Terapia pedagogiczna
,,Wszystkie dzieci nasze są” - rozwijanie procesów poznawczych.
- Zabawa ruchowa ,,Skoki przez kałużę”.
Na podłodze rozłożone są gazety (kałuże), wokół których biega dziecko uważając, aby nie ,,zmoczyć’’ nóg. Jeśli wskoczy do kałuży, pokazuje tę część ciała, którą opisuje rodzic, np.: są dwie, rosną na górze, mogą się zginać, pomagają w wykonywaniu codziennych czynności.
- Zabawa ćwicząca pamięć i koncentrację ,,Jak wyglądam?”
Dziecko z rodzicem siadają plecami do siebie. Kolejno, raz jedna osoba, raz druga, opisuje, jak jest ubrana osoba siedząca za plecami (np. jaki ma kolor bluzki, jaki wzór jest na jej swetrze). Następnie odwracają się i sprawdzają czy poprawnie opisali strój dziecka/rodzica.
- Zabawa rozwijająca uwagę i współpracę z innymi ,,Obrazek we dwoje”.
Dziecko wraz z rodzicem rysują parami obrazek na jednej kartce trzymanym wspólnie pisakiem. Biorą go razem do rąk i nie rozmawiając przy pracy, wspólnie wykonują rysunek. Rodzic podaje temat rysunku, np. pies na podwórku, dom na wsi, zabawki na półce itp.
- Zabawa ćwicząca orientację w przestrzeni, umiejętność przeliczania ,,Chińczyk”.
Zabawa z mamą, zabawa z tatą. Dziecko wraz z rodzicem (rodzicami) gra w grę.
- Ćwiczenie orientacji w schemacie ciała – prawa, lewa strona ,, Mamo, tato zatańcz ze mną”
https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M
https://www.youtube.com/watch?v=MMlx_1ja9XI
Ćwiczenie utrwalające prawa, lewa stronę ciała. Jeżeli dziecko nadal ma kłopoty z zapamiętaniem prawej – lewej strony, nadal zakłada dziecku gumkę na lewą rękę i może również napisać na dłoniach litery P, L. Zaczyna bawić się z dzieckiem przy piosence ,,Nie chcę cię znać”.
Życzę dobrej zabawy. Anna Jucha