Nasz temat na dziś to: "Zwierzęta na świecie"
Witajcie dzieciaki. Czy chcecie poznać zwierzęta świata?
1.„Gdzie żyją zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko rozpoznaje i nazywa zwierzęta. Dzieli zwierzęta na żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych:
- żyrafa, słoń afrykański, zebra, lew,
-wielbłąd, skorpion, fenek,
-papuga, tukan, goryl, tygrys,
- rekin, wieloryb, meduza, konik morski, żółw, błazenek
Zwierzęta pustyni https://www.youtube.com/watch?v=iM-SiYFVTRk
Zwierzęta sawanny https://www.youtube.com/watch?v=0EnMf1lLEqo
https://www.youtube.com/watch?v=wBcT8Hm4Xtg
Zwierzęta oceanów https://www.youtube.com/watch?v=WYY7UrpGW5c
Morskie zwierzęta https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo
Lasy tropikalne https://www.youtube.com/watch?v=pmhmXvu1_5k
- mapa świata, zdjęcia zwierząt
2.Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.
- KP4.29
3.„Ziemia, powietrze, woda, ogień” – zabawa ruchowa. Rodzic rzuca do dziecka piłkę, podając jedno z czterech haseł: woda, ziemia, powietrze, ogień. Na hasło: Ogień! – nie wolno złapać piłki. Przy pozostałych hasłach dziecko łapie piłkę i podaje dowolną nazwę zwierzęcia: odpowiednio żyjącego w wodzie, na lądzie lub w powietrzu.
- piłka
4.„Zwierzęta afrykańskie” – praca plastyczna. Dziecko dorysowuje wydrukowanemu konturowi lwa grzywę (kreski), konturowi zebry paski (kreski), a żyrafy cętki (stemplowanie palcami). Co łączy te zwierzęta? Jakie jeszcze inne zwierzę żyje we wskazanym środowisku? Dziecko odszukuje Afrykę na mapie świata.
- wydrukowane kontury zwierząt na stronie grupy, mapa świata, kredki
https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/
5.„Polowanie na tygrysa” – zabawa matematyczna. Potrzebne będą kartoniki z cyframi od 1-10. Dziecko zamyka oczy. Mama wybiera liczbę, która będzie tygrysem. Dziecko pyta np.: Czy tygrysem jest liczba 10? Mama może odpowiadać tylko „mniej” lub „więcej”. W ten sposób „myśliwy”- dziecko odgaduje, która liczba jest tygrysem. Potem następuje zmiana ról.
- karteczki z liczbami
6.„Zwierzęta z Ameryki Południowej” – zajęcia dydaktyczne. Zdjęcia zwierząt, które żyją w Polsce i które dzieci na pewno znają, oraz tych charakterystycznych dla Ameryki Południowej (np. jaguar, tukan, ara, leniwiec). Dziecko dzieli zwierzęta na żyjące w Polsce i Ameryce Południowej. Rodzic pomaga odnaleźć Amerykę Południową na mapie świata
- zdjęcia zwierząt typowych dla Polski i Ameryki Południowej
„Tukan 3D” – praca z wykorzystaniem wyprawki 57.
7.Zagadki słuchowe :,,Czy wiesz co to za zwierzę?”
https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg
8.„Powitanie dzikich zwierząt” – zabawa dźwiękonaśladowcza. Dziecko naśladuje dźwięki wydawane przez wybrane dzikie zwierzęta.
https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U
9.„Mucholot” – zabawa ruchowa. Dzieci wykonują ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki „Mucha w mucholocie”: https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
–wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu,
–zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach,
–włączają silnik – wyciągają przed siebie i cofają raz prawą, raz lewą rękę,
–obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzą raz w prawo, raz w lewo,
–lecą – rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po sali.
10. „Wąż” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych. Dziecko naśladuje węża – ruchem (pełza) i dźwiękiem (syczy).
11.„Jakie to zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko kończy porównania podaje odpowiednią nazwę zwierzęcia, np.:
Groźny jak… (lew) Głodny jak… (wilk) Uparty jak… (osioł) Mądry jak… (sowa)
Łagodny jak… (baranek ) Przebiegły jak… (lis) W wodzie czuję się jak… (ryba)
Pracowity jak… (mrówka) Powolny jak… (żółw) Dumny jak… (paw) Łazi po płotach jak… (kot)
12.Wyjście do ogrodu przydomowego. Rzucanie samolocikami. Rodzic rysuje kredą linię i zaznacza na niej kolejne odległości: 10, 20, 30, 40, 50 cm itd. Dziecko rzuca samolocikami i sprawdza, kto rzucił najdalej.
Życzę dzieciom i rodzicom wspaniałej zabawy. Pani Dorota.