Nasz temat na dziś to: "Z wizytą w ZOO"
Cześć dzieciaki. Zapraszam was dzisiaj na wirtualną wycieczkę do ZOO.
„ZOO dla dzieci - wycieczka do ZOO” https://www.youtube.com/watch?v=rndOC2p0ULU
A może uda wam się odwiedzić zwierzęta w prawdziwym ZOO. Poproście rodziców, żeby zabrali was na wycieczkę do ZOO.
https://www.dzieckowpodrozy.pl/zoo-safari-borysew-ceny-opinie-atrakcje-zwierzeta/
1.„W zoo” – wysłuchanie wiersza Janusza Minkiewicza pod tym samym tytułem.
By kolibry przez wronę Nie zostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony Nie zjadł lis wygłodzony, Żeby lisa zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem, By pantera w chwil kilka Nie zdążyła zjeść wilka
I pantery, by tygrys
Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa (zgadliście!) Nie zjadł lew, oczywiście…
O to dbać musi stale, Pilnie patrząc wokoło Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.
Musi dbać i o siebie, Żeby sam przypadkiem Lwią się nie stał kolacją Lub tygrysim obiadkiem.
Pytania do dzieci:
Czy byliście kiedyś w zoo? Jak wyjaśnić swoimi słowami, czym jest zoo? Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo? Jak należy się tam zachowywać? Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?
Bajka do czytania dla chętnych dzieci „Wycieczka do ZOO”:
https://bajki-zasypianki.pl/bajki/wycieczka-zoo/
2.Praca z kartą pracy 30 – umieszczanie nalepek ze zwierzętami w odpowiednich miejscach, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacja w przestrzeni, rozpoznawanie zwierząt po fragmencie ciała, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
- KP4.30
3.„Żyrafy” – praca plastyczna. Tworzenie cętkowanych żyraf. Dziecko zwija żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i skleja ją tak, by stworzyła stożek. Na czubku dokleja narysowaną wcześniej głowę żyrafy. Stożek ozdabiają cętkami wydzieranymi z brązowego papieru.
- żółte kartki z bloku technicznego, klej, flamastry, brązowy papier
http://krokotak.com/2015/11/paper-giraffes-so-easy-to-make/
Ciekawostki na temat żyrafy: największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyraf są lwy.
4.„Małpi gaj” zabawa ruchowa– robimy tor przeszkód (piankowe schody, podest, zjeżdżalnia, drewniana ławeczka). Dziecko zamienia się w małpkę, której ulubionym zajęciem jest wspinanie się na przeszkody. Dziecko przechodzi po torze.
- piankowe schody, podest, zjeżdżalnia, drewniana ławeczka (wg pomysłów rodziców i dzieci)
5.„Taniec dzikich zwierząt” – zabawa ruchowa przy muzyce. Naśladowanie ruchów wybranych zwierząt np. lew, tygrys, małpa. https://www.youtube.com/watch?v=ClOSLVjlAkk
6.„Jakie to zwierzę?” – rozwiązywanie zagadek słownych. Po odgadnięciu zagadki, dziecko dzieli wyraz na sylaby to, które potrafi dzieli wyraz na głoski.
„Choć przypomina człowieka
Na drzewo chętnie ucieka
Banany zjada łapczywie
I wrzeszczy przeraźliwie” (małpa)
„Wielkie łapy
Wielka głowa
Wokół głowy grzywa płowa
Kłopot musi mieć prawdziwy
Z uczesanej takiej grzywy” (lew)
„Jest szary, powolny i wielki
I uszy ma w kształcie wachlarzy,
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem
Je dużo i dużo też waży” (słoń)
„Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję
Więc pewno nie często ją myje
Na sierści ma plamy wzorzyste,
Wprost z drzewa zrywa liście soczyste” (żyrafa)
„Siedzi w klatce kolorowa
i powtarza różne słowa.
Choć to ptakom nie wypada,
ona ludzkim głosem gada.” (papuga)
„W paski czarno-białe suknię nałożyła
i wszystkim znajomym dumnie ogłosiła:
„Już się kryć nie muszę w sawannie przed nikim,
bo i tak mnie mylą ze zwykłym konikiem” (zebra)
„Kot ogromny, pręgowany,
bywa w cyrku – tresowany.” (tygrys).
7.„Nasze zoo” – wspólne projektowanie zoo. Dziecko wykorzystuje figurki zwierząt żyjących w zoo, które ma w domu. Na dużym arkuszu papieru rysuje zoo: woliery dla ptaków, wybiegi i baseny dla zwierząt, alejki itp. Może także zbudować je z klocków. W odpowiednich miejscach umieszcza figurki. Podpisuj z pomocą rodziców, gdzie mieszka dane zwierzę.
- figurki zwierząt, duży arkusz papieru, kredki, flamastry
Dodatkowe propozycje zabaw z wykorzystaniem plastykowych figurek zwierząt egzotycznychhttps://karmionekultura.pl/figurki-zwierzat-zabawy/
8.Oglądanie książek z ilustracjami zwierząt egzotycznych. Wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.
9.Możemy również pobawić się w kuchni i razem zrobić kanapki, słodycze w kształcie zwierząt:
https://www.hellowonderful.co/post/10-irresistible-animal-foods-too-cute-to-eat/
10.Kolorowanki dla chętnych dzieci: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tags/zwierzeta-z-afryki
11.Zabawy w ogrodzie przydomowym. Rysowanie ZOO kolorową kredą na betonie.
Życzę miłej zabawy. Pani Dorota.
J.angielski
Utrwalamy słownictwo związane z pogodą:
Sunny(sani)- słoneczna
Windy(łindi))-wietrzna
Rainy(rejni)-deszczowa
Cloudy(klaudi)-pochmurna
Snowy(snołi)-śnieżna
Zagrajcie w gry interaktywne z tematu „Pogoda” Play Box 2 z lekcji 1,2,3,4,5,6,7,8, ,wysłuchajcie historyjki obrazkowej oraz piosenki „What’s the weather like today” , a także rymowanki „The weather chant”. Wykonajcie zadania z książki wszystkie z tematu „Pogoda” oraz uzupełnijcie całą książkę, jeśli czegoś wam brakuje.
Bye, bye Pani Ola.