Nasz temat na dziś to: "Emocje-co to takiego"
Witajcie dzieciaki w nowym tygodniu. Poznamy co to są emocje.
https://www.youtube.com/watch?v=LT7x1CRslR8 O emocjach
https://www.youtube.com/watch?v=yfM-p2u4B3g Jak czuje się miś
https://www.youtube.com/watch?v=-5uu3wXe1_U witajcie emocje
1.„Emocje”– diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania. Dziecko rzuca kostką, a liczba, która wypadnie wskazuje numer zagadki. Rodzic czyta zagadkę, a dziecko odgaduje wyraz i głoskuje. Rodzic zapisuje odgadnięte wyrazy w odpowiednich kratkach . Po odgadnięciu i zapisaniu wszystkich wyrazów wspólnie odczytują hasło.
- kostka
1. Służy do mierzenia czasu.
2. Budynek, w którym mieszkamy.
3. Żółty owad w czarne paski.
4. Następuje po dniu.
5. Polska to nasz…
6. Kolorowe do rysowania.
Krzyżówka [.docx, 14.08 kB]
Pytania do dzieci:
Jakie hasło powstało? Co ono oznacza? Czym są emocje? Jakie emocje znacie?
2.Zapisujemyna dużym arkuszu papieru wszystkie nazwy emocji podane przez dziecko. Czytamy wyrazy, a dziecko wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w każdym wyrazie. Obrazki na stronie grupy.
- duży arkusz papieru, flamaster
3.„Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice. Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za pomocą mimiki. Dziecko odgadują jej nazwę. Potem następuje zmiana ról.
4.„Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem karty pracy19b.
- KP4.19b
5.„Miłe czy nie?” – podział na emocje pozytywne i negatywne (miłe i niemiłe). Zaznaczenie kolorem czarnym emocji niemiłych, a żółtym – miłych.
6.„Emocjonalny autoportret” – zajęcia plastyczne. Dziecko rzuca kostką, na której ściankach znajdują się obrazki emocji: smutny, radosny, zawstydzony, przestraszony, zaskoczony, rozgniewany. Następnie na wydrukowanych konturach twarzy rysują mimikę, którą wylosowali.
- kontury twarzy, kredki, kostka z nazwami emocji (Plik pdf do wycięcia i sklejenia)
Zabawy z kostką:
Kiedy ostatni raz czułem. Dziecko rzuca kostką a potem musi powiedzieć kiedy ostatni raz czuło daną emocję i jak sobie z nią poradziło.
Emocje w ciele. Dziecko musi wyrazić emocje za pomocą części ciała, a nie twarzy, a rodzic odgaduje nazwę emocji.
Trzy sposoby. Po wyrzuceniu emocji dziecko musi podać sposób radzenia sobie z nią (gdy jest negatywna) lub co ją u niego wywołuje (gdy jest pozytywna).
7.„Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu, praca z kartą pracy19a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilku- elementowego.
- KP4.19a
8.„Moje emocje” – malowanie farbami przy Sonacie Księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami). Po zakończeniu pracy dzieci oglądają obrazy i na ich podstawie zgadują, jaki nastrój namalowały. https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA
- kartki, farby, CD
9.„Zabawa relaksacyjna. Dziecko leży, słuchając Sonaty księżycowej i wykonuje polecania: rysuje palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.
10.Aktywne słuchanie muzyki – najpierw włączamy Sonatę księżycową L. van Beethovena. Dziecko i rodzic trzymają kocyk, na którym znajdują się małe piłeczki. Poruszają kocykiem bardzo delikatnie przy spokojnej muzyce. Nagle zmieniamy utwór na Taniec z szablami A. Chaczaturiana https://www.youtube.com/watch?v=aNh2wtSM8yk , a dziecko zaczyna mocno i gwałtownie poruszać chustą, aż wszystkie piłeczki spadną na podłogę. Dziecko zbiera piłeczki, a zabawa trwa dalej.
- kocyk, piłeczki
11.„Podróż do krainy: radości, szczęścia i uśmiechu” – zabawa dramowa. Dziecko tańczy przy muzyce. Gdy muzyka ucichnie, zatrzymuje się w krainie emocji i przedstawia mimiką, gestem różne uczucia i emocje. Można wykorzystać piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4 Jeśli jesteś dziś szczęśliwy.
12.Zabawa manipulacyjna. Dziecko z figur geometrycznych, klocków, drucików kreatywnych układa twarze przedstawiające różne emocje. Do wyboru emocji można użyć kostki z poprzedniej zabawy.
- figury geometryczne, kostka z nazwami emocji.
13. Dla chętnych dzieci https://www.youtube.com/watch?v=dUYhFXsJQvg zabawy z łyżkami emocje.
Kolorowankihttps://pixabay.com/pl/photos/rysunek-emocje-dziecko-twarz-4522856/
"MATEMATYKA W OBIEKTYWIE"
Matematyka jest elementem naszego codziennego życia. Już od najmłodszych lat dziecko zderza się z matematyką np. w sklepie -ważenie, liczenie, na ulicy –figury geometryczne, środowisko –bloki, domy –bryły geometryczne itd. Dlatego naturalną rzeczą jest kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci już od najmłodszych lat. Rozwijając zainteresowania matematyczne wśród naszych wychowanków Przedszkole nr 4 w Łęczycy ma zaszczyt zaprosić dzieci i ich rodziców do udziału w matematyczno - fotograficznym konkursie pt. ”Matematyka w obiektywie” Informacje na temat konkursu znajdują się na stronie naszego przedszkola w zakładce "Dla Rodziców".
Życzę wesołej zabawy. Pani Dorota.