Temat dnia: „Gąska dzieci ma, owca dziecko ma” – poznajemy zwierzęce rodzinki, ćwiczymy sprawność dłoni i palców.
Posłuchajcie wiersza. Powiedzcie o kim jest w nim mowa? Jak nazywa się mama występująca w wierszu, a jak jej dzieci?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
Zapamiętajcie jak nazywamy dzieci zwierząt w nim występujących. Poćwiczcie ich głosy.
Zadanie
Posłużcie się konturem owieczki i wykonajcie pracę p.t. „Owieczka” z użyciem białej bibuły (lub innego dowolnie wybranego materiału odpowiedniego do wydzieranki). Poproście Rodziców o narysowanie konturu na kartonie o formacie A4.