Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dzisiejszego dnia to: Ptasie gniazda.

Witajcie dzieci!!!

Temat dzisiejszego dnia to: Ptasie gniazda.

1.Na początek poproście dziecko o rozwiązanie zagadki:
„Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta, a tylko kukułka o tym nie pamięta?”

2.Obejrzyjcie prezentacje pt. „Ptasie gniazda”, a dowiecie się jak wyglądają gniazda wybranych gatunków ptaków. Spróbujcie powtórzyć nazwy ptaków, podzielcie je na sylaby, jaką głoskę słyszycie na początku tych słów?

https://www.youtube.com/watch?v=75aXeAct6VY

3.Rozmowa na temat prezentacji:
- Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?
- Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?
- Z czego mogą być zbudowane?

4.Zabawa „Ptasie skojarzenia”. Zaproponuj dziecku zabawę w skojarzenia. Dziecko ma mówić, z czym kojarzy mu się słowo np.: „gniazdko”, „dziupla”, „piórko”, „skrzydło”, itp.... Proszę zachęcić dziecko do nieograniczonej, spontanicznej ekspresji słownej. Zwróć uwagę na to, aby wypowiadały się pełnymi zdaniami.     

5..Zapraszam teraz dzieci do zabawy ruchowej wiosennej:

https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo

6.Otwórzcie teraz książki na stronie 44-45, proszę ,wykonajcie zadania z obu stron.

7.Zaśpiewajcie wspólnie z dzieckiem piosenkę z dnia poprzedniego „Kle, Kle boćku”

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

8.Zapraszam do zabawy po angielsku

Hello kids!

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

Green(grin)-zielony

Grass-trawa

Frog-żaba

Cucumber(kiukamber)-ogórek

Tree(tri)-drzewo

Jungle(dżangl)-dżungla

 Zaczniemy od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dziecku zielone i powiedz “green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz “red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać ;)). Niech dziecko powtórzy to kilka razy, może chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło “red” musi się zatrzymać, a na “green” może znowu biegać po sali. Gdy już dziecko się wybawi, usiądź na dywanie i pokaż  jak “wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz, że dziś go nie potrzebujesz, zajmiemy się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Zaprezentuj dziecku pierwszy obrazek, poproś by za tobą powtórzyło, np. The grass is green, następnie zapytaj What else is green? – niech zgadnie – dziecko oczywiście mówi po polsku, ty prezentujesz mu odgadnięte słowa po angielsku.

Zabawa „What’s green”

https://drive.google.com/file/d/0B02XbDg_ElTHbDFZZFZCZl9Ta1E/view

Teraz zapraszam do zabawy muzycznej „Jump”

https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY

Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye,bye Pani Ola

9.Po południu możecie wykonać zadania ze stron 38-39.  

10.Wybierzcie się z rodzicami na wiosenny spacer i spróbujcie zrobić zdjęcie zaobserwowanego gniazda ptaków. Pochwalcie się nim na FB, czekam na piękne zdjęcia.

Do zobaczenia jutro- Pani Kasia