Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Zapoznanie z literą Z, z"

Witam wszystkie dzieci poznamy dzisiaj literę Z, z na podstawie wyrazu „zebra”.

1.,,Co to znaczy dbać o środowisko?” – Dziecko  kończy zdanie… Dbać o środowisko to znaczy…(obrazki, jak należy dbać o środowisko na stronie grupy) Rodzić może nakierować dziecko na temat ochrony zwierząt i dbania o nie.

2.„Smutny widok” – dziecko ogląda dwa rodzaje zdjęć: 1) piękne widoki parków, lasów, łąk itp., 2) śmieci i inne zanieczyszczenia, np. brudne rzeki, ścieki, dymy z fabryk, dzikie wysypiska śmieci, wycięte lasy. Dziecko zastanawia się, według jakiego kryterium podzielić obrazki na grupy. Następnie wyjaśnia, jakie kryterium wybrało i dlaczego. Prezentacja multimedialna.

3.„Jak pomóc naszej planecie?” – giełda pomysłów. Rodzic zadaje pytanie: Jak pomóc naszej planecie? dziecko podają jak najwięcej pomysłów, a potem rysują swoje propozycje na dużym arkuszu papieru.

  • duży arkusz papieru, kredki

4.„Co by było, gdyby…” – rozwijanie twórczego myślenia.

Pytania: Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę?

Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia?

Co by było, gdyby dym tak zanieczyścił niebo, że nie dałoby się zobaczyć słońca? Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa?

Co by było, gdyby spłonęły wszystkie łąki?

Co by było, gdyby nie było zwierząt?

Dzieci tworzą scenariusze i starają się udzielić odpowiedzi.

5.„Zagrożone” – rozmowa na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem. Zdjęcia różnych zwierząt i  zagrożonych wyginięciem, takich jak goryl, tygrys, nosorożec, słoń, lampart, żubr, niedźwiedź. Dziecko  podaje nazwy wszystkich zwierząt. Oddziela te zagrożone. Rodzic wyjaśnia, że tych zwierząt jest już na świecie bardzo mało, bo ludzie na nie polują lub niszczą ich środowisko życia: wycinają lasy, zatruwają wodę. Co należy zrobić by te zwierzęta przetrwały.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Kamyczek” . Dziecko mówi rymowankę:

Leży sobie kamyk na środku podwórka, a w kamieniu dziurka, a w tej dziurce co?

Dziecko wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Rodzice dzieci próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Potem następuje zmiana.

6. Zapoznanie z literą Z,z.

https://www.youtube.com/watch?v=DWPgw0IQ16A obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=PEoOnRcAk_I

  • Rodzic prosi, by dziecko wydzieliło pierwsze głoski z różnych nazw zwierząt (powinno się tam znaleźć co najmniej jedno zwierzę, którego nazwa zaczyna się na z, np. zebra);
  • Wydzielenie pierwszej głoski „z ”, by utożsamić ją później z poznaną literą w wyrazie „zebra”;
  • analiza i synteza słuchowa wyrazu;
  • przeliczanie głosek –(5 głosek) zaznaczanie ich liczby za pomocą klocków;
  • zastępowanie klocków literami drukowanymi z wyprawki;
  • pokaz nowej litery drukowanej, analiza pokazywanej litery i jej elementów
  • wyodrębnienie z wyrazu podstawowego pierwszej głoski, poszukiwanie jej w innych wyrazach

7.Praca z  kartą pracy 2a. Odszukiwanie na ilustracji i pokolorowanie jak najwięcej obiektów, których nazwy zaczynają się na głoskę z;

8.Poszukiwanie litery „z” praca z kartą pracy 2b.

9.Zabawy ruchowe z wykorzystaniem rolek papieru toaletowego.

Czego potrzebujesz?

  • rolki papieru toaletowego (nie puste rolki, ale takie, na których jest nie zaczęty jeszcze papier), im więcej, tym lepiej – my mieliśmy ok. 20, ale fajniej byłoby mieć jeszcze więcej.

 To wszystko. I co teraz? Możesz puścić wodze fantazji, bo rolki nadają się do wielu rzeczy. Ja dam Ci kilka podpowiedzi, a co zrobisz, zależy od Was.

  1. Budowanie wieży z rolek – jak wysoką wieżę jesteście w stanie razem zbudować? Albo kto z Was umie zbudować najwyższą?
  2. Niszczenie wieży – wbieganie w nią, uderzanie ręką, rzucanie w nią piłką z pewnej odległości.
  3. Rzucanie rolek papieru do pudła z pewnej odległości.
  4. Slalom pomiędzy wieżyczkami z papieru toaletowego – ustawcie nieduże wieże (po ok. 3 rolki jedna na drugiej) w pewnej odległości, następnie trzeba pokonać tor slalomem, omijając je.
  5. Wchodzenie na rolki i próba utrzymania równowagi – to już zależnie od wieku i ciężaru dziecka.
  6. Wrzucanie klocków i drobnych zabawek do środka wieży zbudowanej z rolek.
  7. Podrzucanie rolek leżących na kocu do góry.
  8. Taniec pomiędzy rolkami papieru leżącymi na podłodze tak, aby ich nie dotknąć.
  9. Papierowe kręgle – turlanie piłki w stronę ustawionych obok siebie rolek papieru.
  10. Przerzucanie rolek papieru nad zawieszoną na pewnej wysokości nitką lub sznurkiem.

10.Praca plastyczna ,, Zebra” z rolki po papierze toaletowym.

Potrzebne będą: rolki, karton, klej ,nożyczki. Przydatny link:

http://edufunkids.com/zebra-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-rolki/

Życzę wesołej zabawy wspólnie z rodzicami. Pani Dorota. 

Język angielski

Utrwalając słownictwo związane z częściami ciała, zaśpiewajcie z dzieckiem piosenkę „This is my body” z www.englishplaybox - Play Box 2. Zagrajcie z dzieckiem w gry interaktywne- lekcje 5 i 6 z tematu „Moje ciało”. Proszę o zrobienie w tym tygodniu w podręczniku str.od 34 do 43.

Bye,bye  Pani Ola