Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

,,Zakupy w Łęczycy”- rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.

1.Zabawa ruchowa ,,Berek słupek”

Dziecko biega po pokoju, na hasło ,,Berek – słupek” zatrzymuje się i wyklaskuje podany przez rodzica rytm, np.: klap – klap – klap,klap;   klap,klap, klap – klap,klap,klap – klap i in. wg pomysłów rodzica.

2.Ćw. percepcji słuchowej, pamięci słuchowej ,,Zapamiętaj i powtórz”.

Dziecko słucha zdań mówionych (zdania 3-, 4- wyrazowe przez rodzica nt. ochrony przyrody, np.:

Ala zbiera papiery.

Tomek podlewa kwiaty.

Ola segreguje śmieci. Itp.

Zadaniem dzieci jest ich zapamiętanie, przeliczenie wyrazów w zdaniu (właściwa jest tu pomoc rodzica, jeśli dziecko sobie nie radzi). Dziecko układa tyle klocków z ilu wyrazów zbudowane jest zdanie.

3.Ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Dziecko układa puzzle ,,Kosz ze śmieciami” (można powiększyć i wydrukować, porościnać   na kawałki do poukładania wg możliwości dziecka)

https://image.freepik.com/darmowe-wektory/kosz-na-smieci-do-recyklingu_1308-26965.jpg

4.Ćw. analizy słuchowej wyrazów.

  • Zabawa ,,Sztafeta sylabowa” – dziecko bawi się razem z rodzicem. Rodzic jako pierwszy podaje wyraz, zadaniem dziecka i rodzica jest powiedzieć wyraz dzieląc go kolejno, dziecko – rodzic, na sylaby, np.: ko – szy – czki ; na – sio – na; ko – new – ka.
  • Zabawa ,,W łęczyckim sklepie” – dziecko jest sprzedawcą, rodzic kupuje różne przedmioty zobrazowane na obrazkach, których nazwa jest trzygłoskowa (nos, rak, mak, dom, kot, las, but, mak, oko, los, sok, kok, rok, pas i in.). Ćwiczenia w zabawie:

 - Dziecko wyszukuje i podaje obrazek, którego nazwę otrzyma po dokonaniu syntezy sylabowej wyrazu (np. ra – ki; bu – ty, so – ki i in.).

 - Dziecko wyszukuje obrazki zaczynające się na daną głoskę, np.: o-, m-, p-, r-, itd.)

 - Dziecko wyszukuje obrazki, kończące się na daną  głoskę, np.: -s, -k, -o, -m, itd.).

 - Dziecko wskazuje obrazek, którego nazwę otrzyma po dokonaniu syntezy głoskowej wyrazu (np. d – o – m;  s – o – k;  m – a – k; i in.)

Zaproponowane wyżej ćwiczenia powtarzamy i ćwiczymy codziennie.

5.Ćwiczenia relaksacyjne – leżenie na plecach, wdech - wydech (słuchanie muzyki wyciszającej).

https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

 

Dbamy o czystość w naszym mieście” - Rozwijanie sprawności  motoryki dużej i małej.

  1. Zabawa ruchowa ,,Sprzątamy miasto Łęczycę”

Dzieci naśladują ruchem czynności wykonywanych podczas sprzątania, utrzymywania porządku wokół w przyrodzie. np.; zamiatanie, zbieranie papierów, sadzenie drzewek, podlewanie itp.

  1. Zabawa ,,Jesteśmy zdrowi, bo ćwiczymy”:
  • dzieci robią: maszerują, biegną, podskakują do usłyszanej melodii

https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s

https://www.youtube.com/watch?v=QdZW7klW-xs

  • w staniu – wymachy nogi prawej, lewej w przód, w bok  (na przemian);
  •  w leżeniu na podłodze na plecach: podnoszenie piłki stopami w górę i rzucanie jej do rąk; piłka za głową – łapanie piłki rękoma i podawanie jej leżącym stopom;

    3.Zabawa ,,Dbamy o zdrowie”:
  • podnoszenie przemiennie prawej, lewej ręki w górę;
  • opad tułowia w przód – wymachy rąk w przód, w tył (przemiennie); łapanie się jednocześnie rękoma za przeciwległe boki (obejmowanie – prawa ręka łapie lewy bok, lewa – prawy);
  • krążenia ramion w przód, w tył;
    4.Ćwiczenia manualne ,,Malujemy domy w Łęczycy’’:
  • malujemy ściany pędzlem – ruch ręką w łokciu w prawą, lewą stronę (zmiana ręki)
  • rysujemy wzory na ścianie z góry do dołu (zmiana ręki);
  • rysujemy wzory na ścianie z lewej do prawej strony (zmiana ręki);
  • malujemy pędzlem koła na ścianie w prawą, lewą stronę(zmiana ręki);
  • odciskamy nasze dłonie na ścianie – ręce opierają się na ścianie naprzemiennie (stemplowanie dłońmi);
    5.Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej i manipulacyjne ,,Łęczycki zamek”

Rozcinanie po śladzie ilustracji zamku łęczyckiego, ponowne jego składanie i naklejanie na karton ( link do zamku poniżej, rodzic może wydrukować inny, wykorzystać obrazek zamku z gazet, z kalendarzy i in.)

https://polskaprzezweekend.pl/wp-content/uploads/rtMedia/users/1/2018/10/Zamek-w-Leczycy-13-of-13.jpg

6.Ćwiczenia graficzne ,,Wzory na zamku”.

https://static.abstore.pl/img/lekohurt/12f65a53-b349-49a0-9819-90aaa3a7359e/l/malowanka-szlaczki-gk.jpg

Miłej zabawy. Pozdrawiam.  Anna Jucha.