Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
Dn. 31.03.2021r. Gr. VI.
Cel: rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.
Temat ,,Wielkanoc”
1.Zabawa ruchowa ,,W wielkanocnym koszyczku”.
Dzieci słuchają dźwięków wydawanych przez zwierzęta z wielkanocnego koszyczka. Po usłyszeniu danego odgłosu ruchem naśladują usłyszane zwierzę.
https://www.youtube.com/watch?v=iabOUMy59Fo
https://www.youtube.com/watch?v=QpBve-Jhy1k
https://www.youtube.com/watch?v=xBi6gCv3E0g
https://www.youtube.com/watch?v=r-ZzOQK6u3E
2.Ćw. percepcji słuchowej, koordynacji słuchowo - wzrokowo – ruchowej.
- ,,Odtwórz odgłosy zwierza, tyle razy ile słyszysz klaśnięć”;
- ,,Posłuchaj, powiedz co wydaje te dźwięki” – pokaż na ilustracji
https://zsstany.com.pl/wp-content/uploads/2020/04/unnamed.jpg
https://polki.pl/foto/4_3_LARGE/baranek-wielkanocny-symbol-plodnosci-i-pokonania-zla-2431179.jpg
https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/4uwcon0wb0lg2-PL/image;s=644x461
3.Ćw. słuchu fonemowego.
- ,,Posłuchaj i wskaż zwierzę, którego nazwę usłyszysz wypowiedzianą z podziałem na sylaby”;
- ,,Podziel na sylaby nazwę wskazanego zwierzęcia”;
- ,,Posłuchaj wyrazów – nazw zwierząt i podnieś rękę , gdy usłyszysz wskazaną sylabę” np.: kur - ; ku -; za -; ba - ; pi - ; świę – i.in.
- Na jaką głoskę
- zaczyna się nazwa wskazanego elementu koszyczka wielkanocnego;
- kończy się nazwa wskazanego elementu koszyczka wielkanocnego;
- jaką głoskę słychać w środku wyrazu.
- Ćw. sprawności manualnej narysuj i dowolnie ozdób pisankę wielkanocną. Ułóż o niej zdanie i dokonaj analizy sylabowej i głoskowej każdego wyrazu w tym zdaniu.
Anna Jucha.