Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:"Co wiemy o bocianie"

1.Słuchanie ciekawostek na temat bociana.

Bocian biały zamieszkuje tereny trawiaste, stepy, sawanny, tereny uprawne blisko zbiorników wodnych, bagienne, wilgotne lub okresowo zalewane łąki i pastwiska, okolice jezior i nawet w środku wsi lub w małych miastach. Bocian ma upierzenie białe, z wyjątkiem czarnych lotek i ogona. Nogi i dziób są czerwone. Szyję ma długą, w locie wyciągniętą do przodu. Młode ptaki mają czarny dziób. Pisklęta są pokryte białym, gęstym puchem. Bociany zakładają duże, koliste gniazda z warstwowo ułożonych gałęzi, poprzetykanych skośnie witkami. Wyściółka jest dość obfita – ze słomy, torfu, niekiedy z dodatkiem papieru i szmat. Umiejscowione są one zwykle na drzewie, w bezpośredniej bliskości siedzib ludzkich lub na różnych budowlach (na dachu budynku mieszkalnego lub gospodarczego, w ruinach wysokich budynków, na nieczynnych kominach fabrycznych, pylonach, słupach telegraficznych, stogach). Bocian składa jaja pod koniec kwietnia (od 1 do 7). Jest ptakiem mięsożernym. Żywi się owadami, głównie pasikonikami i chrząszczami, ale również jaszczurkami, wężami, pisklętami i małymi zającami. W latach obfitujących w myszy i norniki zjada prawie wyłącznie te gryzonie, przez co jest ptakiem pożytecznym z punktu widzenia rolników.

2. Oglądanie filmu edukacyjnego Edu Kredka „Bociany”.

https://www.youtube.com/watch?v=2XwDTO0Wh_c

3. Zabawy z piosenką „Kle, kle boćku”. 

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

 4.Oglądanie zdjęcia bociana. Zdjęcie bociana na stronie grupy.

  • Podanie jego nazwy, dzielenie jej na sylaby, określanie pierwszej głoski i ostatniej głoski.
  • Opisywanie cech ptasich na podstawie bociana (dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.).
  • Naśladowanie głosu bociana.
    https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

5.Wizualizacja – Jestem bocianem.

Dzieci naśladują ruchem i głosem bociana, o którym opowiada rodzic.

Bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno.
Myśli: „Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat.

 

Zajęcia 2

Wykonanie wydzieranki z kolorowego papieru – Bocian.

Potrzebne nam będą: kolorowy papier, kartka, klej.

  • Omówienie budowy bociana (nogi, głowa, szyja, skrzydła, tułów, ogon).
  • Określanie kolorów poszczególnych części ciała bociana.
  • Wyrywanie z papieru poszczególnych części bociana i przyklejanie ich na kartce.
  • Dorysowanie trawy, ewentualnie słońca i chmur.
  • Wspólnie z rodzicami oglądanie prac,
  • Porządkowanie miejsc pracy. 

Możecie również skorzystać z propozycji: Bocian z talerzyka:

https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos

Jestem ciekawa, jak wygląda Twój bociek? Pochwal się swoim dziełem!
Czekam na zdjęcia Waszych prac.
Pozdrawiam. Pani Dorota.

Hello kids!

W tym tygodniu  poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

animals-zwierzęta

farm-farma

dog-pies

cat-kot

duck(dak)-kaczka

cow(kał)-krowa

horse(hors)-koń

pig-świnia

sheep(szip)-owca

rooster(ruster)-kogut

goat(gout)-koza

1.Posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierzątek występujących w piosence pt. „Let’s go to the farm”.

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

2. Zapraszam do pierwszej zabawy KALAMBURY: Rodzic losuje obrazek/figurkę zwierzątka, wydaje jego charakterystyczny odgłos, a dziecko zgaduje. Można też pokazać mały fragment obrazka/ figurki a dziecko zgaduje.

Obrazki zwierząt do wydruku:

Obrazki zwierząt do wydruku:

https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf

3.Proszę teraz przeczytać dziecku wierszyk  pt. „One, two, three”, a dziecko niech powtarza:

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me

One, two,

One, two, three

I like horse and horse likes me.

One, two…, etc

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię kota, a kot lubi mnie.

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię psa, a pies lubi mnie

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię konia, a koń lubi mnie.

Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)

4.Teraz zapraszam do zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:

https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk

5.Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola