Terapia pedagogiczna-rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
Dn. 13.04.2021r. Gr. IV, VI.
Cel: rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.
Temat ,,Wiosna na wsi”
1.Zabawa ruchowa ćwicząca koordynację słuchowo - ruchową ,,Jakie to zwierzę?”.
https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ
Dziecko słucha dźwięków wydawanych przez zwierzę, nazywa je i wskazuje na obrazku.
https://pomoceterapeutyczne.com/images/zwierzeta_na_wsi_plansza.jpg
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2019/05/ZwierzetaNaWsi.jpg
2.Ćw. w mowie, słuchu fonemowego.
Rodzicu poproś dziecko, żeby:
- właściwie ułożyło historyjki,
- opowiedziało ich treść,
- dokonało analizy i syntezy słuchowej sylabowej i głoskowej wyrazów tj.: krowa, kura, mleko, jajko, pisklę,
- ułożyło zdania z w/w wyrazami,
- przeliczyło wyrazy w zdaniach.
3.Ćwiczenia pamięci słuchowej ,,Posłuchaj, zapamiętaj i powtórz”
Rodzic podaje nazwy zwierząt (zaczynając od trzech, później cztery itd.), dziecko zapamiętuje i powtarza:
Kura, kogut, pisklę
Krowa, koń, koza, owca
4.Ćw. sprawności manualnej ,,Krowa” lub ,,Kura” – wycinanie po liniach obrazków z historyjki, układanie wg właściwej kolejności i naklejanie na karton.
Wykorzystanie historyjek z pkt 2.
Anna Jucha.