Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:"W chlewiku"

Witajcie dzieciaki , Dzień dobry rodzice!

Temat na dziś ,,W chlewiku ,,

Piosenka na powitanie :

(27) Wszyscy są, witam Was - YouTube

Zabawa dydaktyczna ,,W ulu,,. Potrzebujemy obrazki dla  dziecka: czterech lub pięciu uli z kropkami od 1 do 4 (trzylatki) lub 5 (czterolatki), żółte koła w czarne paski – pszczoły. Dziecko układa i przykleja tyle kół (pszczół), ile ma kropek na ulu. Dzieci liczą głośno, ile jest pszczół.

Zabawa przy III zwrotce piosenki ,,Wiosna na wsi,-

https://www.youtube.com/watch?v=1J-Utxpk3WQ

Rodzic bawiąc się z dzieckiem, zakłada kapelusz, udaje gospodarza i śpiewa III zwrotkę piosenki, wykonując gest sypania ziarna. Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie, szur, szur, sypie ziarna, wszyscy głodni przecież. Dziecko udaje ptaki, przykucają i dziobią ziarna – stukają palcem wskazującym o podłogę. Nauka piosenki .

Rozwiązywanie zagadek.

Potrzebujemy Obrazek/zdjęcie: świnki oraz chlewiku .Po rozwiązaniu

zagadki, dzieci wskazują wśród obrazków, właściwe rozwiązanie zagadki.

Po kąpieli błotnej

świnki do niego wchodzą

i wcale się nie martwią,

że w nim nabrudzą. (chlewik)

 

Każdy kojarzy ją z korytem.

To zwierzę urocze,

spokojne i skryte, różowe i czyste,

 a gdy spojrzysz na nie,

powita cię zawsze uprzejmym chrumkaniem. (świnka)

Zabawa muzyczno-ruchowa ,, Rolnik sam w dolinie ,,

(27) ‍ROLNIK SAM W DOLINIE‍ Super Piosenka Dla Dzieci od PiesioTV - YouTube

Pobawcie się w nią z wszystkimi domownikami.

Rolnik sam w dolinie,

rolnik sam w dolinie.

Hejże, hejże, hejże ha!

 Rolnik sam w dolinie.

Rolnik bierze żonę,

rolnik bierze żonę.

 Hejże, hejże, hejże ha!

 Rolnik bierze żonę.

 Żona bierze dziecko,

 żona bierze dziecko.

 Hejże, hejże, hejże ha!

 Żona bierze dziecko.

Dziecko bierze nianię,

 dziecko bierze nianię.

Hejże, hejże, hejże ha!

Dziecko bierze nianię.

Niania bierze myszkę,

niania bierze myszkę.

 Hejże, hejże, hejże ha!

 Niania bierze myszkę.

Myszka bierze serek,

myszka bierze serek.

Hejże, hejże, hejże ha!

Myszka bierze serek.

Ser zostaje w kole,

bo nie umiał w szkole tabliczki mnożenia ani podzielenia .

Zabawa logopedyczna. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski g.

Potrzebujemy małe lusterko dla  dziecka. Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski g. Następnie zwraca uwagę, aby przy głosce g nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarzają za rodzicem głoskę g, kontrolując w lusterku pracę języka Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego.

Wykonajcie proszę krótkie ćwiczenia ruchowe

(27) KARAOKE – Najpierw skłon – WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - YouTube

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej,, Marsz dla wiosny ,,.

Rodzic czyta wiersz i pyta dzieci: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły? Powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

 Idzie gąska po podwórku.

 Za nią gąski – jak po sznurku.

 Idą zgodnie i gęgają,

 za swą mamą powtarzają.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

 Kto melodię taką zna?

 Mama gąska zagęgała,

 bo przywitać wiosnę chciała.

 Małe gąski też gęgały,

 wiosnę także witać chciały.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

 Nagle kogut ścieżką

wąską przybiegł za ostatnią gąską.

 Gęgać nie potrafi wcale,

 za to pieje doskonale!

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

 Nawet kotka, choć ciut głucha,

też muzyków chce posłuchać.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Na zakończenie mam dla Was super zabawę – puzzle .Zobaczcie sami! Miłej zabawy!

(27) Puzzle dla dzieci ze zwierzętami na wsi | CzyWieszJak - YouTube

Pozdrawiam Panie Asia i Ania

Hello kids!

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Powtórzymy nazwy zwierzątek śpiewając piosenkę pt. „Let’s go to the farm”.

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

Teraz proszę zachęcić dziecko do recytacji  z pamięci wierszyka z poprzednich zajęć: "One, two, three..."Chętnie obejrzymy Wasze wykonanie wierszyka na grupie FB.

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me 

Zapraszam teraz do zabawy w zgadywanie „What animal do you see?” (Jakie widzisz zwierzę?)

Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)

https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye  Pani Ola