Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Zdrowo się odżywiamy”.

1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Ręce do góry”.

Wykonujemy ruchy zgodnie z tekstem piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

2.Zabawa ruchowa z piłką. Rodzic trzyma piłkę, podaje ją dziecku. Na hasło piłka jest w ruchu , dziecko turla piłkę po dywanie, do czasu, aż rodzic nie powie z klaśnięciem piłka stop!. Wtedy dziecko bierze piłkę, siada z nią wyprostowując plecy w siadzie skrzyżnym i trzyma piłkę nieruchomo. Powtarzamy zabawę kilka razy, potem następuje zmiana, rodzic turla piłkę, dziecko podaje hasło.

3.Nasze przedszkolne posiłki” słuchanie fragmentów opowiadania B. Ostrowickiej „ Lilaki, Pan Czekoladka i przedszkole”

Dzień dobry!

Hubercikowi  wcale, ale to wcale nie chce się wstawać. Może wróci sen o strażaku, kosmicznej rakiecie i Panu Czekoladce! A tu mama woła:

Synku ! Wstajemy! Przedszkole czeka.

W Przedszkolu:

Śniadanie

Kakao wypite . Kanapki z szynką i pomidorem wyglądają bardzo ładnie, ale Hubercik zna już te ślizgające się pomidory. Ni z tego, ni z owego lądują na koszulce albo spodniach. Ostatni gryz. Można biec do zabawek. Gdzie ukochany traktorek? O nie!!! Franek pierwszy skończył jeść i bawi się z nim. Czy on nie wie, ze traktorek nie jest tylko dla niego?

Obiad

Gdy je się obiad w przedszkolu, zawsze trzeba ubrudzić koszulkę albo buzię. Żeby potem w domu mama mogła powiedzieć: „ O widzę, że dziś był barszczyk”.

Podwieczorek

W brzuchu już są cztery ciastka. Co prawda niewielkie, ale brzuch już mówi:

„ Huberciku, nie jedz już żadnych ciastek. Jestem już grubiutki jak balon i zaraz pęknę”.

Ale jak tu słuchać brzuszka, kiedy każde ciastko jest oblane czekoladą, a buzia prosi:

„ Huberciku , zjedz jeszcze ciastko”. I chłopczyk słucha łakomej buzi.

A potem idzie do Sali. Kładzie się na ławce i ciężko wzdycha: „ Ojej, Ojej”.

A kotek Pan Czekoladka siedzi sobie na półeczce obok misia Kasi i mruczy: „ Mówiłem ci, że jesteś łakomczuch”. Hubercik nawet nie ma siły na niego patrzeć, a co tu dopiero mówić o zabawie.

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu

Czego nie chciał zjeść Hubert na śniadanie?

Dlaczego nie chciał jeść pomidorów

Czego Wy nie chcecie jeść na śniadanie w przedszkolu?

Skąd mama Huberta wiedziała , co jadł na obiad?

Czy Wasi rodzice wiedzą, co Wy jecie w przedszkolu?

Dlaczego Huberta bolał brzuch?

Kiedy czujemy ból brzucha przy jedzeniu, co to może oznaczać?

4.Czy wiecie co to jest? „ Piramida Żywienia”. Dzięki niej wiemy, jakich produktów powinniśmy jeść najwięcej, a jakich najmniej?. Posłuchajcie piosenki, jaka śpiewają dzieci właśnie o piramidzie zdrowia. 

https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo

5.Zabawa matematyczna „ Czego jest najwięcej, a czego najmniej”.

Ćwiczenia na porównywanie liczby elementów w zbiorze.

Do tego potrzebna nam będzie znajomość znaków matematycznych .

Znak większości „>” , czyli otwarty dzióbek , stawiamy go przy cyfrze, która jest większa, a zamknięty dzióbek „<”, jest przy cyfrze, która jest mniejsza. Przykład:

Mamy cyfry  6 i 4. Najpierw ustalamy, która cyfra jest większa, a która mniejsza. Przeliczamy, możemy to robić na klockach, albo stosując cyfry. Przygotujmy sobie te znaki narysowane na kartce.

Jeśli już policzyliśmy, układamy cyfry albo klocki obok siebie, zostawiając pośrodku przerwę na wstawienie znaku. Wiemy już, że sześć klocków, to jest więcej niż cztery. Wykonujemy zadanie: 6 jest większe ( dzióbek otwarty)   > od 4 . Zobaczcie jak wstawiliśmy ten znak, to dzióbek zamknięty znajduje się przy mniejszej cyfrze. Pobawcie się troszkę z rodzicami i utrwalajcie sobie te znaki matematyczne.

6.Utrwalcie sobie tą zabawę, w Kartach Pracy 4 ( zad.1 str. 22)

7.Utrwalając słownictwo związane ze zwierzętami wiejskimi, zaśpiewajcie z dzieckiem piosenkę „On the farm” z www.englishplaybox - Play Box 3. Zagrajcie z dzieckiem w gry interaktywne i wysłuchajcie historyjki  - lekcje 3 i 4 z tematu „Na wsi”. Bye,bye  Pani Ola

Miłej Zabawy!!!!

E. Niewęgłowska