Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Wiosenne kwiaty"

Dzień dobry Rodzice, Cześć dzieciaki !!!

Jak wiecie przyszła do nas wiosna, a więc wszystko budzi się do życia.
 Nasz dzisiejszy temat to: „ Wiosenne kwiaty”. Jesteście gotowi? No to zaczynamy!!

Na początek pobawcie się ze swoimi rodzicami w zabawę ruchową.
1. „ Podlej kwiaty”- zabawa ruchowa
 Włączcie dowolną wesołą muzykę i tańczcie tak jak umiecie. Kiedy rodzic zatrzyma muzykę udawajcie, że podlewacie kwiatki ( rodzic jest ogrodnikiem, a dziecko kwiatkiem – na następnej przerwie zamieńcie się rolami). Gdy rodzic będzie ogrodnikiem i będzie podlewał kwiatka ( Ciebie), udawaj że rośniesz wyciągając swoje rączki do góry i rozkładaj na bok.
Teraz kiedy trochę się rozruszaliście poćwiczcie ze swoimi rodzicami prawidłowe oddychanie.

2. „ Kwiatek” – ćwiczenia oddechowe
 Poproście rodziców by razem z Wami przygotowali chusteczki higieniczne, które ozdobicie flamastrami w dowolny sposób i zwińcie w kuleczki ( to będą wasze kwiatki). Następnie pochylcie się nad swoimi wiosennymi kwiatkami wdychajcie powietrze nosem, a wydychajcie ustami. Postarajcie się to ćwiczenie wykonać jak najlepiej potraficie . Proste? Jesteście zmęczeni?

3. „ Wiosna” Krystyna Datkun – Czerniak - wiersz
Usiądźcie wraz z rodzicami na kanapie i poproście rodziców o przeczytanie wiersza pt. „ Wiosna” Krystyny Datkun – Czerniak.

 „ Wiosna”
Wiosna w zielonej sukience
 nogami bosymi stąpa. I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary –
wiosenny kwiat zostawia. Po spacerze wiosny
 świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
 motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe wśród traw zakwitają. Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary.
Uwagi dla Rodzica: Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza. W ten sposób przekonasz się czy dziecko uważnie słuchało. Pomogą Ci w tym następujące pytania:
− Co zakwita tam, gdzie stopę stawia wiosna?
 − Jak zmienia się świat po spacerze wiosny?
 − Co robią wiosną: kwiaty, ptaki, motyle i świerszcze?
− Jaki byłby świat, gdyby nie czary wiosny?
Odpoczęliście? To teraz dla rozruszania wykonacie z rodzicami ćwiczenia ruchowe.


4. Ćwiczenia ruchowe
- „ Tęcza” – ćwiczenie tułowia, skłony boczne.
  Usiądźcie wraz z rodzicami  naprzeciwko siebie w siadzie skrzyżnym na podłodze. Podajcie sobie ręce unosząc je do góry . Skłaniajcie się raz w jedną a raz w drugą stronę, nie unosząc się z podłogi. Rysujcie tęczę – słony boczne muszą być obszerne bo tęcza jest szeroka. Powtórzcie ćwiczenie 3 razy.

- „ Zajęcze skoki” – ćwiczenie nóg. Dzieciaki wyobraźcie sobie, że jesteście zajączkami. Poproście rodzica o włączenie wesołej muzyki, skaczcie jak zajączki w rytm muzyki.

To dziś na tyle. Do następnego spotkania – widzimy się w poniedziałek.

5.Nie zapominamy o j.angielskim. Utrwalamy słownictwo związane z częściami ciała: face,eyes,ears,mouth,nose. Pobawcie się w zabawę „Dotknij swojego nosa”-poproś dziecko, aby dotknęło wybranej części swojej twarzy. Włącz dziecku ze strony www.englishplaybox piosenkę „My lovely face”, zachęć aby wskazywało części twarzy w momencie pojawienia się w utworze. Dziecko może również zagrać w gry zaproponowane na powyższej stronie do tematu „Moja twarz”.(Play Box 1) Życzę miłej zabawy. See you soon!!Bye,bye

Pa pa – A.Kasierska, B.Szewczyk