Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Gdzie słychać muzykę"

Witam wszystkich serdecznie. Jak myślicie, gdzie jaszcze oprócz filharmonii można usłyszeć muzykę?

1.„Gdzie można usłyszeć muzykę?”– podawanie pomysłów.

 Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera) Można podsunąć dziecku również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, Internet, koncerty plenerowe itd.

Przydatny link:

,,Kultura od kuchni opera” https://www.youtube.com/watch?v=FQ7GEspwI8c

2.„Śpiewamy jak w operze” – naśladowanie przez dziecko mimiką, gestem i ruchem dowolnego utworu operowego.

Dziewczynki: https://www.youtube.com/watch?v=nvOT3LoB9GI głos kobiecy sopran.

Chłopcy: https://www.youtube.com/watch?v=mUYhIUlHX70głos głos męski bas.

3.Praca z kartą pracy18 – doskonalenie koordynacji wzrokowo–ruchowej, percepcji słuchowej i wzrokowej, zdolności grafomotorycznych, dekodowanie, łączenie dźwięku z ilustracją

  • KP4.18

4.„Jak zapisać muzykę?” – burza mózgów, zapoznanie dziecka z nutami i pięciolinią.

 Czy da się zapisać muzykę? Dziecko dzieli się swoją wiedzą. Prezentacja ilustracji nut i pięciolinii (na stronie grupy).

5.„Co to za linie?” – zapoznanie z pięciolinią, przeliczanie linii.  Duży rysunek pięciolinii. Dziecko przelicza linie (od dołu) wymienia ich liczbę. Rodzic tłumaczy do czego one służą.

6.„Pięciolinia”zabawa ruchowa z wprowadzeniem gamy. Na dywanie  rozkładamy pięć skakanek lub kawałków sznurka. Układamy na nich koła( np. wycięte z papieru) jak w gamie. Wyjaśniamy, że gdy nutka leży nisko, jej dźwięk jest niski, gdy wysoko – wysoki.  Skaczemy kolejno do każdego koła i  śpiewamy gamę. Następnie  dziecko skacze i powtarza dźwięki.

  • skakanki, koła z papieru

Przydatne linki:https://www.youtube.com/watch?v=acLiPWPrPiE   „Alfabet muzyczny gama”

7.„Nutki”–zabawa utrwalająca znajomość liczebników porządkowych. Dziecko otrzymuje  kilka karteczek z nutami. Ustawia je na pięciolinii wg instrukcji, np. pierwsza nuta  na trzeciej linii, druga nuta na piątej linii, trzecia nuta na drugiej linii. Itp.

  • karteczki z nutami

8.Zabawy matematyczne z wykorzystaniem kostek domina. (obrazki na stronie grupy)

  1. Pierwsza zabawa będzie polegała na ułożeniu karteczek z wartościami od 0 do 9. Dziecko odszukuje odpowiednich kamieni domina i dokłada je do karteczek, tak aby suma oczek na kamieniu domina była równa wartości zapisanej na karteczce.
  2. Druga zabawa polega na wypisaniu na kartce kilku działań matematycznych np. 1+3=… dziecko próbuje dopasować do tych działań właściwe kamienie domina
    9.Swobodny taniec przy muzyce klasycznej dla dzieci.https://www.youtube.com/watch?v=_13uTOdqN-E
    10.Zabawa plastyczna
    https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara gitara z opakowania po chusteczkach higienicznych.
    11.,,Jestem muzykantem konszabelantem”- zabawa inscenizowana przy piosence. Akompaniament za pomocą własnego ciała (tupanie, klaskanie) https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

Życzę miłej zabawy z rodzicami. Pani Dorota.