Nasz temat na dziś to: „ Zwierzęta domowe są szczęśliwe i zdrowe – nasi ulubieńcy”
1.Witajcie Kochane Dzieci. Zapraszam Was do zabawy ruchowej rozgrzewającej Wasze rączki.
https://www.youtube.com/watch?v=cdLltUIgcr4
2.Dzisiaj porozmawiamy sobie na temat zwierząt domowych i odpowiedzialności człowieka za czworonożnych ulubieńców. Wysłuchajcie proszę wiersza, który przeczytają Wam Wasi Rodzice. Wiersz pod tytułem „ Mój pies” autora Józefa Ratajczaka.
Chciałbym mieć psa,
wilka lub foksteriera,
każdego dnia
chodziłbym z nim na spacery.
Uczyłbym go
służyć, leżeć przy nodze,
czuwać co noc
i bawić się ze mną co dzień.
A on swój łeb
wznosiłby bez przerwy ku mnie,
by każdy gest
i każde słowo zrozumieć.
Łasiłby się,
Tuliłby pysk do mojej twarzy,
mój piękny pies,
o którym ciągle marzę.
Porozmawiajmy z Dziećmi na temat zwierząt, z którymi mają kontakt lub mieszkają w domach- odwołanie się do treści wiersza i doświadczeń dzieci:
W jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem?
Jak zachowałby się pies?
Teraz posłuchajcie sobie piosenki „ Wy nie wiecie a ja wiem, Jak rozmawiać trzeba z psem”
https://www.youtube.com/watch?v=C2j3BhxIey0
3.Zabawa ruchowa „ Koty i Psy”. Dzieci naśladują sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy. Mogą również naśladować odgłosy, jakie wydają zwierzęta.Pamiętajcie, że posiadając w domu zwierzątko, trzeba brać za nie odpowiedzialność. Trzeba się nim opiekować, karmić, wychodzić na spacer. Trzeba zachowywać się ostrożnie podchodząc do obcych zwierząt, nie należy ich głaskać, rozdrażniać, bo nigdy nie wiemy, jak taki nieznajomy pies czy kot się zachowa. Poczytajcie proszę z rodzicami, tekst o zwierzętach w Książkach do czytania
( str. 118).Przeczytajcie i opowiedzcie o tym co, znajduje się na ilustracjach.
4.Obejrzyjcie sobie bajkę pt. „ Przygody Kota Filemona” i zapamiętajcie co tam się wydarzyło. Miłego Oglądania!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UYcc84Ne27Y
5.Zabawy matematyczne. Przygotujcie sobie liczmany do naszego zadania ( mogą być guziki, fasola, klocki). Poprosimy rodziców, żeby przeczytali nam zadania , a Wy Kochane Dzieci układajcie sobie liczmany, to Wam ułatwi rozwiązanie zadań. Zaczynamy!!!
Nad łąką latały cztery kolorowe motyle ( układamy cztery liczmany, np. guziki). Po chwili przyleciały jeszcze trzy białe motyle( dokładamy trzy liczmany). Ile motyli lata razem nad łąką?. Policzcie ile razem macie ułożonych liczmanów, Np. guzików.
W ogrodzie Agaty rosło dziesięć tulipanów: pięć czerwonych i pięć żółtych.( układamy , np. . klocki 5 czerwonych i pięć żółtych. Agata zerwała cztery czerwone tulipany ( zabieramy 4 czerwone klocki). Ile tulipanów zostało w ogrodzie?. Policzcie proszę ile Wam zostało klocków. Gotowe!!!. Macie odpowiedź.
Miłej Zabawy!!!.
E.Niewęgłowska