Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia: Święta, święta

Witajcie dzieci!

Temat zajęć na okres: 01.04-06.04 to "Święta, święta"

1.Porządki Pana Języczka – ćwiczenia logopedyczne

Dziecko wykonują ruchy językiem ilustrując opowiadanie rodzica:

- Pan Języczek "zamiatają" wszystkie kąty w buzi,

- Pan Języczek maluje policzki wewnątrz,

- Pan Języczek myje okna – dziecko oblizuje najpierw górną, później dolną wargę,

- Pan Języczek maluje podniebienie, próbuje namalować na nim gwiazdki,

- Pan Języczek sprząta po malowaniu – dziecko ponownie wymiata językiem wszystkie kąty w buzi,

- Pan Języczek wietrzy mieszkanie - dziecko nabiera powietrze nosem, wypuszczają ustami.

2.Plan świątecznych porządków

Dziecko tworzy z pomocą rodzica listę świątecznych porządków do wykonania (czynności, w których dziecko może uczestniczyć). Rodzic zapisuje je na kartce, przed każdą czynnością rysując kwadrat (aby dziecko mogło odznaczyć czynność po wykonaniu). Dziecko może wykonać ilustracje czynności obok każdego punktu. Następnie listę można powiesić w widocznym miejscu, a zadaniem dziecka jest odznaczenie każdej wykonanej czynności po jej wykonaniu.

3.Uważne słuchanie – Wielkie sprzątanie u krasnoludków.

Rodzic jednokrotnie czyta głośno i wyraźnie tekst wierszyka:

(autor nieznany)

Pod czerwonym grzybkiem, przy krzaczku poziomek,

mają krasnoludki swój malutki domek.

Domek choć malutki zawsze jest czyściutki.

Sprzątają w nim co dzień małe krasnoludki.

Jeden myje okna, drugi ściera kurze,

trzeci wielką miotłą zamiata podwórze.

 

Następnie rodzic zadaje dziecku pytania:

- ilu krasnoludków sprzątało domek?

- co robił trzeci krasnoludek?

- gdzie stał domek krasnoludków?

- czy domek krasnoludków był duży, czy mały?

4.Co to jest Śmigus-dyngus?

Rodzic czyta dziecku wiersz Śmigus–dyngus (autorka: M. Terlikowska)

Wie o tym Tomek i Ewa,

Że w śmigus się wszystkich oblewa.

Ale czy trzeba Pawełka

Oblewać z pełnego kubełka?

Wystarczy małym kubeczkiem.

Dla żartu.

Dla śmiechu.

Troszeczkę.

Bo może wiatr chmurę przywieje

I wszystkich was deszczem obleje?

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat zwyczaju Śmigusa-dyngusa, który tradycyjnie obchodzony jest w Poniedziałek Wielkanocny. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, czy zdania na temat tego zwyczaju są prawdziwe, czy fałszywe. Dobrze, aby dziecko wyjaśniło, dlaczego:

  • W Śmigus-dyngus powinniśmy oblewać wszystkie napotkane osoby wodą.
  • W Śmigus-dyngus najlepiej oblewać wodą prosto w twarz.
  • Według zwyczaju, oblanie kogoś wodą w Śmigus-dyngus przynosi szczęście.
  • Warto w Śmigus-dyngus oblewać wszystkich wodą z pełnego wiadra.

5.Kalambury – jaka to czynność?

Dziecko na zmianę z rodzicem pokazują sobie jakąś czynność związaną z porządkami przed świętami (np. odkurzanie, mycie okien, ścieranie kurzy, mycie podłogi, itp.). Zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć, jaka to czynność.

6.Praca plastyczna – wielkanocny wianek ozdobny

Dziecko wykonuje wielkanocną ozdobę - wianek. Na podstawie wyciętej z tektury lub grubego papieru, dziecko przykleja ozdoby – piórka, wykonane przez siebie kwiaty z bibuły, wycięte z kolorowego papieru jajeczka i kurczaczki, itp. Po wykonaniu pracy wiesza ją w wybranym miejscu w domu.

Pozdrawiam Pani Kasia