Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

,,Chrońmy przyrodę, a będziemy zdrowi”- rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.

1.Zabawa ruchowa ,,Tupnij, klaśnij, podskocz”

Dziecko słucha i zapamiętuje kolejno podane wyżej słowa, następnie zaprasza  rodzica do zabawy. Dziecko z rodzicem wypowiadają kolejno wyrazy i wykonują dany ruch. Po kilku powtórzeniach, zabawa toczy się bez słów. Można zmienić wyrazy, np.: uderz w kolana, przysiad, obrót.

2.Ćw. percepcji słuchowej, koordynacji słuchowo – ruchowej.

  • ,,Posłuchaj zdania i powiedź z ilu wyrazów składa się to zdanie”,np.: Dbamy o porządek. W zdrowym ciele, zdrowy duch. Itp. Dziecko układa tyle elementów, ile słyszy wyrazów w zdaniu.
  • ,,Ułóż zdanie z tylu wyrazów ile klocków widzisz przed sobą”. Dziecko zaczyna od dwóch klocków, potem rodzic zwiększa liczbę elementów. Można wykorzystać ilustrację niżej podaną poniżej

.https://www.cezasrzeszow.pl/upload/produkty/4a30bb2dcf0f8.jpg

3.Zabawa ruchowa ,,Jak dbam o czystość w przyrodzie?”. Dziecko wykonuje ruchy  obrazujące polecenia rodzica nt. dbania o przyrodę, np.:

 ,,Sprzątamy papierki z ziemi do kosza”,

 ,,Sadzimy nowe drzewka”,

,,Zamiatamy teren wokół domu” itp.

4.Ćw. słuchu fonemowego.

  • ,,Wyszukaj przedmiotów do higieny ciała na podaną sylabę”, np.: szczo - ; pa – ‘szam – ; ku - ; grze - ; my - ; rę - ; itp.
  • ,,Wyszukaj przedmiotów do higieny ciała, które kończą się na sylabę, np.: - dło; - sta;  - bek; - tka; itd.

W obu punktach można wykorzystać przedmioty z domu używane do utrzymywania czystości ciała lub czystości w otoczeniu.

  • ,,Wyszukaj przedmiot (z poprzedniego pkt.), którego nazwa zaczyna się na daną głoskę, np.: m, g, r, itd.
  • ,,Na jaką głoskę zaczyna się wskazany przedmiot?”.

5. Zabawa ćwicząca słuch fonemowy i sprawność manualną.

  • ,,Kosze załadowane papierami na głoskę, np.: a, o, l i in.

Dziecko podaje  dwa, trzy przykłady rysuje obrazek wymienionych wyrazów i nakleja na duży wycięty kosz.

,,Jestem czysty ja, jest i czysto wokół mnie” - rozwijanie procesów poznawczych: logicznego myślenia, uwagi.

1.Zabawa ruchowa ,,Myję się”.

Dziecko:

  • myje poszczególne części ciała wg poleceń rodzica: umyj głowę, umyj nos, umyj szyję, umyj brzuch itd. 
  • porusza się wg podanych poleceń, np.: idź prosto dwa kroki w przód; idź trzy kroki w tył; stań prawym bokiem do okna; stań tyłem do ściany z obrazkiem itp.

2. Zabawa ćwicząca  uwagę i  myślenie ,,Podaj dalej”: dziecko podaje trzymaną w prawej ręce piłkę do lewej dłoni rodzica (rodzic dziecku); następnie przekłada piłkę otrzymaną piłkę z lewej dłoni do  prawej dłoni i znowu podaje ją rodzicowi , a rodzic dziecku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3.Zabawa ćw. myślenie, uwagę i pamięć ,,Memory”

Dziecko gra z rodzicem odkrywając parę obrazków. Jeśli obrazki są takie same zabiera, jeśli inne zapamiętuje miejsce położenia obrazków i kolejna osoba odkrywa następne. Po skończonej grze dziecko i rodzic przeliczają ilość par. wygrywa te, kto ma ich więcej.

4. Ćw. koordynacji słuchowo – ruchowej, uwagi ,, Dobrze, czy źle?”

Dziecko ogląda ilustracje, następnie słucha o wybranych np., dwóch ilustracjach, informacji mówionej przez rodzica Po wysłuchaniu wskazuje, o której jest mowa i czy informacje te są właściwe. Uzasadnia swoją odpowiedź.

https://1.bp.blogspot.com/-5LgsIqNdoWY/U1Uj2IuFSWI/AAAAAAAAB8M/Nn-RfMnm5FA/s1600/DSCN5618.JPG

https://docplayer.pl/docs-images/51/17293046/images/page_2.jpg

https://ipomoce.pl/8756-large_default/ekologia-na-co-dzien-plansze-i-karty-pracy.jpg

https://encryptedtbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSeEg4y0po_JboGjYcsg1BZQ_1K1mM9p0lgYvwxP-O_kInd8ppH&usqp=CAU

5.Zabawa ruchowa ,,Popatrz, zapamiętaj, powtórz”

Dziecko ogląda ruch sprzątania lub mycia pokazany przez rodzica, zapamiętuje go, a następnie powtarza.. Po chwili, zamiana ról.

Pozdrawiam. Anna Jucha.