Temat dzisiejszego dnia to: Ptasie gniazda.
Witajcie dzieci!!!
Temat dzisiejszego dnia to: Ptasie gniazda.
1.Na początek poproście dziecko o rozwiązanie zagadki:
„Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta, a tylko kukułka o tym nie pamięta?”
2.Obejrzyjcie prezentacje pt. „Ptasie gniazda”, a dowiecie się jak wyglądają gniazda wybranych gatunków ptaków. Spróbujcie powtórzyć nazwy ptaków, podzielcie je na sylaby, jaką głoskę słyszycie na początku tych słów?
https://www.youtube.com/watch?v=75aXeAct6VY
3.Rozmowa na temat prezentacji:
- Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?
- Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?
- Z czego mogą być zbudowane?
4.Zabawa „Ptasie skojarzenia”. Zaproponuj dziecku zabawę w skojarzenia. Dziecko ma mówić, z czym kojarzy mu się słowo np.: „gniazdko”, „dziupla”, „piórko”, „skrzydło”, itp.... Proszę zachęcić dziecko do nieograniczonej, spontanicznej ekspresji słownej. Zwróć uwagę na to, aby wypowiadały się pełnymi zdaniami.
5..Zapraszam teraz dzieci do zabawy ruchowej wiosennej:
https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo
6.Otwórzcie teraz książki na stronie 44-45, proszę ,wykonajcie zadania z obu stron.
7.Zaśpiewajcie wspólnie z dzieckiem piosenkę z dnia poprzedniego „Kle, Kle boćku”
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
8.Zapraszam do zabawy po angielsku
Hello kids!
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
Green(grin)-zielony
Grass-trawa
Frog-żaba
Cucumber(kiukamber)-ogórek
Tree(tri)-drzewo
Jungle(dżangl)-dżungla
Zaczniemy od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dziecku zielone i powiedz “green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz “red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać ;)). Niech dziecko powtórzy to kilka razy, może chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło “red” musi się zatrzymać, a na “green” może znowu biegać po sali. Gdy już dziecko się wybawi, usiądź na dywanie i pokaż jak “wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz, że dziś go nie potrzebujesz, zajmiemy się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Zaprezentuj dziecku pierwszy obrazek, poproś by za tobą powtórzyło, np. The grass is green, następnie zapytaj What else is green? – niech zgadnie – dziecko oczywiście mówi po polsku, ty prezentujesz mu odgadnięte słowa po angielsku.
Zabawa „What’s green”
https://drive.google.com/file/d/0B02XbDg_ElTHbDFZZFZCZl9Ta1E/view
Teraz zapraszam do zabawy muzycznej „Jump”
https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY
Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye,bye Pani Ola
9.Po południu możecie wykonać zadania ze stron 38-39.
10.Wybierzcie się z rodzicami na wiosenny spacer i spróbujcie zrobić zdjęcie zaobserwowanego gniazda ptaków. Pochwalcie się nim na FB, czekam na piękne zdjęcia.
Do zobaczenia jutro- Pani Kasia