Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Zwierzęta na świecie"

Witajcie dzieciaki. Czy chcecie poznać zwierzęta świata?

1.„Gdzie żyją zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna.  Dziecko rozpoznaje i nazywa zwierzęta. Dzieli zwierzęta na żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych:

- żyrafa, słoń afrykański, zebra, lew,

-wielbłąd, skorpion, fenek,

-papuga, tukan, goryl, tygrys,

- rekin, wieloryb, meduza, konik morski, żółw, błazenek

Zwierzęta pustyni       https://www.youtube.com/watch?v=iM-SiYFVTRk

Zwierzęta sawanny    https://www.youtube.com/watch?v=0EnMf1lLEqo                        

                                  https://www.youtube.com/watch?v=wBcT8Hm4Xtg

Zwierzęta oceanów    https://www.youtube.com/watch?v=WYY7UrpGW5c

Morskie zwierzęta      https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo

Lasy tropikalne         https://www.youtube.com/watch?v=pmhmXvu1_5k

  • mapa świata, zdjęcia zwierząt

2.Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.

  • KP4.29

3.„Ziemia, powietrze, woda, ogień” – zabawa ruchowa. Rodzic rzuca do dziecka piłkę, podając jedno z czterech haseł: woda, ziemia, powietrze, ogień. Na hasło: Ogień! – nie wolno złapać piłki. Przy pozostałych hasłach  dziecko łapie piłkę i podaje dowolną nazwę zwierzęcia: odpowiednio żyjącego w wodzie, na lądzie lub w powietrzu.

  • piłka

4.„Zwierzęta afrykańskie” – praca plastyczna. Dziecko dorysowuje wydrukowanemu konturowi lwa grzywę (kreski), konturowi zebry paski (kreski), a żyrafy cętki (stemplowanie palcami). Co łączy te zwierzęta? Jakie jeszcze inne zwierzę żyje we wskazanym środowisku? Dziecko odszukuje Afrykę na mapie świata.

  • wydrukowane kontury zwierząt na stronie grupy, mapa świata, kredki

https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/

5.„Polowanie na tygrysa” – zabawa matematyczna. Potrzebne będą kartoniki z cyframi od 1-10. Dziecko zamyka oczy. Mama wybiera liczbę, która będzie tygrysem. Dziecko pyta np.: Czy tygrysem jest liczba 10? Mama może odpowiadać tylko „mniej” lub „więcej”. W ten sposób „myśliwy”- dziecko odgaduje, która liczba jest tygrysem. Potem następuje zmiana ról.

  • karteczki z liczbami

6.„Zwierzęta z Ameryki Południowej” – zajęcia dydaktyczne. Zdjęcia zwierząt, które żyją w Polsce i które dzieci na pewno znają, oraz tych charakterystycznych dla Ameryki Południowej (np. jaguar, tukan, ara, leniwiec). Dziecko dzieli zwierzęta na żyjące w Polsce i Ameryce Południowej. Rodzic pomaga odnaleźć Amerykę Południową na mapie świata

  • zdjęcia zwierząt typowych dla Polski i Ameryki Południowej

„Tukan 3D” – praca z wykorzystaniem wyprawki 57.

7.Zagadki słuchowe :,,Czy wiesz co to za zwierzę?”

https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg

8.„Powitanie dzikich zwierząt” – zabawa dźwiękonaśladowcza. Dziecko naśladuje dźwięki wydawane przez wybrane dzikie zwierzęta.

https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U

9.„Mucholot” – zabawa ruchowa. Dzieci wykonują ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki „Mucha w mucholocie”: https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

–wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu,

–zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach,

–włączają silnik – wyciągają przed siebie i cofają raz prawą, raz lewą rękę,

–obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzą raz w prawo, raz w lewo,

–lecą – rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po sali.

10. „Wąż” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych. Dziecko naśladuje węża – ruchem (pełza) i dźwiękiem (syczy).

11.„Jakie to zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko kończy porównania podaje odpowiednią nazwę zwierzęcia, np.:

Groźny jak… (lew)  Głodny jak… (wilk)  Uparty jak… (osioł)  Mądry jak… (sowa)

Łagodny jak… (baranek )  Przebiegły jak… (lis)  W wodzie czuję się jak… (ryba)

Pracowity jak… (mrówka)  Powolny jak… (żółw)   Dumny jak… (paw)  Łazi po płotach jak… (kot)

12.Wyjście do ogrodu przydomowego. Rzucanie samolocikami. Rodzic rysuje kredą linię i zaznacza na niej kolejne odległości: 10, 20, 30, 40, 50 cm itd. Dziecko rzuca samolocikami i sprawdza, kto rzucił najdalej.    

Życzę dzieciom i rodzicom wspaniałej zabawy. Pani Dorota.