Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:„Zabawy i tańce na wiosennej łące"

Zabawy rytmiczne, muzyczne, słowne i matematyczne przy treści podanego wiersza.

Potrzebne będą : kolorowy papier , bibuła lub kolorowy papier toaletowy, patyczki do szaszłyków, albo inne, klej, taśma klejąca. Z  youtube  melodie: polki, walczyka, akompaniament do podskoku, kartoniki z napisanymi cyframi, znakami matematycznymi.

Przebieg:  najpierw wycinamy z papieru symbole:

-czerwone kółeczka, to biedronki, żółte, pszczółki, zielone  większe owalne, to świerszcze. (można je wyciąć  razem z dzieckiem), ilość dowolna, po kilka sztuk. Kwiatki podobnie- różowe kółka-stokrotki, fioletowe-bratki.( można również  wydrukować)

  1. ZACZYNAMY,(Rodzic czyta, a dziecko układa dowolną ilość odpowiednich kółeczek przed sobą)

Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki  - trzy koła zielone

do wesołej poleczki.

Dylu, dylu, już grają,

A pszczółeczki bzykają,   - dwa koła żółte

Lecąc z kwiatka na kwiatek

Tu stokrotka, tam bratek.     - jedno koło fioletowe

A trzy małe biedronki,

Nie chcą tańczyć tej polki

I czekają na walca, aby tańczyć na palcach.

  1. Gdy już mamy ułożoną dowolną ilość różnych kółeczek na stole , przechodzimy do zabaw matematycznych. Rodzic układa zadania tekstowe, a dziecko rozwiązuje, układając kółka a pod spodem znaki matematyczne np.:

- na łące było 5 świerszczy, przyfrunęły jeszcze 3, ile było razem? (zadanie na dodawanie)

ooooo  + ooo = oooooooo    5+3=8

- w ulu było 10 pszczół, 6 poleciało na  łąkę, ile pozostało? (zadanie na odejmowanie)

oooooooooo   6 z tych kół odkładamy na bok,   10-6=4

Nad łąką latały 4 motyle, do nich dołączyły 3 ważki. Ile owadów latało nad łąką?

4+3=7

9 pszczół zbierało nektar z kwiatów, 4 poleciały już do ula. Ile pszczół dotarło do ula na końcu?

9-4=5

7 świerszczy grało w trawie, a 2 zające spędzały czas na zabawie . Ile zwierzątek razem było na łące?

7+2=9

Ilość  zadań może być dowolna, zależnie od możliwości i chęci dzieci.

  1. Czas na ruch: zabawa przy muzyce :Dziecko rozpoznaje słyszany rodzaj muzyki-polka, podskakujemy z nogi na nogę, walczyk – tańczymy na trzy. Tą zabawę możemy urozmaicić poprzez wykonanie wstęgi do ćwiczeń. Uzyskamy ją mocując do patyczka kawałek wstążki, bibuły lub papieru toal. I już dziecko trenuje gimnastykę artystyczną.
  2. Zabawa rytmiczna do wiersza: Jeśli nie ma instrumentu typu bębenek, grzechotka, wykorzystujemy sztućce, pokrywki, garnki, czy pudełka. Rodzic mówi fragment (linijkę ) wiersza, a dziecko wystukuje rytm dzieląc na sylaby. Bardziej zainteresowane dzieci mogą wymyślać własne rytmy oraz melodię.
  3. Po ukończonych zabawach w ramach relaksu proponuję wierszyk masażyk przy treści wiersza, który odpręża, a dzieci je uwielbiają ,dziecko leży na brzuchu, a rodzic masuje, po czym następuje zmiana ról. Podaję konkretne ruchy: mówiąc wiersz rysujemy na całej powierzchni pleców obydwoma rękami)

- słoneczko – całą dłonią masujemy kształt koła , palcem promienie

- rzeczkę - palcami

- skrzypeczki – kształt skrzypiec

- poleczka- pukanie palcami

- dylu dylu- kantami dłoni

- bzykanie- szczypanie opuszkami palców  itd. wg własnych pomysłów…..

     Ż Y C Z Ę     M I Ł E J     Z A B A W Y ! ! !