Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

 ,,Zwierzęta z wiejskiego podwórka” - rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.

1. Zabawa ruchowa ,,Na wiejskim podwórku”.

Dzieci słuchają dźwięków wydawanych przez zwierzęta wiejskie. Po usłyszeniu danego odgłosu ruchem naśladują usłyszane  zwierzę.     https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

2. Ćw. percepcji słuchowej, koordynacji słuchowo - wzrokowo – ruchowej.

  • ,,Odtwórz odgłosy zwierza, tyle razy ile słyszysz klaśnięć”;
  • ,,Posłuchaj, powiedz co wydaje te dźwięki” – pokaż na ilustracji:

https://image.ceneostatic.pl/data/products/75194211/i-amazon-avery-zweckform-53720-naklejka-naklejki-dla-dzieci-gospodarstwo-rolne-zwierzeta-33.jpg

https://img.redro.pl/obrazy/zwierzat-gospodarskich-grafika-i-rysunek-odizolowane-znakow-400-107582.jpg

  • ,,Posłuchaj i pokaż na ilustracji zwierzę, które ukryło się w moim zdaniu”, np.:  Na łące pasą się : krowy i kozy.

Różowa świnka taplała się w błocie.

Po podwórku chodziły: kury, kaczki i indyczki. Itp.

3. Ćw. słuchu fonemowego.

  • ,,Posłuchaj i wskaż zwierzę, którego nazwę usłyszysz wypowiedzianą z podziałem na sylaby”;
  • ,,Podziel na sylaby nazwę wskazanego zwierzęcia”;
  • ,,Posłuchaj wyrazów – nazw zwierząt i podnieś rękę , gdy usłyszysz wskazaną sylabę” np.: kro - ; ku -; in -;
  • ,,Na jaką głoskę zaczyna się nazwa wskazanego zwierzęcia” 

4. Ćw. sprawności manualnej narysuj i pokoloruj wybrane zwierzę. Ułóż o nim zdanie i dokonaj analizy sylabowej każdego wyrazu w tym zdaniu.

 

,,Na wiejskim podwórku”- rozwijanie sprawności ruchowej ciała.

1.Zabawa ruchowa ,,Na wiejskim podwórku”.

Dzieci słuchają dźwięków wydawanych przez zwierzęta wiejskie. Po usłyszeniu danego odgłosu ruchem naśladują usłyszane  zwierzę.     https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

2.Ćwiczenia ruchowe ,,Gimnastyka zwierząt:

  • zwierzęta robią: przysiady, podskoki, skłony, rysowanie koła prawą – lewą nogą;
  • w leżeniu na podłodze na brzuchu: podnoszenie rąk i głowy w tył,
  • w leżeniu na podłodze na plecach: przenoszenie piłki z prawej strony na lewą , podnoszenie piłki rękoma zza głowy (ręce wyprostowane), odkładanie na miejsce.

3.Zabawa ,,Taniec zwierząt’’ ( do dowolnej muzyki):

  • wymachy rąk w przód, w tył; ruchy okrężne rąk; ruchy w tył i na boki;
  • ruchy naprzemienne, np.: dotykanie prawym łokciem lewego kolana itp.

4.Zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo – ruchową, ćw. manualne ,,Zwierzęta rzucają do celu” – rzuty woreczkiem do wyznaczonego celu; rzucanie i łapanie piłki, przerzucanie piłki z prawej ręki do lewej, podrzucanie i łapanie piłki.

5.Zabawa paluszkowa ,,Kominiarz”.

6.Ćwiczenia manipulacyjne ,,Zwierzę na wsi” – wydzieranka z kolorowego papieru.

Dziecko wybiera do pracy dowolne zwierzę żyjące na wsi.

 

,,Na wiejskim podwórku”- rozwijanie procesów poznawczych: logicznego myślenia, uwagi.

1. Zabawa ruchowa ,,Zwierzęta idą wg poleceń”.

Dziecko porusza się wg podanych poleceń, np.: idź prosto dwa kroki w przód; idź trzy kroki w tył; stań prawym bokiem do okna; stań tyłem do ściany z obrazkiem itp.

2.Zabawa ćwicząca uwagę i  myślenie ,,Podaj dalej”: dziecko podaje trzymaną w prawej ręce piłkę do lewej dłoni rodzica (rodzic dziecku); następnie przekłada piłkę otrzymaną piłkę z lewej dłoni do  prawej dłoni i znowu podaje ją rodzicowi , a rodzic dziecku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3. Zabawa słuchanie ut. J Brzechwy ,,Kwoka” .

Dziecko odpowiada logicznie na pytania do ut. , dostrzega sytuacje żartobliwe, wyciąga wnioski dotyczące zachowania głównej bohaterki, wyjaśnia swoje odpowiedzi.

4.Zabawa ćw. myślenie, koordynację wzrokowo – ruchową ,,Pokaż zwierzę z wiersza, o którym czytam”

https://as2.ftcdn.net/jpg/02/30/87/45/500_F_230874544_wmdFNexG2haWi3A5qky49rREM27InSsa.jpg

5.Zabawa ruchowa z elem. dramy – dziecko ilustruje ruchem zachowania zwierząt z ut. ,,Kwoka”.

6.Zabawa ,,Ciepło – zimno” - dziecko szuka schowanej figurki zwierzęcia, ukrytej na określonej powierzchni.

Anna Jucha.