Nasz temat na dziś to: „ Barwa ochronna”
1.Zabawa dydaktyczna ,,O jakim owadzie mówię?”
Rodzic opisuje postać owada: biedronki, pszczoły, ślimaka, żabki i in. a na końcu motylka. Zadaniem dziecka jest rozpoznać owada po opisie słownym .
2.Oglądanie obrazków mniszka lekarskiego w trzech stadiach: pączek, kwiat, dmuchawiec; ułożonych w złej kolejności.
Rodzicu, poproś dziecko, żeby ułożyło obrazki we właściwej kolejności. Nazwij kwiata i powiedz, że ten kwiatek odegrał wielką rolę w naszym opowiadaniu o przygodzie psa Lalusia.
https://mk0surojadekcomjdqg4.kinstacdn.com/wp-content/uploads/mniszek-lekarski-2.jpg
https://life-in-the-gym.pl/wp-content/uploads/2014/08/mniszek-lekarski.png
https://cdn.pixabay.com/photo/2019/05/22/22/11/dandelion-4222676_960_720.jpg
3.Historyjka obrazkowa ,,Przygoda psa Lalusia na łące”
Dziecko ogląda obrazki z Kart pracy s. 16. Następnie próbuje samo opowiedzieć co się na nich dzieje. Rodzic może zadawać pomocnicze pytania:
- co się dzieje na pierwszym obrazki?,
- co robi mama z córką?
- co robi pies?
- co dzieje się na kolejnym obrazku?
- co robią mama z Lolą i pies?
- jaki kolor ma motyl?,
- co stało się na ostatnim obrazku?
4.Informacja rodzica o barwach ochronnych ptaków, owadów i zwierząt
Rodzic wyjaśnia, że to, że żółty motyl usiadł na żółtym mniszku lekarskim i był niewidoczny, nazywamy barwą ochronną. Tak ukrywają się zwierzęta przed drapieżnikami.
5.Zabawa ruchowa ,,Motylkiem jestem”.
Dziecko – motyl fruwa po pokoju ( łące) przy dźwiękach dowolnej muzyki. Przerwa w muzyce, motyl kuca – siada na kwiatku. Powrót muzyki – motyl fruwa nad łąką.
6.,,Na łące” – kolorowanie, wydzieranie, wykonanie płaskorzeźby z plasteliny dowolnego owada lub kwiatka (maka, chabra, stokrotki, rumianka i in. wg wyboru i zainteresowania dziecka).
Życzę miłego dnia. Pani Ania