Nasz temat na dziś to: „Zamiana” – dostrzegamy komizm w literaturze dla dzieci. Rozwiązujemy proste zadania matematyczne.
Dzień dobry Dzieci! Dzień dobry Rodzice!
- Przysłuchajcie się tekstowi wiersza A. Widzowskiej „Zamiana”
- Mamusiu, tato, co wam się stało?
Wszystko się śmiesznie pozamieniało!
Mama ze smoczkiem biega od rana,
tata z twarożku lepi bałwana…
Dzisiaj rodzice wstali nieznośni,
z psem na podłodze bawią się kośćmi
i choć do pracy ruszać już pora,
tata marudzi: „Chcę do przedszkola!”
Co? Nie potrafią zapiąć guzików?
I znów posiedzieć chcą na nocniku!
Już po raz piąty sznurują buty
i wciąż się kłócą jak dwa koguty!
Pani w przedszkolu miło nas wita,
mamę i tatę za rączki chwyta.
- Chodźcie tu do mnie, słodkie maluszki.
Będziemy sypać ptakom okruszki,
Podlewać kwiatki, tańczyć poleczkę
i miaucząc, czytać kocią bajeczkę.
Na obiad jemy same pyszności
i do kucharek pójdziemy w gości.
A jeśli wszystko zacznie nas nudzić,
można malować i się wybrudzić!
Mamie i tacie czas dać całusa,
bo do zabawek chcą już dać susa.
Czy to nie dziwne? I co to znaczy?
To, że musimy jechać do pracy!
- spróbujcie zauważyć dlaczego Waszym zdaniem ten tekst jest śmieszny;
- wymieńcie jak najwięcej elementów, które Was rozśmieszają;
- co jest prawdziwe w tekście, a co wymyślone i raczej niemożliwe w rzeczywistości;
- poproście Rodziców o wyjaśnienie znaczenia słowa: komizm. Pamiętajcie, że komizm może być wyrażony słowem, ale również gestem i obrazem.
- możecie spróbować wyrazić te trzy rodzaje komizmu:
1.a) mówiąc coś śmiesznego,
2.b) robiąc coś śmiesznego,
3.c) rysując coś śmiesznego.
- Wykorzystajcie kartę pracy na str. 76 (Litery i liczby cz.2) do zabawy Prawda? Plotka?
- wpiszcie X pod wyrazem tak, jeśli zdanie jest prawdziwe, natomiast X pod wyrazem nie oznacza, że zdanie jest fałszywe.
- Wykorzystajcie swoje liczmany (kamyki, patyczki, gumki) do zilustrowania następujących zadań:
- 3 koguty i 4 koguty – ile to razem ?
- 4 klocki i 4 klocki – ile to razem ?
- 3 lale i 7 lal – ile to razem ?
- 5 piłek i 5 piłek – ile to razem ?
- 2 auta i 8 aut – ile to razem ?
- 2 mazaki i 5 mazaków – ile to razem ?
Starajcie się szybko i sprawnie wykonać polecenie i dokładnie przeliczać.
- Wykonajcie również zadanie na str. 69 (Litery i liczby).
Zadanie:
1.Wykonajcie kartkę dla taty
- wykorzystajcie kartę 14 (tekturowa teczka) a do tego przygotujcie trzy małe kwadratowe karteczki, np. czerwone (lub w innym ulubionym kolorze)
- złóżcie kartkę według instrukcji
- przyklejcie główki tulipanów do łodyg na karcie 14
- odetnijcie górną część karty ( z instrukcją).
2.Powiedzcie Rodzicom co już wiecie o kwadracie (z ilu boków się składa, jakie one są względem siebie)
Pozdrawiam Dorota Siuda
J.angielski- proszę o włączenie dziecku rymowanki „Happy”, celem powtórzenia, z Play Box 3 ,temat „Jestem szczęśliwy!”, niech postara się powtarzać nazwy emocji. Zaproście do zagrania w gry interaktywne z lekcji 5 i 6. Wykonajcie zadanie z książki strona 52. Bye, bye Pani Ola