Nasz temat na dziś to: "Na łące"
Zabawy rytmiczne, muzyczne, słowne i matematyczne przy treści podanego wiersza.
Potrzebne będą : kolorowy papier , bibuła lub kolorowy papier toaletowy, patyczki do szaszłyków, albo inne, klej, taśma klejąca. Z youtube melodie: polki, walczyka, akompaniament do podskoku.
Przebieg: najpierw wycinamy z papieru symbole:
-czerwone kółeczka, to biedronki, żółte, pszczółki, zielone większe owalne, to świerszcze. (można je wyciąć razem z dzieckiem), ilość dowolna, po kilka sztuk. Kwiatki podobnie- różowe kółka-stokrotki, fioletowe-bratki.( można również wydrukować)
1. ZACZYNAMY,(Rodzic czyta, a dziecko układa dowolną ilość odpowiednich kółeczek przed sobą)
Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wesołej poleczki.
Dylu, dylu, już grają,
A pszczółeczki bzykają,
Lecąc z kwiatka na kwiatek
Tu stokrotka, tam bratek.
A trzy małe biedronki,
Nie chcą tańczyć tej polki
I czekają na walca, aby tańczyć na palcach.
2. Gdy już mamy ułożoną dowolną ilość różnych kółeczek na stole , przechodzimy do zabaw matematycznych. Rodzic układa zadania tekstowe, a dziecko rozwiązuje, układając kółka a pod spodem znaki matematyczne np.:
- Na łące było 5 świerszczy, przyfrunęły jeszcze 3, ile było razem? (zadanie na dodawanie)
- Na kwiatku siedziały 3 pszczoły, obok nich usiadły dwie biedronki, jakich owadów było więcej? Dziecko manipulując kółeczkami szuka odpowiedzi i podaje właściwą ilość
- Na liściu siedziały 4 biedronki, dwie odleciały, ile zostało?
- W ulu było 8 pszczół, 6 poleciało na łąkę, ile pozostało? (zadanie na odejmowanie) OOOOOOOOO - 6 z tych kół odkładamy na bok,
Ilość zadań może być dowolna, zależnie od możliwości i chęci dzieci.
3. Czas na ruch: zabawa przy muzyce :Dziecko rozpoznaje słyszany rodzaj muzyki-polka, podskakujemy z nogi na nogę, walczyk – tańczymy na trzy. Tą zabawę możemy urozmaicić poprzez wykonanie wstęgi do ćwiczeń. Uzyskamy ją mocując do patyczka kawałek wstążki, bibuły lub papieru toal. I już dziecko trenuje gimnastykę artystyczną.
4. Zabawa rytmiczna do wiersza: Jeśli nie ma instrumentu typu bębenek, grzechotka, wykorzystujemy sztućce, pokrywki, garnki, czy pudełka. Rodzic mówi fragment (linijkę ) wiersza, a dziecko wystukuje rytm dzieląc na sylaby. Bardziej zainteresowane dzieci mogą wymyślać własne rytmy oraz melodię.
5. W dowolnej chwili możecie zrobić pracę plastyczną nt „Lato na łące” wybraną techniką
6. Po ukończonych zabawach w ramach relaksu proponuję wierszyk masażyk przy treści wiersza, który odpręża, a dzieci je uwielbiają ,dziecko leży na brzuchu, a rodzic masuje, po czym następuje zmiana ról. Podaję konkretne ruchy: mówiąc wiersz rysujemy na całej powierzchni pleców obydwoma rękami)
- słoneczko – całą dłonią masujemy kształt koła , palcem promienie
- rzeczkę - palcami
- skrzypeczki – kształt skrzypiec
- poleczka- pukanie palcami
- dylu dylu- kantami dłoni
- bzykanie- szczypanie opuszkami palców itd. wg własnych pomysłów…..
Ż Y C Z Ę M I Ł E J Z A B A W Y ! ! ! Edyta Ch.
Język angielski:
Powtórzcie z dziećmi nazwy zwierząt morskich, niech dziecko jeszcze raz pobawi się przy piosence „Baby shark”. Poproście dziecko o wykonanie rekinka wg instrukcji poniżej na zdjęciu:
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/1391-rekin-zjadacz-ryb