Nasz temat na dziś to: "Zwierzęta wiejskie"
Cześć dzieciaki. Jak tam po świętach? Czy byłyście grzeczne i dostałyście prezenty i słodycze od wielkanocnego zajączka?
Zaczniemy dzisiaj od poznania nowej litery: ł, Ł na podstawie wyrazu ,, łopata”
https://www.youtube.com/watch?v=SDfHrp8JE9E ułatwi wam to film.
1.Dzieci nazywają obrazki , następnie dzielą wyrazy na sylaby.
Przykłady:
- łopata https://www.obi.pl/szpadle-i-lopaty/lopata-piaskowa-trzon-metalowy/p/2587921
- łoś https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%9B
- łyżwy https://niecodzienni.pl/lyzwy-figurowe-jackson-elle-damskie-id-2711
- łąka https://www.haloursynow.pl/artykuly/laka-zamiast-trawnika-czy-da-sie-na-ursynowie,9446.htm
- łabędź https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ab%C4%99d%C5%BA_niemy
2.Zadania na wyrazie podstawowym „łopata”.
- Dzieci dzielą wyraz łopata na sylaby.
- Dzielą wspólnie z rodzicami dzielą wyraz na głoski, przeliczają i oznaczają 6 białymi kartonikami, klockami 6 głosek.
- Dzieci z rozsypanych liter próbują ułożyć wspólnie z rodzicami wyraz „łopata”.
- Poznanie litery „ł, Ł” dużej i małej.
4.Układanie litery „ł” z różnych materiałów.
5.Wyszukiwanie wyrazów z literą „ł” w środku wyrazu i na końcu.
Litera ł w środku
wałek, stołek, kołek, piłka, bułka
Litera ł na końcu
stół, dół, wół, sokół, kozioł
6.Wspólne wykonanie karty pracy nr 29 a, b.
7. Czy znacie zwierzęta wiejskie i ich dzieci? Przypomnimy sobie ich nazwy w oparciu o film „Szukam mamy nauka zwierząt i dzieci”.
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
8. W zagrodzie Małgosi– bajeczka ortofoniczna.
Rodzic czyta treść bajeczki, a dziecko naśladują odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: ko, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
9. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza.
Dziecko słucha odgłosów zwierząt wiejskich https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0 Rozpoznają je i nazywa, wskazuje na obrazku oraz porusza się po pokoju naśladuje wydawane przez nie odgłosy i ruchy.
10. Karta pracy 30 a i b .
11.Zabawa przy piosence „Dziadek fajną farmę miał”. Na pewno ją znacie spróbujcie naśladować głosy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
12. Proponuję również zabawy sensoryczne „Zwierzęta na wsi”
Potrzebny będzie groch, makaron lub inne sypki produkty jakie macie w domu oraz figurki zwierząt, które każde dziecko na pewno ma w domu. Propozycje zabaw znajdziecie na stronie.
https://kreatywnadzungla.pl/2019/04/zwierzeta-na-wsi-zabawa-sensoryczna.html
Utrwalamy słownictwo z j.angielskiego, śpiewając piosenkę o zajączku wielkanocnym
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
Pani Kasia
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę wesołej zabawy. Pani Dorota.