Nasz temat na dziś to:"Z wizytą u bocianów"
Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!
Dziś we wtorek porozmawiamy o bocianach. Proszę abyście na początek przypomnieli sobie wczorajszą zabawę pt. „ Bociany na łące”.
1. „Bociany na łące” – zabawa ruchowa.
Włączcie wesołą muzykę – przy jej dźwiękach naśladujcie chód bociana po wysokiej trawie( podnoście nogi wysoko do góry). Na przerwę w muzyce stańcie na jednej nodze, wyciągnijcie ręce przed siebie i klaszczcie w nie. Naśladujcie odgłosy bociana, mówiąc kle,kle,kle. Zmęczeni? Mam nadzieję, że nie ….
2. „ Zielona wyspa” – piosenka
Ponieważ teraz zapraszam Was w wiosenny świat muzyki przy piosence „ Zielona wyspa”. Poproście rodziców by włączyli Wam tą piosenkę na youtube oto link do piosenki:
http://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM&feature=share
Oto słowa piosenki:
„ Wiosna”
I. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały i coś do ucha sobie szeptały.
Ref.: Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum. /bis
II. Przyleciał bociek, usiadł na płocie i do drugiego boćka klekoce.
Ref.: Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
III. Wszystko usłyszał mały wróbelek i przetłumaczył na ptasie trele.
Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
IV. Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
wiosna, wiosna jest już wśród nas.
3. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat piosenki „ Zielona Wyspa”
Porozmawiajcie z rodzicami na temat tej piosenki
Uwagi dla rodzica: Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki w ten sposób sprawdzisz czy Twoje dziecko rozumie co śpiewa. Pomogą Ci w tym pytania:
− Jakie zwierzęta występują w piosence?
− O czym opowiadają żabki, bociany i wróbelki?
− Gdzie siedziały żabki i jak szeptały sobie do ucha?
− Jakie odgłosy wydają bociany?
Zmęczeni? Pewnie tak. Poproście rodziców by przygotowali kolorową sylwetę bociana.
- Jak wygląda bocian? – zabawa słowna. Usiądźcie wygodnie popatrzcie na sylwetę bociana, postarajcie się opisać jak wygląda, starając się mówić całym zdaniem.
Uwaga dla rodzica: Rodzicu dopilnuj by dziecko starało się opisywać bociana całym zdaniem, a nie jednym słowem. Ćwiczenie to kształtuje poprawne nawyki podczas wypowiadania się.
5. A teraz czas na zabawę ruchową „ Ptaki do gniazd” - Każdy z Was w domu ma ściereczki kuchenne poproście rodzica by przygotował dla Ciebie i siebie taką ściereczkę. Ściereczka to Wasze gniazdo, a Wy to ptaszki. Włączcie wesołą piosenkę biegajcie pomiędzy gniazdami, gdy rodzic wyłączy muzykę każdy z Was wybiera swoje gniazdo i do niego wchodzi. Powtórzcie zabawę kilka razy i namówicie do niej wszystkich domowników. Udanej zabawy!!!
6. Karta pracy strona 25
A tym czasem na zakończenie proszę Was abyście otworzyli swoje karty pracy i wykonali ćwiczenia na tronie 25. Całuję Was i ściskam – K. Witkowska, J. Kulesza