Temat dnia:"Co wiemy o bocianie"
1.Słuchanie ciekawostek na temat bociana.
Bocian biały zamieszkuje tereny trawiaste, stepy, sawanny, tereny uprawne blisko zbiorników wodnych, bagienne, wilgotne lub okresowo zalewane łąki i pastwiska, okolice jezior i nawet w środku wsi lub w małych miastach. Bocian ma upierzenie białe, z wyjątkiem czarnych lotek i ogona. Nogi i dziób są czerwone. Szyję ma długą, w locie wyciągniętą do przodu. Młode ptaki mają czarny dziób. Pisklęta są pokryte białym, gęstym puchem. Bociany zakładają duże, koliste gniazda z warstwowo ułożonych gałęzi, poprzetykanych skośnie witkami. Wyściółka jest dość obfita – ze słomy, torfu, niekiedy z dodatkiem papieru i szmat. Umiejscowione są one zwykle na drzewie, w bezpośredniej bliskości siedzib ludzkich lub na różnych budowlach (na dachu budynku mieszkalnego lub gospodarczego, w ruinach wysokich budynków, na nieczynnych kominach fabrycznych, pylonach, słupach telegraficznych, stogach). Bocian składa jaja pod koniec kwietnia (od 1 do 7). Jest ptakiem mięsożernym. Żywi się owadami, głównie pasikonikami i chrząszczami, ale również jaszczurkami, wężami, pisklętami i małymi zającami. W latach obfitujących w myszy i norniki zjada prawie wyłącznie te gryzonie, przez co jest ptakiem pożytecznym z punktu widzenia rolników.
2. Oglądanie filmu edukacyjnego Edu Kredka „Bociany”.
https://www.youtube.com/watch?v=2XwDTO0Wh_c
3. Zabawy z piosenką „Kle, kle boćku”.
Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA
4.Oglądanie zdjęcia bociana. Zdjęcie bociana na stronie grupy.
- Podanie jego nazwy, dzielenie jej na sylaby, określanie pierwszej głoski i ostatniej głoski.
- Opisywanie cech ptasich na podstawie bociana (dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.).
- Naśladowanie głosu bociana.
https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w
5.Wizualizacja – Jestem bocianem.
Dzieci naśladują ruchem i głosem bociana, o którym opowiada rodzic.
Bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno.
Myśli: „Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat.
Zajęcia 2
Wykonanie wydzieranki z kolorowego papieru – Bocian.
Potrzebne nam będą: kolorowy papier, kartka, klej.
- Omówienie budowy bociana (nogi, głowa, szyja, skrzydła, tułów, ogon).
- Określanie kolorów poszczególnych części ciała bociana.
- Wyrywanie z papieru poszczególnych części bociana i przyklejanie ich na kartce.
- Dorysowanie trawy, ewentualnie słońca i chmur.
- Wspólnie z rodzicami oglądanie prac,
- Porządkowanie miejsc pracy.
Możecie również skorzystać z propozycji: Bocian z talerzyka:
https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos
Jestem ciekawa, jak wygląda Twój bociek? Pochwal się swoim dziełem!
Czekam na zdjęcia Waszych prac.
Pozdrawiam. Pani Dorota.
Hello kids!
W tym tygodniu poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
animals-zwierzęta
farm-farma
dog-pies
cat-kot
duck(dak)-kaczka
cow(kał)-krowa
horse(hors)-koń
pig-świnia
sheep(szip)-owca
rooster(ruster)-kogut
goat(gout)-koza
1.Posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierzątek występujących w piosence pt. „Let’s go to the farm”.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
2. Zapraszam do pierwszej zabawy KALAMBURY: Rodzic losuje obrazek/figurkę zwierzątka, wydaje jego charakterystyczny odgłos, a dziecko zgaduje. Można też pokazać mały fragment obrazka/ figurki a dziecko zgaduje.
Obrazki zwierząt do wydruku:
Obrazki zwierząt do wydruku:
https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf
3.Proszę teraz przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, a dziecko niech powtarza:
One, two,
One, two, three
I like cat and cat likes me.
One, two,
One, two, three
I like dog and dog likes me
One, two,
One, two, three
I like horse and horse likes me.
One, two…, etc
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię kota, a kot lubi mnie.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię psa, a pies lubi mnie
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię konia, a koń lubi mnie.
Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)
4.Teraz zapraszam do zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:
https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk
5.Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye, bye Pani Ola