Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

,,My przedszkolaki – dużo już umiemy” rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.

1.Zabawa ruchowa ,,Odszukaj przedmiot”.

Rodzic bawi się razem z dzieckiem. Rodzic wypowiada nazwę przedmiotu znajdującego się w danym pokoju sylabami, później głoskami. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie, dokonanie syntezy wyrazu i pokazanie przedmiotu. Po kilku próbach zmiana ról.

2. Zabawa rozwijająca mowę czynną, spostrzegawczość wzrokowa.

Zadaniem rodzica jest wyszukać ilustrację z dowolnej książki i poprosić dziecko, żeby dokładnie ją obejrzało. Następnie rodzic odwraca ilustrację i zadaje dziecku pytania dotyczące jej treści. Dziecko odpowiada całymi zdaniami. Następnie wraz z rodzicem sprawdzają, czy odpowiedziało właściwie. Dziecko przelicza wyrazy w zdaniu, mówi jak brzmi wyraz drugi, trzeci, piąty itd. Dokonuje analizy sylabowej i głoskowej wybranych przez rodzica wyrazów.

3. Ćwiczenie słuchu fonemowego.

  • ,,Układanie wyrazów”

Układanie wyrazów przez dziecko na podstawie ilości patyczków (patyczki oznaczają głoski). Rodzic  poleca powiedzieć wyraz złożony z tylu głosek, ile jest patyczków:

  • ,,Co to za wyrazy?”

https://pedagogika-specjalna.edu.pl/wp-content/uploads/2015/11/gasienica-ps.jpg

Rodzic wraz z dzieckiem nazywają wszystkie obrazki. Następnie rodzic prosi dziecko, żeby pokazało obrazek, który zaczyna sią na głoskę, np.: k, l, a, in. Kolejno dalej rodzic pokazuje obrazek, a zadaniem dziecka jest dokonać analizy sylabowej i głoskowej wyrazu (dziecko układa tyle patyczków, ile jest głosek).

Rodzic prosi dziecko, żeby ułożyło zdanie z wyrazem, po dokonaniu przez dziecko syntezy głoskowej wyrazu wypowiedzianego przez rodzica.

  • ,,Dopasuj literę”

Rodzic podaje dziecku literę taką, na jaką głoskę zaczyna się dany obrazek na  ilustracji z ćw. ,,Co to za wyrazy?”. Zadaniem dziecka jest odszukanie właściwego obrazka i umieszczenie na nim litery.

  • ,,Jaki to wyraz?”

https://i.pinimg.com/originals/8e/39/00/8e3900525fb7a47ee61175cf18161963.jpg

Proszę rodzica o wydrukowanie w/w obrazka. Zadaniem dziecka jest wyciąć wyrazy po przerywanych liniach. Następnie odczytać wyrazy i nakleić sylaby we właściwych miejscach.

Zaproponowane wyżej ćwiczenia powtarzamy i ćwiczymy codziennie.

 

,,My przedszkolaki – dużo już umiemy”- rozwijanie sprawności  motoryki dużej i małej.

1. Zabawa ruchowa ,,Pajacyki”

Dziecko  robi pajacyki wg instrukcji rodzica.

2. Zabawa ,,Ćwiczymy wesoło”:

  • dziecko biegnie w przód z wysoko podniesionymi kolanami
  • dziecko biegnie w przód z wysoko podnoszonymi stopami (dotyka pośladków);
  • siad płaski, nogi wyciągnięte w przód, leżą płasko na podłodze – dziecko stara się pochylić i dotknąć rękoma stóp;
  • leżenie na plecach, nogi wyprostowane w kolanach podniesione w górę – rozchylanie i łączenie nóg;
  • leżenie na plecach, ręce wyprostowane w łokciach podniesione w górę – rozchylanie i łączenie rąk;

3. Zabawa ,,Pracują nasze ręce” :

  • ręce (proste w łokciach) wyciągnięte w bok, tułów prosty – rysujemy rękoma tęczę;
  • ręce (proste w łokciach) wyciągnięte przed siebie, odciąganie rąk w tył po linii prostej;
  • Wymach rąk w górę – ruchy naprzemienne.

4. Ćwiczenia manualne ,,Zabawa z apaszkami”:

  • podnoszenie rąk w górę z trzymaną za końce apaszką i opuszczanie na dół;
  • kreślenie kół raz prawą ręką z apaszką, raz lewą ręką z apaszką;
  • wymachiwanie przed sobą apaszkami – w górę, w dół (apaszki w obu dłoniach, łokcie wyprostowane);
  • zwijanie apaszek w obu dłoniach (w prawej, w lewej dłoni);
  • podawanie zwiniętej apaszki z prawej do lewej dłoni.

5. Ćwiczenia manipulacyjne  - ,,Bajkowe zwierzę” – wydzieranka z kolorowego papieru.

https://www.jakoloruje.pl/img/maly-lew-b4715.jpg.

6. Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Wzory”

https://i.pinimg.com/originals/1a/41/ee/1a41eeef7292c1a00f866a9a2600e00a.png

Proszę rodzica o wydrukowanie karty pracy (proszę ją powiększyć do rozmiaru A4) i zachęcić dziecko do jej wypełnienia.

 

 Życzę dobrej zabawy. Pozdrawiam. Anna Jucha.