Nasz temat na dziś to: "Echo niesie się po lesie”
1.Zapraszam Was do zabaw ruchowych do muzyki nawiązującej do spacerów po lesie.
https://www.youtube.com/watch?v=EFOgX1wiK3Q
2.Zabawa słowna „ Powtórz słowo” doskonaląca umiejętność czytania ze zrozumieniem i koncentrację uwagi. Możecie zaprosić do zabawy rodzeństwo oraz rodziców. Dziecko rozpoczynające zabawę dostaje napisany na kartce wyraz, np. kot. Czyta go bezgłośnie i przekazuje na ucho rodzeństwu lub rodzicowi. Rodzeństwo albo rodzic mówi , jaki wyraz usłyszało a potem sprawdzają , czy zgadza się z wyrazem zapisanym na kartce. Miłej zabawy!!!.
3.Zapraszam Was do spaceru po lesie. Obejrzyjcie sobie film zachęcający do wycieczki po lesie.
https://www.youtube.com/watch?v=OPKWIj_ruxg
https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU&t=757s
4.Zachęcam Was do wysłuchania i zaśpiewania piosenki pt. „ Las”
https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4&t=14s
5.Wiersz pt. „ Ile głosów w lesie” autorki Pani Wiery Badalskiej.
Gdy się wsłuchasz w leśną ciszę,
tysiąc głosów możesz słyszeć:
śpiewa wilga, komar bzyka,
świerszczykowa gra muzyka,
strumień nuci swą piosenkę,
złota pszczoła leci z brzękiem,
szumią drzewa, dzięcioł stuka,
kukułeczka w gąszczu kuka.
Bąk kosmaty huczy basem,
mała żabka skrzeknie czasem.
Stuk!- O ziemię szyszka stuknie,
trzaśnie głośno gałąź sucha…
Tysiąc głosów w lesie słyszy,
Kto uważnie umie słuchać.
Możecie Państwo przy powtórnym czytaniu wiersza, poprosić dzieci, żeby naśladowały usłyszane dźwięki, np. te , które usłyszały w nagraniu odgłosów lasu, oraz występujące w wierszu : ku- ku, trr, bzz, cyk- cyk, czyk- czyk, szszsz…, stukanie dzięciola, trach- trach, ćwir, ćwir, drr, trr itp.
https://www.youtube.com/watch?v=19Czl58l7iU
6.Na zakończenie wykonajcie pracę plastyczną na temat Lasu. Możecie to zrobić według Waszego pomysłu. Możecie narysować Las i pokolorować farbami, możecie narysować i pokolorować zwierzęta występujące w lesie, wybierając jedno zwierzę, wszystko zależy od Waszych pomysłów. Wykonajcie również zadanie w KP4 ( zad. 1 s.61) doskonalące umiejętność składania wyrazów w zdanie i utrwalanie poznanych liter. Miłej Zabawy!!!
E. Niewęgłowska
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować",
dobiegły końca. W celu przeprowadzenia ewaluacji z realizacji programu, proszę o wypełnienie ankiety przez rodzica i testu uzyskanych umiejętności przez dziecko, oraz przesłanie ich na adres e-mail: dorotagajewiczp4@gmail.com w postaci zdjęć lub plików do dnia 15.06.2020r. Informacje uzyskane na podstawie badania w/w dokumentów posłużą nam jako informacja zwrotna na temat realizacji programu i innowacji w Przedszkolu nr 4.
Ankieta dla rodziców - Uczymy dzieci programować.pdf [.pdf, 115.49 kB]
Test dla dziecka - Uczymy dzieci programować.pdf [.pdf, 2.09 MB]
Dziękuję i pozdrawiam,
Aleksandra Kasierska