Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Emocje-co to takiego"

Witajcie dzieciaki w nowym tygodniu. Poznamy co to są emocje. 

https://www.youtube.com/watch?v=LT7x1CRslR8  O emocjach

 https://www.youtube.com/watch?v=yfM-p2u4B3g  Jak czuje się miś

https://www.youtube.com/watch?v=-5uu3wXe1_U  witajcie emocje

1.„Emocje”– diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania. Dziecko rzuca kostką, a liczba, która wypadnie wskazuje numer zagadki. Rodzic czyta zagadkę, a dziecko odgaduje wyraz i głoskuje. Rodzic zapisuje odgadnięte wyrazy w odpowiednich kratkach . Po odgadnięciu i zapisaniu wszystkich wyrazów wspólnie odczytują hasło.

  • kostka

1. Służy do mierzenia czasu.
2. Budynek, w którym mieszkamy.
3. Żółty owad w czarne paski.
4. Następuje po dniu.
5. Polska to nasz…
6. Kolorowe do rysowania.

Krzyżówka [.docx, 14.08 kB]

 Pytania do dzieci:

Jakie hasło powstało? Co ono oznacza? Czym są emocje? Jakie emocje znacie?

2.Zapisujemyna dużym arkuszu papieru wszystkie nazwy emocji podane przez dziecko. Czytamy wyrazy, a dziecko wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w każdym wyrazie. Obrazki na stronie grupy.

  • duży arkusz papieru, flamaster

3.„Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice. Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za pomocą mimiki. Dziecko odgadują jej nazwę. Potem następuje zmiana ról.

4.„Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem karty pracy19b.

  • KP4.19b

5.„Miłe czy nie?” – podział na emocje pozytywne i negatywne (miłe i niemiłe). Zaznaczenie kolorem czarnym emocji niemiłych, a żółtym – miłych.

6.„Emocjonalny autoportret” – zajęcia plastyczne. Dziecko rzuca kostką, na której ściankach znajdują się obrazki emocji: smutny, radosny, zawstydzony, przestraszony, zaskoczony, rozgniewany. Następnie na wydrukowanych konturach twarzy rysują  mimikę, którą wylosowali.

  • kontury twarzy, kredki, kostka z nazwami emocji (Plik pdf do wycięcia i sklejenia)

Zabawy z kostką:

Kiedy ostatni raz czułem. Dziecko rzuca kostką a potem musi powiedzieć kiedy ostatni raz czuło daną emocję i jak sobie z nią poradziło.

Emocje w ciele. Dziecko musi wyrazić emocje za pomocą części ciała,  a nie twarzy, a rodzic odgaduje nazwę emocji.

Trzy sposoby. Po wyrzuceniu emocji dziecko musi podać sposób radzenia sobie z nią (gdy jest negatywna) lub co ją u niego wywołuje (gdy jest pozytywna).

7.„Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu, praca z kartą pracy19a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilku- elementowego.

  • KP4.19a

8.„Moje emocje” – malowanie farbami przy Sonacie Księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami). Po zakończeniu pracy dzieci oglądają obrazy i na ich podstawie zgadują, jaki nastrój namalowały. https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA

  • kartki, farby, CD

9.„Zabawa relaksacyjna.  Dziecko leży, słuchając Sonaty księżycowej i wykonuje polecania: rysuje palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.

10.Aktywne słuchanie muzyki – najpierw  włączamy Sonatę księżycową L. van Beethovena. Dziecko i rodzic trzymają kocyk, na którym znajdują się małe piłeczki. Poruszają kocykiem bardzo delikatnie przy spokojnej muzyce. Nagle  zmieniamy utwór na Taniec z szablami   A. Chaczaturiana https://www.youtube.com/watch?v=aNh2wtSM8yk , a dziecko zaczyna mocno i gwałtownie poruszać chustą, aż wszystkie piłeczki spadną na podłogę. Dziecko zbiera piłeczki, a zabawa trwa dalej.

  • kocyk, piłeczki

11.„Podróż do krainy:  radości, szczęścia i uśmiechu” – zabawa dramowa. Dziecko tańczy  przy muzyce. Gdy muzyka ucichnie, zatrzymuje się w krainie emocji i przedstawia mimiką, gestem różne uczucia i emocje. Można wykorzystać piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4   Jeśli jesteś dziś szczęśliwy.

12.Zabawa manipulacyjna. Dziecko z figur geometrycznych, klocków, drucików kreatywnych układa twarze przedstawiające różne emocje. Do wyboru emocji można użyć kostki z poprzedniej zabawy.

  • figury geometryczne, kostka z nazwami emocji.

13. Dla chętnych dzieci https://www.youtube.com/watch?v=dUYhFXsJQvg zabawy z łyżkami emocje.

Kolorowankihttps://pixabay.com/pl/photos/rysunek-emocje-dziecko-twarz-4522856/

"MATEMATYKA W OBIEKTYWIE"                                

Matematyka jest elementem naszego codziennego życia. Już od najmłodszych lat dziecko zderza się z matematyką np. w sklepie -ważenie, liczenie, na ulicy –figury geometryczne, środowisko –bloki, domy –bryły geometryczne itd. Dlatego naturalną rzeczą jest kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci już od najmłodszych lat. Rozwijając zainteresowania matematyczne wśród naszych wychowanków Przedszkole nr 4 w Łęczycy ma zaszczyt zaprosić dzieci i ich rodziców do udziału w matematyczno -  fotograficznym konkursie  pt. ”Matematyka w obiektywie” Informacje na temat konkursu znajdują się na stronie naszego  przedszkola w zakładce "Dla Rodziców".

Życzę wesołej zabawy. Pani Dorota.