Temat dnia:"W wiejskiej zagrodzie"
- Zabawa ruchowa z piosenką „ Dziadek Fajną Farmę Miał”. Dzieci podskakują w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce, Rodzic wypowiada nazwę zwierzęcia mieszkającego na farmie , a dziecko naśladuje głos zwierzęcia.
https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q
- „ Na Wiejskim Podwórku”- zajęcia matematyczne inspirowane wierszem W. Chotomskiej
„Kaczki Siedmioraczki”.
Bardzo proszę o przygotowanie kawałek niebieskiego ( staw) i brązowego kartonu (ziemia) albo bibuły. Pozostałe materiały potrzebne do wykorzystania w zajęciach znajdują się w linku poniżej, które dzieci mogą sobie pokolorować. Można zastąpić sylwety zwierząt przedmiotami zastępczymi : gęsi to np. białe guziki lub białe kwadraty, ziarna fasoli , a kaczki żółte nakrętki lub klocki.
https://drive.google.com/file/d/1OCqAwNOHuT_uE6jMDuz5Gfsteh0tKOrM/view?usp=sharing
Drogie Dzieci posłuchajcie proszę uważnie wiersza:
https://www.youtube.com/watch?v=yMq4U_eEmZ8
Były sobie kaczki,
kaczki przedszkolaczki.
Pierwsza zobaczyła
na krzaczkach ślimaczki.
Weszła między krzaczki –
i szukajcie kaczki.
Druga chciała złowić
na wędkę szczupaczka.
Chlupnęło! Plusnęło! –
i gdzie jest ta kaczka?
Trzecia kaczka wiozła
na taczce kabaczki.
Kabaczki – bęc! – z taczki –
i nie widać kaczki.
Teraz głośno kwaczą
kaczki przedszkolaczki:
– Ten, kto nas odnalazł,
dostanie buziaczki!
Odnajdywanie sylwet ukrytych kaczek
Dziecko odwraca się tyłem do opiekuna i zamyka oczy. Rodzic układa na brązowym kartonie, np. po swojej prawej stronie, sylwety czterech dowolnych krzewów (pod każdym z nich umieszcza sylwetę kaczki, a na jednym – dodatkowo sylwetę ślimaka), po lewej stronie układa niebieski karton ( staw ) i ukrywa pod nim sylwetę kaczki, a pośrodku umieszcza sylwetę taczki z kabaczkami (pod nią również ukrywa sylwetę kaczki).
Przypomnijcie sobie tekst wiersza.
Odszukajcie ukryte kaczki:
– Gdzie schowała się pierwsza kaczka?
– Co chciała zrobić druga kaczka?
– Co wiozła na taczce trzecia kaczka?
Odnalezione kaczki ułóżcie w szeregu – jedna obok drugiej.
– Pokaż, która kaczka jest np. trzecia, pierwsza, druga
Odnajdywanie pozostałych sylwet kaczek.Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.
Rodzic przygotowuje dla dziecka kartoniki z liczbami od 0-10 oraz znakami matematycznymi
„ +,-,>,>”. Dziecko układa przed sobą kartoniki . Rodzic mówi dziecku, że pod pozostałymi krzewami , również ukryły się kaczki. Dziecko odnajduje je i układa, obok tych , które były wcześniej ułożone. Liczy, ile jest razem kaczek ( 5- latki), układają działanie matematyczne do przedstawionej sytuacji: 3=3=6 ( 6 -latki). Następnie rodzic prosi, aby dziecko wskazało piątą kaczkę, czwartą kaczkę.
Utrwalanie przeliczania w zakresie 6, utrwalanie liczb i znaków: +,-,=,<,>
Do tej zabawy matematycznej ,potrzebne będą : sześć sylwet kaczek z poprzedniej zabawy, kartki i kredki w dwóch kolorach, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi, dwa wycięte z papieru prostokąty, które będą zagrodą ,sylwety gęsi, które znajdują się w linku poniżej:
https://drive.google.com/file/d/11EeWoVnbA2iouIAC4eLu1UXnOdGMQflP/view?usp=sharing
Rodzic układa obok sylwet kaczek, sylwety gęsi. Dzieci liczą, ile jest kaczek, a ile gęsi. Rysują na kartkach kredką w jednym kolorze, tyle kropek, ile jest kaczek, a kredka w drugim kolorze, tyle kropek, ile jest gęsi. Określają, których zwierząt jest więcej i o ile ( 5-latki).
Dzieci liczą, ile jest kaczek i ile gęsi. Układają pod sylwetami zwierząt kartoniki z odpowiednimi iczbami oraz ze znakiem „<,>”. Odczytują zapis: sześć jest mniej niż 9, lub 9 jest więcej niż sześć ( 6-latki).
Do następnej zabawy matematycznej potrzebne będą: dwa prostokąty, sylwety kaczek i gęsi.
Rodzic prosi, żeby dzieci rozłożyły na prostokątach ( zagrodach) sylwety zwierząt tak, aby w każdej zagrodzie było ich tyle samo. Po zakończeniu zadania, dzieci pokazują na palcach, ile zwierząt jest w pierwszej zagrodzie a ile w drugiej ( 5- latki). Dzieci 6- letnie liczą zwierzęta i układają równanie: 5 =5. Odczytują zapis.
Możemy dodatkowo zaproponować dzieciom inne zabawy matematyczne z wykorzystaniem sylwet , klocków i znaków matematycznych .
Dla dzieci 5 letnich : sześć sylwet zwierząt , a dla dzieci 6 letnich dziesięć sylwet zwierząt, znaki matematyczne oraz kartoniki z liczbami. Znowu układamy nasze prostokąty , tak , aby na każdej z nich była taka sama ilość sylwet. Rodzic odczytuje zadanie, np. Z pierwszej zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w obu zagrodach?. Dzieci odkładają na bok 2 sylwety zwierząt i przeliczają. Dzieci 5 letnie rysują tyle kropek, ile zwierzą jest w obu zagrodach, a dzieci 6 letnie układają do zadania działanie matematyczne np. : 5-2 = 3. Odczytują zapis.
- Na zakończenie wykonajcie karty pracy część 4 str. 82 i 83.
Pamiętajcie o przesłaniu na FB zrobionych kart pracy
Miłej Zabawy!!! Panie Ewelina i Dorota
Hello kids!
W tym tygodniu poznajemy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
1.Na początku, przypomnimy sobie nazwy zwierzątek wiejskich, pomoże Wam w tym znana piosenka „Le’s go to the farm”
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
2.Pierwsza zabawa to zgadywanka „What’s in the window”, w tej zabawie pojawią się nowe nazwy zwierząt:
donkey(donki)-osioł
chicken(cziken)-kurczak
https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E
3.Kolejna zabawa, do której Was zapraszam to” Which one is missing”? - rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta na dywanie. Dziecko zamyka oczy. R: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie, jakiego obrazka brakuje.
4.Zapraszam teraz do zabawy w zgadywanie „What animal do you see?” (Jakie widzisz zwierzę?)
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)
https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ
5.Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye, bye Pani Ola