Temat dnia: Co nam dają zwierzęta?
Witajcie dzieci!!!
Dziś dowiecie się, co nam dają niektóre zwierzęta.
1.Na początek posłuchajcie piosenki, żeby dowiedzieć się, co dają nam zwierzęta wiejskie?
https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4
A teraz odpowiedzcie, co daje nam wybrane zwierzę?
2.Zapraszam Was teraz do zabawy badawczej pt. Co nam dają zwierzęta?
Rodzic przygotowuje tacę z wybranymi produktami pochodzącymi od zwierząt. Dziecko dotyka produktów (wełna, skóra, jajka) oraz próbuje i określa ich smak (ser, mleko). Rodzic zwraca dziecku uwagę na to, że zwierzęta są dla ludzi źródłem pokarmu, którego nie powinno się marnować. Wyjaśnia dziecku, że dzięki hodowaniu zwierząt człowiek pozyskuje pożyteczne surowce.
Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co można zrobić z mleka?
Dziecko podaje swoje propozycje. Rodzic omawia z dzieckiem wykorzystanie kolejnych produktów (wełny, jaj i piór).
3.Następnie proszę o otworzenie karty pracy na stronie 66,Waszym zadaniem jest narysowanie po śladzie od zwierząt do ich produktów, nazwanie ich i pokolorowanie. Poproszę, żeby dziecko odpowiedziało na pytanie, z czego otrzymujemy produkty przedstawione na zdjęciach?
4.Przyszła pora na zabawę ruchową dla Was – Po nitce do kłębka.
Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.
5.Zapraszam do zabawy matematycznej pt. „Zwierzęta dookoła” .Dziecko ma przygotowane sylwety zwierzątek potrzebne do zabawy. Manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania:
- W zagrodzie są 2 świnki, 2 krowy i 4 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
- W chlewiku są 3 świnki i 5 prosiaków. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
- Po podwórku chodzi 7 kaczek i 1 kura. Ile ptaków jest na podwórku?
Pokażcie dziecku, jak wygląda cyfra 8.
https://eduzabawy.com/pomoce-dydaktyczne/ania-jozwina/cyfry-tablice/
Teraz popatrzcie jak będziemy pisać cyfrę 8, spróbujcie napisać ją palcem w powietrzu i na dywanie.
https://www.youtube.com/watch?v=7EkhlkUuU-c
Proszę napiszcie po śladzie cyfrę 8.
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/cyferki-dla-dzieci/1/cyferki-dla-dzieci-08-red.pdf
Hello kids! W tym tygodniu także poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
animals-zwierzęta
farm-farma
dog-pies
cat-kot
duck(dak)-kaczka
cow(kał)-krowa
horse(hors)-koń
pig-świnia
sheep(szip)-owca
rooster(ruster)-kogut
goat(gout)-koza
Obrazki zwierząt do wydruku:
https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf
Teraz posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierząt w piosence pt. „Let’s go to the farm”.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
Zapraszam do kolejnej zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:
https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk
Proszę przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, niech dziecko powtarza:
One, two,
One, two, three
I like cat and cat likes me.
One, two,
One, two, three
I like dog and dog likes me
One, two,
One, two, three
I like horse and horse likes me.
One, two…, etc
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię kota, a kot lubi mnie.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię psa, a pies lubi mnie
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię konia, a koń lubi mnie.
Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)
Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye,bye Pani Ola