Nasz temat na dziś to: "Łąka"
Witajcie kochani w kolejnym tygodniu naszych zabaw. Tematem przewodnim na kilka najbliższych dni będzie - „Łąka”. Na początek potańczymy z Moniką Kluza:
„Wiosna, wiosna urodziły się motyle”https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk – zabawa muzyczno-ruchowa . Dziecko -motyl tańczy zgodnie z podaną choreografią. Do tańca można wykorzystać również chusty, szarfy bądź gazety (jako skrzydła motyla).
„Wiosenny kwiat ” – zabawa plastyczno-techniczna. Dziecko dostaje podstawowe figury geometryczne z karty z Wycinanki Tropiciele nr 3, 4, 5, 6. Wypycha figury i układa z nich dowolny kwiat. Po skończonej zabawie figury geometryczne proszę włożyć np. do koperty , będziemy z nich korzystać podczas wielu zabaw.
Łąka – uważne słuchanie wiersza M. Buczkówny.
Na łąkę trzeba iść rano
Kiedy jeszcze jest rosa –
Cichutko przystanąć
I słuchać
Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa
Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu –
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatem
I zapytać jak mu na imię.
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
O jakim miejscu była mowa w wierszu?;
Co można spotkać na łące?;
Kto mieszka na łące?;
Dlaczego należy się tam zachowywać cichutko?.
Wycieczka na pobliską łąkę w celu obserwacji życia na łące. Proszę zwrócić uwagę dziecka na rośliny i zwierzęta (np. trawa, jaskier, rumianek, mlecz, niezapominajka, bocian, jaskółka, żaba, ślimak, biedronka, świerszcz, mrówka, pająk, kret, mysz, osa, motyl).
Alternatywą do wycieczki jest praca z ilustracją z Wielkiej Księgi Tropicieli str. 82 i 83
Praca z ilustracją przedstawiającą wiosenną łąkę – R. prosi, aby dziecko uważnie przyjrzało się ilustracji i powiedziało, jakie miejsce przedstawia. Następnie nazwało zwierzęta i rośliny jakie występują na łące.
„Niezapominajki to są kwiatki z bajki” – zabawa rytmiczna z tekstem wiersza B. Ostrowskiej.
Niezapominajki
To są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
Patrzą żabim oczkiem.
Gdy się jedzie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie!”
Rodzic pokazuje różne możliwości wypowiadania wersów - dziecko mówi tekst w inny sposób, np.:
Wolno, wolno, wolno, wolno, szybko, szybko.
Szybko, szybko, szybko, szybko, wolno, wolno.
Wolno, wolno, szybko, szybko, wolno, wolno.
Osłuchanie z piosenką „Bal na łące”
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
Praca z K4., 5 – kolorowanie tulipana według kodu. Zadanie dodatkowe – przeliczanie kwiatów; kolorowanie tych, których jest więcej.
„Wiosenna łąka” – wykonanie pracy plastycznej farbami plakatowymi.
Dla chętnych Rodziców i dzieci!!!
Matematyka jest elementem naszego codziennego życia. Już od najmłodszych lat dziecko zderza się z matematyką np. w sklepie -ważenie, liczenie, na ulicy –figury geometryczne, środowisko –bloki, domy –bryły geometryczne itd. Dlatego naturalną rzeczą jest kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci już od najmłodszych lat. Rozwijając zainteresowania matematyczne wśród naszych wychowanków Przedszkole nr 4 w Łęczycy ma zaszczyt zaprosić dzieci i ich rodziców do udziału w matematyczno - fotograficznym konkursie pt. ”Matematyka w obiektywie”
Wszystkie informacje znajdziecie Państwo na stronie naszego przedszkola w zakładce „Dla Rodziców”
Pozdrawiam cieplutko i życzę miłej zabawy. Pani Dorota.