Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: " Śmieciu, precz”

Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Ochronie przyrody.

Nasz temat na dziś to: ,, Śmieciu, precz”

Dzień dobry miłe  przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.

1.Oglądanie zdjęć przedstawiających świat czysty i zdjęć przedstawiających przyrodę przez człowieka.

Przedszkolaku, obejrzyj zdjęcia przedstawiające piękno przyrody (z czasopism, kalendarzy) i zdjęć przedstawiających przyrodę zniszczoną przez człowieka.

Rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem nt. ilustracji, możesz zadać pytania:

Które miejsca podobają się tobie bardziej?

Dlaczego?

https://chomikuj.pl/magdziarzyk21/Przedszkole/ochrona+*c5*9brodowiska/1277796729_1,422887358.jpg

https://chomikuj.pl/magdziarzyk21/Przedszkole/ochrona+*c5*9brodowiska

https://chomikuj.pl/magdziarzyk21/Przedszkole/ochrona+*c5*9brodowiska,2

2.Zabawa ruchowa ,,Smutne drzewko, wesołe drzewko” wieloznaczna.

Dziecko przy smutnej melodii stoi smutne z opuszczoną głową i rękoma. Melodia wesoła – dziecko podnosi głowę, ręce, uśmiecha się. Porusza się w miejscu w takt muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y&list=RDPJKhqNlqY3Y&start_radio=1

3.,,Śmieciu, precz” słuchanie wiersza S. Karaszewskiego.

Kiedy rano słońce świeci,

Wybiegają na dwór dzieci.

Miotły, szczotki w rękach mają,

Bo podwórko zamiatają!

 

Tu papierek od cukierka,

tam po soku jest butelka,

Ówdzie puszka po napoju

I pudełko. Może twoje?

 

Żyć nie można w bałaganie,

Więc się bierzmy za sprzątanie.

Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.

Bałaganie, brudzie, znikaj.

4.Rozmowa nt. wiersza.

Rodzicu, porozmawiaj nt. wiersza zadając pytania pomocnicze, np.:

-Co robią rano dzieci?

-Co trzeba robić, żeby nie było tak zaśmieconych miejsc?

-Czego nie powinieneś robić na placu przedszkolnym i na podwórku? (można dziecku podpowiedzieć i naprowadzić, podając konkretne sytuacje: łamanie gałązek, deptanie trawników, itp.

5.Zabawa ruchowa ,,Sprzątam świat” .

Dziecko przy dźwiękach melodii szybkiej – tańczy w rytm muzyki. Przy dźwiękach melodii wolnej - naśladuje sprzątanie wokół siebie (np.: zbiera śmieci, zamiata i in.).

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

6.Zabawa dydaktyczna ,,Lenka dba o przyrodę”.

Dziecko wyszukuje wśród ilustracji tych, na których Lenka postępuje właściwie i koloruje pasek przy odpowiednim obrazku (karta pracy cz.3, s.11).

Cześć! Do jutra.                               Anna Jucha.