Nasz temat na dziś to: „Zrób do przodu cztery kroki” – zabawy matematyczno-przyrodnicze.
Dzień dobry Dzieci ! Dzień dobry Rodzice !
- Pobawcie się przy rymowance. Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć !
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa,
piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
i wyciągnij w górę nogę.
- Spróbujcie posługiwać się liczebnikami porządkowymi przy przeliczaniu dowolnych liczmanów. Poproście Rodziców o sprawdzenie tej czynności:
- ·· ··· ····
1 2 3 4
Pierwszy drugi trzeci czwarty itd.
(liczmanami mogą być zwykłe guziki lub kamyczki).
- Wykonajcie kartę pracy (k.cz.4 str. 43)
- Posłuchajcie tekstu czytanego przez Rodzica
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
I zapamiętajcie fazy rozwojowe pszczoły:
Jajo larwa poczwarka dorosła pszczoła
- Poćwiczcie zapisy cyfr w kratkach z pomocą Rodziców (w zakresie dziesięciu).
Zadanie:
1.Wytnijcie kartoniki z kart E i F (tekturowa teczka) i pobawcie się w grupowanie ich według określonych cech, np.
- kartonik z domami,
- kartoniki z ptakami,
- kartoniki z ssakami,
- kartoniki ze zwierzętami dzikimi,
- kartoniki ze zwierzętami hodowlanymi itd.
Sami możecie wymyślać jak można pogrupować kartoniki
Powodzenia Dorota Siuda
J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne,powtórzcie rymowankę z lekcji 5 i 6. Wykonajcie zadanie z książki -strona 42- 43. Bye, bye Pani Ola