Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Kiedy za oknem pada wiosenny deszcz"

Temat: Gdy za oknem pada wiosenny deszcz

  1. Zabawa z parasolem. Do piosenki " Maszeruje Wiosna"

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Bierzemy Parasol i w rytm piosenki maszerujemy, gdy usłyszymy refren rozkładamy parasol i przykucamy . Powtarzamy tą zabawę do zakończenia piosenki.

  1. Zabawa konstrukcyjna " Budujemy Zamek". Budujemy zamek z Naszych ulubionych klocków.

Wiem ,że bardzo lubicie takie zabawy. Pewnie się domyślacie jaką poznamy dziś literkę. Na jaką literę zaczyna sie Wasza budowla. Co zbudowaliście?.

  1. Wierszyk E. Szelburg- Zarembina " Zamiast słuchać bajek"

Zamiast słuchać bajek

mówionych wieczorem

chodź ze mną tą dróżką,

co biegnie pod borem.

Zaprowadzę Ciebie do takiego miasta,

gdzie są domy z cukru,

a ulice z ciasta!

Zaprowadzę Ciebie w taki kraj daleki,

gdzie mlekiem i miodem

płyną wszystkie rzeki

Zaprowadzę Ciebie

do takiej księżniczki,

co ma własny zamek

i złote trzewiczki!

Jeśli będziesz grzeczny

Przed zamkiem na błoniu

Pozwoli Ci jeździć

Na prawdziwym koniu

 Po wysłuchaniu wiersza porozmawiajcie  Państwo z dziećmi na temat tego, czy dzieci chciałyby znaleźć się w takim słodkim kraju jak w wierszu, zapytajcie czy znają dzieci bajki , w których występują zamki?

4.Zabawa ruchowa " Budujemy Zamek". Potrzebne Nam będą klocki i 2 krzesła. Krzesła ustawiamy w niewielkiej odległości od siebie a klocki stawiamy w pudełku pośrodku krzeseł.. Rodzic wystukuje rytm np. tupiąc i licząc np. do sześciu . a dziecko w tym czasie bierze klocki z pudełka i układa tyle ile zdąży na 1 krześle, do momentu , aż rodzic przestanie liczyć. Potem następuje zmiana , rodzic bierze klocki z pudelka i ustawia na drugim krześle, a dziecko liczy. Zabawa trwa do czasu , aż wszystkie klocki z pudełka zostaną wyłożone. Klocki układamy dowolnie w kształcie zamku.

  1. Po zabawie zapoznamy się ze znakiem graficznym litery Z. Pokażcie Państwo dzieciom ten znak graficzny w Naszych Kartach pracy nr 3 str.64. Zapytajcie z czym im się kojarzy?, dzieci zawsze mają mnóstwo pomysłów i bardzo lubią zabawę w skojarzenia.

Dzieci rysują tą literę palcami w powietrzu i na dywanie. Świetnie im to wychodzi, prawda?.

Tak robimy w Przedszkolu , więc dzieci wspaniale sobie z tym radzą. Pobawmy się z dziećmi zadając pytania jakie jeszcze znają wyrazy , gdzie słychać głoskę Z np. Zebra, zabawy, zając itd. Możemy przypomnieć dzieciom , ze głoski słyszymy, natomiast litery piszemy i widzimy. Na zakończenie do wykonania karta pracy  nr 3 ( str.63).

6.Nie zapominamy o j.angielskim . Utrwalamy słownictwo związane z pogodą : sunny, windy, rainy ,cloudy. Włącz dziecku piosenkę z kanału You tube celem utrwalenia słówek, zaproponuj dziecku, żeby pokazywało stany pogody, tak jak potrafi. https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 Życzę miłej zabawy. See you soon!!Bye,bye  A.Kasierska

Miłej Zabawy!

Ewelina Niewęgłowska