Nasz temat na dziś to:"Zwiastuny wiosny"
Kochane maluszki to już WIOSNA.
Witajcie kochane przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
Nasz temat na dziś to ,,Zwiastuny wiosny”.
- Dziś zaczynamy od zabawy ,,Słonko świeci – deszczyk pada”.
Hasło ,,Słonko świeci” – dzieci podnoszą ręce w górę, dłońmi wkręcają żarówki; hasło – ,, deszczyk pada ‘’ – dzieci biegają trzymając na niby parasolkę nad głową.
- Dzieci przyszła do nas Pani Wiosna może zrobicie dla niej korale?
(Rodzicu przygotuj długie sznurowadło lub kawałek sznurka itp. i makaron rurki. Dzieci nawlekają makaron na sznurek – tworząc korale; mogą później pomalować makaron wg swojego uznania.)
- Posłuchajcie opowiadania B. Szelągowskiej „Czary wiosennej wróżki”
Słońce świeciło coraz mocniej. Każdy kolejny dzień był cieplejszy od poprzedniego. Wróżka postanowiła zabrać dzieci ze sobą do parku.
– Słuchajcie, moi mili. Może byśmy poszli do parku poszukać pierwszych oznak wiosny? Śniegu już prawie nie ma. Sople lodu też już się rozpuściły. Może jakieś kwiatuszki już zakwitły… no i oczywiście poszukamy kotków. Kto chce zostać wiosennym detektywem? – zapytała wróżka.
– Ja, ja i ja… i ja też, wróżko – wołały dzieci.
Wiosna powolutku zajmowała miejsce zimy. Po rzeczce płynęły resztki kry. Wśród starych liści zakwitły białe przebiśniegi i delikatne, fioletowe fiołki. Z ziemi zaczęły kiełkować tulipany i żonkile. Tuż przy krokusie odpoczywał sobie zmęczony wędrówką ślimak.
– Widzę bociana! – zawołał dumny z siebie Bartek.
– A tam, na rzece… widzicie… to chyba kaczka! – krzyknęła Monika.
– Kaczuszki, bociany, ale gdzie są kotki? – zastanawiała się Kasia.
– Właśnie! Gdzie te kotki się schowały? – dodała Zosia.
– Kici, kici… kici, kici. Nie bójcie się, kotki! – wołał Krzysio.
– Wróżko, nigdzie nie widać kotków. Gdyby gdzieś tu były, na pewno by do nas przyszły.
– A może jest im zimno i siedzą gdzieś skulone wśród trawy – zamartwiała się Karolinka.
– Może się zgubiły i nie mogą odnaleźć swojej mamy.
– Wróżko, a dlaczego ty się tak tajemniczo uśmiechasz? – dopytywał się Tomek. – Chyba wiesz, gdzie są kotki.
– Tak, oczywiście wiem, gdzie są kotki. Zanim wam powiem gdzie, rozwiążcie zagadkę.
Mleczka nie chcą pić.
Nigdy nie biegają.
Choć mają futerka,
ogonków nie mają.
Oj, dziwne to kotki,
bo na wierzbie rosną
i to tylko wiosną.
– To bazie – zawołała Ewa.
– I co? Teraz już wiecie, gdzie są kotki? – radośnie spytała wróżka.
– Tak! – odpowiedziały chórem dzieci. – Rosną na wierzbie! Nad naszymi głowami.
– Śmieszne te kotki! I takie puchate. Może weźmiemy je do wazonu? Będzie wiosennie w przedszkolu – powiedział Wojtek.
Dzieci z wróżką wyruszyły w drogę powrotną, niosąc bazie. Ślimak także wyruszył w dalszą drogę. Może też szukał oznak wiosny?
Rodzicu można podczas opowiadania pokazywać obrazki; można po odczytaniu opowiadania poprosić o wymienienie oznak wiosny; poprosić o nazwanie oznak wiosny; schować jeden obrazek i poprosić o wskazanie brakującego (po ich wydrukowaniu – wg państwa uznania) itp.
- https://chomikuj.pl/gosiach6/historyjki+obrazkowe/wiosna/skanuj0005,56058918.jpg
- https://chomikuj.pl/gosiach6/historyjki+obrazkowe/wiosna/skanuj0008,56058921.jpg
- https://chomikuj.pl/gosiach6/historyjki+obrazkowe/wiosna/skanuj0007,56058920.jpg
- https://chomikuj.pl/gosiach6/historyjki+obrazkowe/wiosna/skanuj0006,56058919.jpg
- Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o opowiadaniu zadając pytania np.:
- Jakie zmiany dostrzegły dzieci w parku?
- Jakiego ptaka zobaczyły dzieci?
- Jakie kwiatki zakwitły?
- Co stało się ze śniegiem?
- Jakich kotków szukały dzieci?
Pokaz dzieciom kotków wierzbowych, porównanie ich z kotkiem zwierzakiem, omówienie wyglądu gałązki wierzbowej.
- Zabawa ruchowa pt. przy piosence ,,Wiosenna poleczka” (https://youtu.be/8W4_2FokVHU); przerwa w muzyce – dzieci podnoszą ręce i kołyszą nad głowami. (można powtórzyć kilka razy).
- Zabawa plastyczna ,,Bazie kotki” (dla chętnych dzieci)
Drogie przedszkolaki, proszę Was o zrobienie, z pomocą rodziców, swoich kotków wierzbowych (mogą to być: narysowane gałązki i bazie z plasteliny, z waty, stemplowane palcem maczanym w białej farbie itp. lub inne).
Pamiętajcie, po skończonej pracy koniecznie umyjcie rączki!!!
Miłej zabawy.
Anna Jucha.