Nasz temat na dziś to: "„Kogut pieje, kurka gdacze”-zagadki o zwierzętach domowych i tym podobne sprawy
„Kogut pieje, kurka gdacze”-zagadki o zwierzętach domowych i tym podobne sprawy.
Dzień Dobry Wszystkim
- Przygotujcie niepotrzebną gazetę, będzie ona potrzebna do zabawy.
- biegajcie z gazetą w dowolnych kierunkach, na sygnał Rodzica i hasło burza, przyjmijcie dowolną pozycję i ukryjcie się pod gazetą
- stańcie w rozkroku trzymając gazetę oburącz, w skłonie w przód wymachujcie nią w przód i tył. Wyprostujcie się i potrząsajcie gazetą w górze.
- wykonajcie klęk podparty, dłonie ułóżcie na gazecie, a palce skierujcie do wewnątrz próbujcie dotknąć brodą gazetę zginając ręce w łokciach.
- leżąc przodem unieście gazetę trzymaną za końce (oderwane łokcie od dywanu) i dmuchając na gazetę wprawiajcie ją w ruch.
- zwińcie gazetę w rulonik – skaczcie przez nią w przód i tył oraz na boki.
- trzymając rulonik oburącz przełóżcie przez niego jedną nogę i ćwiczcie stanie jednonóż .
- połóżcie gazety jedną z prawej i jedną z lewej strony. Usiądźcie w siadzie skrzyżnym i szybko zróbcie kulki jednocześnie zgniatając obie gazety.
Zabawy można powtarzać wiele razy.
- Poproście, aby Rodzice przeczytali wam zagadki, spróbujcie odgadnąć o kim mowa
Lubi głośno gdakać,
Kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. (kura)
Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek,
„Chrum, chrum – głośno woła – kto jedzenie da?” (świnka)
Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają. (krowy)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa? (kaczka)
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie. (kogut)
- spróbujcie z rozsypanki literowej ułożyć wyrazy, które są odpowiedzią na zagadki.
- Wykonajcie zadanie ze str. 4 i 5 (ks.cz.4)
- Spróbujcie sami ułożyć zagadkę o dowolnym zwierzęciu domowym i zadajcie ją Rodzicom.
Zadanie:
- Wykonajcie ćwiczenia ze str. 64, 65 i 68 w książce „Litery i liczby”
- Wytnijcie historyjkę o pisklęciu (karta D z tekturowej teczki plastycznej) i ułóżcie ją we właściwej kolejności, można nakleić ją po ułożeniu na karton.
Nie zapominamy o j.angielskim. Zapoznajemy dzieci z nazwami wybranych zwierząt wiejskich:
dog-pies
cat (kat)-kot
rabbit -królik
chicken (cziken)-kurczak
duck(dak)-kaczka
cow(kał)-krowa
horse(hors)-koń
pig-świnia
sheep(szip)-owca
goat (gout)-koza
Przy nazywaniu każdego zwierzątka pokażcie dziecku jego wygląd na obrazku. Możecie również puścić dziecku odgłos wybranego zwierzaka, a ono niech powtarza jego nazwę. Pobawcie się teraz w zabawę naśladowczą-Wy wymieniacie nazwę zwierzątka a dziecko je naśladuje ruchem i głosem. Wejdźcie na stronę internetową www.englishplaybox w zakładkę Play Box 3, w temacie „Na wsi” znajdziecie piosenkę „On the farm”. Posłuchajcie z dzieckiem tej piosenki, zachęcajcie dziecko, żeby wskazywało na obrazkach zwierzęta, które pojawiły się w piosence. Bye,bye A. Kasierska
Udanej zabawy. Dorota Siuda
Szanowni Rodzice
W półeczkach Państwa dzieci znajdziecie również książki do zabawy w kodowanie. Ćwiczenia w niej wykonywane będą koordynowane przez Panią D. Gajewicz wskazanymi przez nią linkami.
Zadanie dodatkowe: Państwa dzieci z pewnością pamiętają zabawy z matą do kodowania, można pobawić się również w kodowanie na dywanie w domu. Wystarczy że pobierzecie poniższy scenariusz i wydrukujecie Państwo potrzebne elementy do zabawy (można realizować wybrane zadania). Moje słodziaki czyli mądre PRALINY pokażcie Rodzicom, że to nie jest trudne.
Scenariusz zabaw z elementami kodowania [.pdf, 4.38 MB]
Pozdrawiam i życzę owocnej zabawy. Pani Dorota Gajewicz :)