Nasz temat na dziś to: „Góralskie liczenie” – ćwiczenia w liczeniu. Poszerzamy wiedzę o górach.
Informacja !
Szanowni Rodzice 17.06.2020r. tj. środa od godziny 900 odbędzie się dodatkowa sesja zdjęciowa do tablo.
Serdecznie zapraszam.
Witajcie!
- Zacznijmy od zabawy. Połóżcie się na plecach na dywanie, a twarz przykryjcie chusteczką higieniczną- rozłożoną. Próbujcie oddychając unosić chusteczkę powietrzem z ust. Powtórzcie ćwiczenie kilka razy.
- poćwiczcie również oddychanie robiąc bańki mydlane lub bulgotanie wykorzystując kubek z wodą mineralną i słomkę.
- Wykorzystując mapę Polski odszukajcie na niej góry. Określcie jakim kolorem są one na mapie oznaczone. Zapamiętajcie nazwy kilku pasm. Pomogą Wam w tym Rodzice.
- Przygotujcie dowolnie wybrane przez siebie liczmany oraz kartoniki z liczbami i znakami + - =
Wykonajcie następujące zadanie, każde zadanie wykonajcie liczmanami i zapiszcie odpowiednim równaniem. Pamiętajcie, że równanie to zapisywanie działań matematycznych. Jeśli odsuwam to „-‘’ , jeśli dokładam to „+”, a wynik to „=”.
Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi –
ile owiec w zagrodzie śpi?
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi –
ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
cztery czarne owce
i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?
- Wykonajcie techniką papieroplastyki pracę pt. „Góry”. Pogniecioną kartkę pomalujcie farbami plakatowymi tak, aby przypominała pasmo górskie, następnie naklejcie ją na karton z bloku technicznego. U podnóża góry namalujcie drzewa.
Zadanie:
1.Posłuchajcie utworów muzycznych z regionów górskich
https://www.youtube.com/watch?v=02zTphC6Bvs
2.Poćwiczcie czytanie tekstu na stronie 92-93 (Nowe przygody Ady i Olka )
Powodzenia Dorota Siuda
J.angielski- zagrajcie w gry interaktywne z Play Box 3 z tematu „Jedziemy w świat” – lekcje 3, 4,5,6,7,8.Posłuchajcie historyjki, piosenki „ At the crossing” oraz rymowanki „Wheels,wheels on the road”. Wykonajcie do końca wszystkie zadania z książki, uzupełnijcie brakujące strony. Bye, bye Pani Ola.