Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

,,Wszystkie dzieci nasze są”- rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.

  1. Zabawa ruchowa ,,Rodzic do dziecka”.

Rodzic bawi się razem z dzieckiem. Zabawa polega na dotykaniu się wskazaną przez rodzica, a potem dziecka częścią ciała, np.: dotykamy się plecami, rękoma, stopami, kolanami, uszami itp.

  1. Zabawa rozwijająca myślenie przyczynowo – skutkowe, mowę czynną, ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

https://chomikuj.pl/kicez/terapia/historyjki+obrazkowe/6+element*c3*b3w/6,4050638521.jpg

Zadaniem rodzica jest wydrukować historyjkę, dać dziecku do rozcięcia, a następnie poprosić o ułożenie we właściwej kolejności p przykleić na karton. Na koniec zadaniem dziecka jest opowiedzieć historyjkę bardzo dokładnie całymi zdaniami.

  1. Ćwiczenie słuchu fonemowego.

 

  • ,,Zamiana wyrazów”

Zadaniem dziecka jest dobieranie w pary wyrazów, które różnią się tylko jedną głoską (koza- kosa, mama- dama, tata- data, pije- bije, Ala- Ola, bułka – pólka).

Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające  w/w wyrazy. Dziecko ogląda je, nazywa i dobiera w pary.

Ćwiczenie to można przeprowadzić tylko mówiąc wyrazy, np.: mama, pije, dama. Dziecko musi posłuchać i wybrać wyrazy różniące się tylko jedną głoską.

  • ,,Krótki – długi”

Rodzic mówi kilka wyrazów (można zacząć od trzech i zwiększać ich liczbę), zadaniem dziecka jest układanie wyrazów w kolejności od najkrótszego do najdłuższego (a, po, las, okno, lalka).

  • ,,Taka sama sylaba”

Rodzic wypowiada grupę sylab, dziecko podnosi rękę, gdy usłyszy określoną - umówioną wcześniej sylabę (np. sylabę da). Przykładowy ciąg sylab, np. da, ba, da, ta, ta, we, pa, ba, da, pa.

  • ,,Ile to głosek?”

Rodzic pokazuje obrazki (lub mówi wyrazy), których nazwy zaczynają się od 3 – głosek,                   4 – głosek, 5 – głosek itd. w zależności od umiejętności dziecka. Dziecko dokonuje analizy głoskowej wyrazów i układa tyle patyczków, ile jest głosek w wyrazach.

Zaproponowane wyżej ćwiczenia powtarzamy i ćwiczymy codziennie.

,,Wszystkie dzieci nasze są” - Rozwijanie sprawności  motoryki dużej i małej.

1.Zabawa ruchowa ,,Zbijak”

Oboje rodziców lub rodzeństwo bawią się z dzieckiem w zbijaka.

Zabawa ,,My dzieci lubimy się bawić z tatą i z mamą”:

  • dziecko i rodzic stają tyłem, na hasło: hop, robią skręt w lewo, w prawo i dotykają się dłońmi;
  • rodzic i dziecko stoją przodem, przyklejają dłonie do siebie i jednocześnie starają się przykucnąć i wstać;
  • rodzic i dziecko przodem, podają sonie dłonie i przeciągają się w prawo, lewo (wyciąganie pościeli);
  • dziecko i rodzic leżą na plecach – jadą rowerkami;
  • dziecko i rodzic leżą na plecach – podnoszą nogi i starają się przenieść jak najdalej od podłogi (starają się by były proste w kolanach);
  • dziecko i rodzic leżą na plecach – robią nożyce poziome;
  • dziecko i rodzic leżą na brzuchu – podnoszą głowę i bark w górę (ręce wzdłuż ciała).

3.Zabawa ,,Ćwiczymy z mamą i tatą” w staniu:

  • dziecko i rodzic - robią wymachy rąk w tył, w przód  (ręce proste w łokciach);
  • dziecko i rodzic rysują rękami prawą ręką osobno i lewą ręką osobno najpierw małe koła, później coraz większe koła (ręce proste w łokciach);
  • dziecko i rodzic – skoki pajacyków;
  • zabawa ,,Lustra” – rodzic pokazuje ćwiczenia rąk, a dziecko powtarza (zamiana ról);
    4.Ćwiczenia manualne ,,Zabawa z gazetami”:
  • podnoszenie rąk w górę z trzymaną za końce gazetą i opuszczanie na dół;
  • kreślenie pół raz prawa ręką z gazetą, raz lewą ręką z gazetą;
  • wymachiwanie przed sobą gazetami – w górę, w dół (gazety w obu dłoniach, łokcie wyprostowane);
  • zgniatanie gazet w dłoniach (w prawej, w lewej dłoni);
  • podrzucanie i łapanie kulek z gazet
  • rzucanie do celu gazetą prawa, lewą ręką.

 

5.Ćwiczenia manipulacyjne  - ,,Moja ulubiona zabawka” – stemplowanie palcami maczanymi w farbie, odwrotną stroną ołówka, ziemniakiem wyciętym w różne wzory i in. wg pomysłów rodziców i zainteresowań dzieci.

6.Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Wzory”

https://static.wixstatic.com/media/9440ef_790c589525aa41b9bec3c65876c9aa33~mv2.png/v1/fill/w_489,h_692,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/9440ef_790c589525aa41b9bec3c65876c9aa33~mv2.webp

Życzę dobrej zabawy. Pozdrawiam. Anna Jucha.