Nasz temat na dziś to: „ Zwierzęta hodowlane – ssaki”
1.Zabawa paluszkowa „ Kaczka i Kaczęta”.
Pierwsze kaczątko dziobie : dziób, dziób( pokazujemy kciuk, pierwszy palec, składamy paluszki w dziobek i stukamy nimi druga ręką, położoną na stole i odwróconą wewnętrzną stroną)
Człapie po błotku: tup, tup ( „ stąpa powoli dłońmi na przemian , pokazuje kciuk i palec wskazujący, dalej jak poprzednio)
Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób ( robimy to samo jak powyżej)
Człapie po błotku, tup,tup ( robimy to samo jak powyżej)
Trzecie kaczątko dziobie dziób, dziób ( pokazuje kciuk i palec wskazujący i środkowy, jak poprzednio)
Człapie po błotku tup, tup.
Drugie kaczątko dziobie dziób, dziób ( pokazuje kciuk, palec wskazujący , środkowy , serdeczny, jak poprzednio)
Człapie po błotku : tup,tup ( układa palce w kształcie dzioba i porusza nimi na boki jak kaczka)
A mama kaczka dumna jak paw
prowadzi dzieci prosto nad staw.
2.Zabawa ruchowa z Pipi i Myszką Mini.
https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M
3.Poznaliście już zwierzęta hodowlane mieszkające w wiejskiej zagrodzie, głównie ptaki, czyli: kura, gęś, indyk, kogut. Oglądaliście film o zwierzętach mieszkających na wsi, teraz sobie je przypomnimy. Zapraszam do oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30
Mamy już bardzo dużo wiadomości o zwierzętach, które mogą mieszkać na wsi.
Posłuchajcie teraz wiersza Pani Haliny Szayerowej” Tylko nic nie mówcie krowie”.
Nabiał produkt smaczny , zdrowy.
Dostajemy go od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie!
Jak się krowa o tym dowie,
To się jej przewróci w głowie
I gotowa narozrabiać…
I przestanie nabiał dawać, czyli
Masło, mleko, sery i śmietanę na desery!
No i jajka.
Co ja baję?
Przecież jajka kura daje…
Tylko nic nie mówcie kurze…!!!
Rozmowa na temat wiersza:
O czym nie trzeba mówić krowie?
Co dostajemy od krowy?
Co dostajemy od kury?
Dlaczego nie można powiedzieć krowie?
4.Posłuchajmy sobie teraz piosenki o zwierzętach, Jakie produkty nam dają
https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4
5.Na zakończenie proponuję zabawę matematyczną na kartach pracy podanych w linku poniżej, utrwalającą przeliczanie w zakresie dziesięciu, oraz segregowanie od najmniejszego do największego. Miłej Zabawy!! E.Niewęgłowska
https://drive.google.com/file/d/1eLoLAaf8NjQvLMZVt8eOEDfA_rVJlkNl/view?usp=sharing