Nasz temat na dziś to: „ Wszystkie Dzieci Lubią Zabawę”.
1.Zabawa ruchowa do piosenki” Simama kaa”. Zapraszam was do zabawy ruchowej do słów piosenki. Potrzebne do tego będzie krzesło ustawione przed dzieckiem. Każde słowo oznacza inny ruch.
https://www.youtube.com/watch?v=9hdBT4yjAMc
Simama- wstajemy,
Kaa, siadamy,
Ruka, ruka, ruka tupiemy siedząc,
Simama- wstajemy,
Kaa, siadamy
Tembeja- wstajemy i wykonujemy powoli dwa kroki dookoła krzesła, kierując się w lewą stronę,
Kim bija, dwa szybkie kroki i jeden wolny,
Tembeja, wykonują powoli dwa kroki dookoła krzesła,
Kim bija, dwa szybkie kroki i siadamy,
Simama- wstajemy,
Kaa- siadamy.
2.„ Koledzy z Afryki”. Dzieci otrzymały list . Proszę Rodziców o przeczytanie tego listu w Książkach do czytania ( str. 136). Jak myślicie Kto do Nas napisał?, Gdzie mieszka nadawca listu?, Jak wygląda?. Czy wiecie jakie zwierzęta żyją w Afryce?. Obejrzyjcie sobie film , to ułatwi Wam odpowiedź na pytania. Po obejrzeniu filmu poproszę dzieci o samodzielne przeczytanie listu doskonaląc umiejętność czytania.
https://www.youtube.com/watch?v=oRVBEKuIKh4&t=31s
3.„ Atramentowe Plamy”- zabawa badawcza , badanie efektu odbicia i symetrii. Potrzebny będzie kolorowy tusz lub farba oraz kartki, ilustracje motyla z rozłożonymi skrzydłami, kwiat i liść. Rozłóżcie karki na połowę, równo brzeg do brzegu, a teraz ją rozłóżcie, widzicie ślad zagięcia. Dzieli ten ślad kartkę na dwie części. Na jednej połowie zróbcie plamę tuszem i przyciśnijcie do drugiej połowy. Rozłóżcie i sprawdzcie, co się stało?. Dzieci sprawdzają efekt odbicia plamy. Spróbujcie teraz kapnąć kilka kropli tuszu na miejsce zagięcia. Ściśnijcie i otwórzcie. Do czego są podobne te plamy?. Pokazujemy dzieciom obrazki a dzieci wskazują do jakiego obrazka jest podobna jest nasza plama z tuszu.
4.Zabawa matematyczna „ Rodzina z Afryki”. Za chwilę dowiemy się , jak duża jest rodzina naszego kolegi z Afryki i ilu ma przyjaciół?. Żeby się tego dowiedzieć , musicie uważnie słuchać i liczyć. Możecie wykorzystać do tego fasolkę, albo klocki, albo swoje palce. Przeczytam bardzo wolno list, słuchajcie uważnie, a kiedy usłyszycie, że wymieniłam osobę lub zwierzę, bierzecie fasolkę i układacie na stoliku. Miłej zabawy!!!
To moja mama( fasolka), tata( fasolka), brat Kali( fasolka) i ja( fasolka).
Ile osób liczy rodzina naszego kolegi( mamy 4 fasolki)
Świetnie. Jeśli posłuchamy dalej, dowiemy się , ile zwierząt zna chłopiec?.
A to papuga Ada ( fasolka)
Ona gada i gada.
Tu wesoła małpka Kiki( fasolka)
A to Rudy goryl Miki( fasolka)
A to zebra w pasy( fasolka)
Krokodyl(fasolka), co ma ostre kły,
I dwa dumne lwy( 2 fasolki),
Ile jest razem zwierzą .Policzcie fasolki.
E.Niewęgłowska