Nasz temat na dziś to: „Zwierzęta hodowlane – ptaki”
1.Zabawa ruchowo- taneczna. Zapraszam Was do zabawy ruchowo- tanecznej.
https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ
2.Zabawy ruchowa ćwicząca skoki i podskoki
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
3.„ Ptaki w zagrodzie, mieszkańcy kurnika”- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych. Zapraszam Was do obejrzenia filmu, który pokaże Wam jakie Ptaki mieszkają w zagrodzie i jakie inne zwierzęta możemy tam spotkać.
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U.
Teraz już wiecie kogo możemy spotkać w wiejskiej zagrodzie. Posłuchajmy sobie teraz odgłosów zwierząt wiejskich . Spróbujmy je naśladować.
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE.
Możemy również poprosić do zabawy rodziców i rodzeństwo, ustalić sobie jakim głosem będziemy się porozumiewać, w różnych sytuacjach, np. w jaki sposób będą się ostrzegać, gdy zbliża się kot, jak będą się nawoływać, gdy gospodyni sypie ziarno. Miłej Zabawy!
4.Zabawa matematyczna utrwalająca przeliczanie w zakresie dziesięciu oraz stosowanie znaków „<,>”.
Przygotujcie proszę swoje liczmany. Dzisiaj pobawimy się w przeliczanie kur w kurniku. Mamy swoje liczmany, np. klocki. Ułóżmy proszę 9 klocków koloru zielonego obok zostawiając miejsce na znak większości i mniejszości, który już sobie rysowaliśmy, jeśli nie macie narysujcie jeszcze raz. Obok dziewięciu klocków ułóżmy 6 klocków koloru żółtego. Przeliczamy i ustalamy, gdzie jest więcej naszych kur , tam gdzie zielone , czy żółte klocki?. Oczywiście tam gdzie zielone , bo jest 9 , a żółtych jest tylko 6. Układamy znak większości, czyli jakby( otwarty dzióbek) stroną do zielonych klocków, a dzióbek zamknięty będzie wskazywał, że jest mniej naszych klocków żółtych. Teraz jeszcze jeden przykład. Ułóżmy 10 klocków czerwonych a tylko 3 niebieskie. Przeliczamy i ustalamy, którego koloru klocków jest więcej, a którego koloru mniej, układamy znak pomiędzy klocki. Myślę, że poradzicie sobie świetnie.
Poćwiczcie teraz przeliczanie w KP4 ( str. 26 i str. 27). Dodatkowo przeczytajcie sobie w Książkach do czytania tekst ze str. 119 utrwalając poznane literki. Miłej Zabawy!!!. E. Niewęgłowska
J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne, powtórzcie rymowankę, z lekcji 7 i 8. Wykonajcie zadanie z książki strona 45. Bye, Bye Pani Ola