Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to:"Z wizytą u bocianów"

Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!

Dziś we wtorek porozmawiamy o  bocianach.  Proszę abyście na początek przypomnieli sobie wczorajszą zabawę pt. „ Bociany na łące”.

1.  „Bociany na łące” – zabawa ruchowa.
Włączcie wesołą muzykę – przy jej dźwiękach  naśladujcie chód bociana po wysokiej trawie( podnoście nogi wysoko do góry). Na przerwę w muzyce stańcie na jednej nodze, wyciągnijcie ręce przed siebie i klaszczcie w nie. Naśladujcie odgłosy bociana, mówiąc kle,kle,kle. Zmęczeni? Mam nadzieję, że nie ….

2. „ Zielona wyspa” – piosenka
Ponieważ teraz zapraszam Was w wiosenny świat muzyki przy piosence „ Zielona wyspa”. Poproście rodziców by włączyli Wam tą piosenkę na youtube oto link do piosenki:
http://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM&feature=share

Oto słowa piosenki:
„ Wiosna”

I. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały  i coś do ucha sobie szeptały.
 Ref.: Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, 
 kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.                             /bis
II. Przyleciał bociek, usiadł na płocie  i do drugiego boćka klekoce.
 Ref.: Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
  kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
 III. Wszystko usłyszał mały wróbelek  i przetłumaczył na ptasie trele.
 Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
  ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
 IV. Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
 wiosna, wiosna jest już wśród nas. 

3. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat piosenki „ Zielona Wyspa”
Porozmawiajcie z rodzicami na temat tej piosenki
Uwagi dla rodzica: Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki w ten sposób sprawdzisz czy Twoje dziecko rozumie co śpiewa. Pomogą Ci w tym pytania:
− Jakie zwierzęta występują w piosence?
− O czym opowiadają żabki, bociany i wróbelki?
− Gdzie siedziały żabki i jak szeptały sobie do ucha?
− Jakie odgłosy wydają bociany?
 
Zmęczeni? Pewnie tak. Poproście rodziców by przygotowali kolorową sylwetę bociana.

  1. Jak wygląda bocian? – zabawa słowna. Usiądźcie wygodnie popatrzcie na sylwetę bociana, postarajcie się opisać jak wygląda, starając się mówić całym zdaniem.
    Uwaga dla rodzica: Rodzicu  dopilnuj by dziecko starało się opisywać bociana całym zdaniem, a nie jednym słowem. Ćwiczenie to kształtuje poprawne nawyki podczas wypowiadania się.

    5. A teraz czas na zabawę ruchową „ Ptaki do gniazd” -  Każdy z Was w domu ma ściereczki kuchenne poproście rodzica by przygotował dla Ciebie i siebie taką ściereczkę. Ściereczka to Wasze gniazdo, a Wy to ptaszki. Włączcie wesołą piosenkę biegajcie pomiędzy gniazdami, gdy rodzic wyłączy muzykę każdy z Was wybiera swoje gniazdo i do niego wchodzi. Powtórzcie zabawę kilka razy i namówicie do niej wszystkich domowników. Udanej zabawy!!!

    6.  Karta pracy strona 25
     A tym czasem na zakończenie proszę Was abyście otworzyli swoje karty pracy i wykonali ćwiczenia na tronie 25. Całuję Was i ściskam – K. Witkowska, J. Kulesza