Nasz temat na dziś to: "Kiedy za oknem pada wiosenny deszcz"
Temat: Gdy za oknem pada wiosenny deszcz
- Zabawa z parasolem. Do piosenki " Maszeruje Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Bierzemy Parasol i w rytm piosenki maszerujemy, gdy usłyszymy refren rozkładamy parasol i przykucamy . Powtarzamy tą zabawę do zakończenia piosenki.
- Zabawa konstrukcyjna " Budujemy Zamek". Budujemy zamek z Naszych ulubionych klocków.
Wiem ,że bardzo lubicie takie zabawy. Pewnie się domyślacie jaką poznamy dziś literkę. Na jaką literę zaczyna sie Wasza budowla. Co zbudowaliście?.
- Wierszyk E. Szelburg- Zarembina " Zamiast słuchać bajek"
Zamiast słuchać bajek
mówionych wieczorem
chodź ze mną tą dróżką,
co biegnie pod borem.
Zaprowadzę Ciebie do takiego miasta,
gdzie są domy z cukru,
a ulice z ciasta!
Zaprowadzę Ciebie w taki kraj daleki,
gdzie mlekiem i miodem
płyną wszystkie rzeki
Zaprowadzę Ciebie
do takiej księżniczki,
co ma własny zamek
i złote trzewiczki!
Jeśli będziesz grzeczny
Przed zamkiem na błoniu
Pozwoli Ci jeździć
Na prawdziwym koniu
Po wysłuchaniu wiersza porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat tego, czy dzieci chciałyby znaleźć się w takim słodkim kraju jak w wierszu, zapytajcie czy znają dzieci bajki , w których występują zamki?
4.Zabawa ruchowa " Budujemy Zamek". Potrzebne Nam będą klocki i 2 krzesła. Krzesła ustawiamy w niewielkiej odległości od siebie a klocki stawiamy w pudełku pośrodku krzeseł.. Rodzic wystukuje rytm np. tupiąc i licząc np. do sześciu . a dziecko w tym czasie bierze klocki z pudełka i układa tyle ile zdąży na 1 krześle, do momentu , aż rodzic przestanie liczyć. Potem następuje zmiana , rodzic bierze klocki z pudelka i ustawia na drugim krześle, a dziecko liczy. Zabawa trwa do czasu , aż wszystkie klocki z pudełka zostaną wyłożone. Klocki układamy dowolnie w kształcie zamku.
- Po zabawie zapoznamy się ze znakiem graficznym litery Z. Pokażcie Państwo dzieciom ten znak graficzny w Naszych Kartach pracy nr 3 str.64. Zapytajcie z czym im się kojarzy?, dzieci zawsze mają mnóstwo pomysłów i bardzo lubią zabawę w skojarzenia.
Dzieci rysują tą literę palcami w powietrzu i na dywanie. Świetnie im to wychodzi, prawda?.
Tak robimy w Przedszkolu , więc dzieci wspaniale sobie z tym radzą. Pobawmy się z dziećmi zadając pytania jakie jeszcze znają wyrazy , gdzie słychać głoskę Z np. Zebra, zabawy, zając itd. Możemy przypomnieć dzieciom , ze głoski słyszymy, natomiast litery piszemy i widzimy. Na zakończenie do wykonania karta pracy nr 3 ( str.63).
6.Nie zapominamy o j.angielskim . Utrwalamy słownictwo związane z pogodą : sunny, windy, rainy ,cloudy. Włącz dziecku piosenkę z kanału You tube celem utrwalenia słówek, zaproponuj dziecku, żeby pokazywało stany pogody, tak jak potrafi. https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
Życzę miłej zabawy. See you soon!!Bye,bye A.Kasierska
Miłej Zabawy!
Ewelina Niewęgłowska