Nasz temat na dziś to: "Na polu"
Cześć dzieciaki w tym tygodniu będziemy rozmawiać o pracy rolnika.
1.„Wieś i miasto”– szukanie różnic i podobieństw na podstawie zdjęć. Dzieci oglądają zdjęcia terenów wiejskich i miejskich. Rodzic prosi o wskazanie różnic i podobieństw. Pyta, których terenów w Polsce jest więcej, i wskazuje na mapie tereny nizinne. Zdjęcia na stronie grupy.
Film który przybliży wam ten temat: Jedynkowe przedszkole ,,Wieś i miasto” film dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM
2.,,Prawda czy fałsz ’’- dziecko odpowiada na pytania rodzica tak lub nie w zależności od tego czy zdanie jest prawdziwe czy nie np.:
♦ Na wsi jeżdżą tramwaje
♦ Po chodniku w mieście chodzą krowy
♦ W mieście ludzie mieszkają w blokach
♦ Na wsi jeździ mniej aut
♦ Na wsi jest dużo sadów i ogrodów
♦ Krowy pasą się na wsi na łąkach
♦ W mieście chodzimy z psem na smyczy
3.Skojarzenia ze słowem wieś – zabawa z piłką rodzice i dzieci podają sobie piłkę osoba, która trzyma piłkę musi wymienić rzecz, która kojarzy jej się z wsią. Potem następuje zmiana ,,Skojarzenia ze słowem miasto”.
4.Praca z kartą pracy 37a – poszerzanie wiedzy ogólnej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi. • KP3.37a
5.Praca z kartą pracy 37b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej, przeliczanie. • KP3.37b
6.Na czym polega praca rolnika? Spróbujcie opowiedzieć po obejrzeniu filmu.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1096&v=nhBm9se9M4o&feature=emb_logo
7.Praca rolnika – zabawa naśladowcza. Rodzice opowiadają historię o pracy rolnika, natomiast dzieci naśladują wszystkie wskazane czynności lub zwierzęta występujące w opowiadaniu.
8.Co robi rolnik? – zabawa słownikowa. Rodzice czytają zdania a dzieci dopowiadają zakończenie: Rolnik od rana… ; Rolnik dba o …. ; Praca rolnika jest … .
9.W zagrodzie – zabawa matematyczna. Przygotowujemy kartki z napisanymi cyframi lub będziemy rysować kropki. Rodzice mówią treść zadania, a dzieci mają obliczyć wynik. Możecie korzystać z liczmanów np. guziki, patyczki, klocki, itp.
Zadania.
W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
W kurniku mieszkają 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki . Ile ptaków mieszka w kurniku?
Koło domu chodzą 2 czarne koty, 2 rude koty, 3 koty w prążki i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?
W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy, 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?
10.„Do czego służy strach na wróble?” – rozmowa kierowana. Rodzic zadaje dziecku pytania: Do czego służy strach na wróble na polu? Kogo ma odstraszać? Dlaczego odstrasza się ptaki z pól? Co takiego robią? Co wyjadają ptaki na polach?
12.Proponuję pracę plastyczną ,,Strach na wróble” https://stylowi.pl/29762496
lub malowanie farbami „Wieś”.
Potrzebne będą kolorowe kartony i patyczki od lodów, klej, nożyczki. Farby, karton.
13.Zabawa muzyczna do piosenki ludowej Zasiali górale – osłuchanie z piosenką ludową, interpretacja ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=FqTWisd-Qtc
14.Urządzenie w ogródku przydomowym lub w domu toru sensorycznego: chodzenie bosymi stopami po trawie, sianie, ziemi, piasku, słomie i innych materiałach rozłożonych na ziemi jako tor sensoryczny.
Serdecznie pozdrawiam i życzę wesołej zabawy z dziećmi. Pani Dorota.