Terapia pedagogiczna
,,Koncert na wiosennej łące” - rozwijanie procesów poznawczych.
1.Zabawa ruchowa ,,Bociany i żabki”
Dziecko – bocian naśladuje lot bociana; Hasło – żabka skacze po Sali. Rodzic zmienia kilka razy hasła, a dziecko dostosowuje właściwy ruch.
2.Ćw. orientacji w przestrzeni ,,Idę na łęczycką łąkę”.
Dziecko zamyka oczy porusza się wg podanych poleceń, np.: idź prosto dwa kroki w przód; idź trzy kroki w tył; idź pięć kroków w bok, w prawą stronę, idź trzy kroki w bok, w lewą stronę itp.
3.Zabawa ćwicząca uwagę i myślenie ,,Zwierzęta na łące”.
Dziecko bawi się wraz z rodzicem do zabawy proszę wykorzystać po 7 pasków w czterech kolorach, mogą to być również klocki, patyczki lub wycięte sylwety, np. żaby, osy, kretów, biedronek.
Rodzic wydaje polecenia:
Nad łąkę przyleciało 4 os.
- Połóż tyle żółtych pasków, ile było os nad łąką.
- Połóż tyle żółtych pasków, żeby było więcej niż os. Przelicz ile ich teraz jest.
- Połóż tyle żółtych pasków, żeby było ich mniej niż os. Przelicz ile ich teraz jest.
Na łące było 5 zielonych żabek.
- Polecenia jak wyżej (zielone paski)
Na łąkę przyfrunęło 7 biedronek.
- Polecenia jak wyżej (czerwone paski).
Na łące wykopało 6 kretów kopców.
- Polecenia jak wyżej (niebieskie paski).
4. Ćwiczenie koordynacji słuchowo – ruchowej, myślenia ,,Dźwięki na łące”
Dziecko rysuje tyle kwiatów, ile usłyszy dźwięków wydawanych na łące, np.: rech – rech- -rech; kle – kle – kle – kle; bzy – bzy – bzy – bzy – bzy.
5.Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej ,,Motyl” – cięcie po śladzie, po linii prostej i po kole.
Zadaniem dziecka jest rozciąć obrazek motyla po narysowanych przez rodzica śladach, , później ułożyć go i nakleić na karton.
Podane przeze mnie obrazki to tylko propozycja, rodzic może wydrukować swojego motyla lub narysować.
https://thumbs.dreamstime.com/b/niebieski-motyl-66921275.jpg
https://thumbs.dreamstime.com/z/motyl-8473518.jpg
Życzę wszystkiego dobrego. Pozdrawiam. Anna Jucha.