znów poruszają się swobodnie po pokoju.

A teraz… zabawa

 „Jak zdrowo rosnąć?” – burza mózgów. R.  przygotowuje karton oraz mazak. Zadaje dziecku pytanie: Co zrobić, by być zdrowym i zdrowo rosnąć?. Dziecko udziela odpowiedzi, które R. zapisuje w postaci zdań lub znaków.Na koniec wspólnie dokonują podsumowania  np. codziennie bawić się na świeżym powietrzu, zdrowo się odżywiać.

Zapraszam dzieciaki do ruchu poprzez zabawę …może trochę gimnastyki  w domku???

  https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&t=86s

A teraz może żeby było bardziej wiosennie:

„Zielone kanapki” – robienie kanapek. R. przygotowuje produkty do zrobienia kanapek: sałata, zielony ogórek obrany i pokrojony w plasterki, szczypiorek, natka pietruszki, chleb pokrojony w kromki dla dziecka, masło, biały ser, jogurt naturalny lub śmietana, sól. Rozkłada deseczkę, plastikowy nóż, salaterkę, łyżeczkę, talerzyk jednorazowy, fartuszek, nakrycie głowy. R. omawia z dziećmi zasady higienicznego wykonywania posiłków. Następnie wspólnie ustalają kolejność czynności potrzebnych do wykonania kanapek. R. może zadać pytanie: Co należy wykonać i w jakiej kolejności, by przygotować kanapki?. Dziecko wymienia  kolejne czynności. Następnie dziecko wykonuje pracę zgodnie z kolejnością czynności: myję ręce, zakłada  fartuszek  i nakrycie głowy;- z białego sera, jogurtu i soli wyrabia twarożek; chleb smaruje masłem, a następnie twarożkiem; dekoruje kanapki zielonymi warzywami według własnego pomysłu; porządkuje stanowisko swojej pracy; nakrywa stół obrusem, rozkładają talerzyki i serwetki; − i gotowe ! razem z rodzicami wspólnie degustują kanapki. 

Na jutro proszę przygotować : ziemię/watę/płatki kosmetyczne; doniczkę/ dowolny  pojemnik;  rośliny/ nasiona do wsadzenia lub wysiania.(cebula, pietruszka, ziemniak, rzeżucha)

To wszystko na dziś! Podobało się? Mam nadzieje że tak, pozdrawiam Was bardzo cieplutko i życzę Wam i Waszym rodzicom Duuuużo Zdrówka!

 Pani Asia i Pani Dorota